01/04/2020 15:41:10
13.1.2020 / ΥΠΑΤΙΑ ΚΟΚΚΙΝAΚΗ
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 2107 στις 9-1-2020

Ηλεκτροκίνητα αγροτικά μηχανήματα: Ελκυστικές υποσχέσεις, μικρές δυνατότητες -

Ηλεκτροκίνητα αγροτικά μηχανήματα: Ελκυστικές υποσχέσεις, μικρές δυνατότητες - - Media

 

Με την άνοδο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν θέμα χρόνου να… ανοίξει η συζήτηση για τα ηλεκτρικά αγροτικά οχήματα. Αρκετές νεοφυείς επιχειρήσεις ηλεκτροκίνησης (EV), όπως οι Bollinger, Lordstown Motors, Rivian και Workhorse, εργάζονται για την κατασκευή ηλεκτρικών φορτηγών εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά κανένα δεν έχει βγει ακόμη στην αγορά.
Ωστόσο η ανακοίνωση για το ηλεκτρικό φορτηγάκι Cybertruck από την Tesla προκάλεσε έντονο ενδιαφέρον. Η Tesla έλαβε περισσότερες από 200.000 κρατήσεις (στα 100 δολάρια η καθεμία) τις πρώτες εβδομάδες μετά την ανακοίνωση του Cybertruck. Μετά την ανακοίνωση της Tesla, τόσο η Ford όσο και η General Motors έχουν δηλώσει ότι θα κυκλοφορήσουν επίσης ηλεκτρικές εκδόσεις των δημοφιλών οχημάτων τους.


Οι περισσότερες από αυτές τις εταιρείες τάζουν ότι τα φορτηγά τους θα κυκλοφορήσουν στην αγορά και θα είναι διαθέσιμα το διάστημα 2020-2021, κάτι που ακούγεται πολλά υποσχόμενο. Ωστόσο η αντικατάσταση των δημοφιλών Chevy Silverado 1500, Ford F-150, RAM 1500 ή Toyota Tundra μπορεί να είναι πιο δύσκολη από την αντικατάσταση των οικογενειακών οχημάτων.
Κι ενώ οι περισσότεροι καταναλωτές αγοράζουν φορτηγάκια χωρίς πρόθεση να χρησιμοποιήσουν τα οχήματα ως παιχνίδι ή για τη δουλειά τους, εξακολουθούν να υπάρχουν προσδοκίες για το τι μπορεί να κάνει ένα τέτοιο όχημα. Πολλά φορτηγάκια πωλούνται σε εταιρείες και καταναλωτές ως οχήματα που μπορούν να πάνε σε δύσκολα σημεία, να μεταφέρουν μεγάλα φορτία και να ρυμουλκούν.


Δεν είναι λίγοι εκείνοι που περιμένουν ότι τα επίπεδα χρησιμότητας και απόδοσης θα ξεπερνούν το παραδοσιακό αυτοκίνητο. Δυστυχώς αυτές οι προσδοκίες μπορεί να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα των πρώτων ηλεκτρικών αγροτικών οχημάτων.
Τα περισσότερα μοντέλα ηλεκτρικών φορτηγών μοιάζουν με κοινά αγροτικά οχήματα, με χώρους για μεταφορά εξοπλισμού και κιβώτια εργαλείων. 
Όπως και άλλα ηλεκτρικά οχήματα, το Cybertruck της Tesla υπόσχεται ανταγωνιστικές δυνατότητες ρυμούλκησης. Έτσι, υπάρχει μια εγγενής υπόσχεση ότι αυτά τα ηλεκτρικά αγροτικά θα αποτελέσουν ισοδύναμη εναλλακτική λύση με τους υπάρχοντες κινητήρες καύσης των κλασικών αγροτικών. Στην πραγματικότητα μπορούν να διανύσουν από 320 έως 800 χλμ. με μία φόρτιση.

Εμπόδια και προκλήσεις
Μία από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν όλα τα οχήματα είναι η διαχείριση της κατανάλωσης καυσίμων και ενέργειας, είτε πρόκειται για βενζίνη είτε για ηλεκτρική ενέργεια. Όλοι οι κινητήρες καταναλώνουν κάποιο είδος καυσίμου ή ενέργειας, και όσο πιο πολύ πιέζεται ένας κινητήρας τόσο περισσότερο καύσιμο ή ενέργεια καταναλώνει. Η πιο «επιθετική» οδήγηση ενός αυτοκινήτου μπορεί να αυξήσει την κατανάλωση καυσίμου / ενέργειας και να περιορίσει την εμβέλεια του ντεπόζιτου βενζίνης ή ηλεκτρικής φόρτισης.
Όταν οδηγείτε σε διαφορετικό έδαφος, η ποσότητα καυσίμου που καταναλώνετε μπορεί να αυξηθεί περισσότερο. Τον τελευταίο χρόνο πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα κόλλησαν σε ορεινά περάσματα επειδή οι οδηγοί δεν έδωσαν την πρέπουσα σημασία στην κατανάλωση ενέργειας κατά την οδήγηση στα βουνά.


Ομοίως, όταν φορτώνετε περισσότερο βάρος σε ένα φορτηγό ή προσπαθείτε να ρυμουλκήσετε κάτι, η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται. Με μια μηχανή που λειτουργεί με βενζίνη, η ρυμούλκηση ενός άλλου οχήματος ή βάρκας σε επίπεδο έδαφος μπορεί να μειώσει σημαντικά τα χιλιόμετρα ανά λίτρο, αλλά, αν προσθέσετε το άνισο έδαφος, θα μειωθεί κατά 50% το καύσιμό σας. Φανταστείτε τις πιθανές επιπτώσεις σε ένα ηλεκτρικό όχημα, ειδικά εάν οι σταθμοί φόρτισης είτε δεν είναι άμεσα διαθέσιμοι είτε δεν είναι προσβάσιμοι για όχημα που κουβαλά φορτίο ή ρυμουλκό όχημα.


Πάντως, η Ford, η Chevy, η Ram ή η Toyota δεν παρέχουν χιλιομετρικές προσδοκίες για τα φορτηγάκια τους που λειτουργούν με βενζίνη, αλλά υπάρχει η προσδοκία ότι μπορεί να βρεθεί βενζινάδικο σε οποιαδήποτε κατοικημένη περιοχή. Ωστόσο για τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αγροτικών οχημάτων κάτι τέτοιο θα αποτελεί τεράστια πρόκληση, καθώς οι σταθμοί ηλεκτρικής φόρτισης αναμένεται να είναι αρκετά λιγότεροι και δυσεύρετοι.
● Αν κάποιος συνδέσει μια βάρκα και κατευθυνθεί σε μια λίμνη για να περάσει εκεί το σαββατοκύριακό του με την προσδοκία ότι μπορεί να διανύσει 480 με 640 χλμ., στην πραγματικότητα θα μπορεί να διανύσει μόνο 240 με 320 χλμ.
● Αν μεταφέρει εξοπλισμό και προμήθειες για εργασία, θα πρέπει να είναι σε θέση να βασίζεται στο φορτηγό που τον μεταφέρει στον χώρο εργασίας του και σε συχνές ή μη προγραμματισμένες μετακινήσεις σε προμηθευτές κάθε μέρα, ακόμη και όταν δεν μπορεί να προβλέψει την έκταση του φορτίου του. Ακόμα κι αν υπάρχουν σταθμοί φόρτισης, θα πρέπει να υπολογίζει ότι θα χάνει χρόνο όταν θα περιμένει το όχημά του να φορτιστεί.

Οι προσδοκίες
Η ιδέα ενός ηλεκτρικού φορτηγού είναι πολύ ελκυστική. Απλά φορτίζετε το όχημα τη νύχτα και το οδηγείτε την επόμενη μέρα. Ωστόσο, είναι υπερβολικές οι προσδοκίες για τις δυνατότητές του.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει την τάση να παρασύρει τους καταναλωτές με ψευδείς αξιώσεις και παραπλανητικές εκτιμήσεις για τους πετρελαιοκινητήρες, αλλά δεν μπορεί να τους παραπλανήσει με τα ηλεκτρικά φορτηγά.
Κι ενώ όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που ακόμη εξελίσσονται, πρέπει να επιδεικνύουν μεγαλύτερη ροπή από τους αντίστοιχους κινητήρες που λειτουργούν με βενζίνη, εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις ενέργειας όταν το όχημα κουβαλάει φορτίο και της επαναφόρτισης.


Τα ηλεκτρικά φορτηγάκια έρχονται τα επόμενα χρόνια και θα προσφέρουν κάποια από τα πλεονεκτήματα άλλων ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά ένα ηλεκτρικό φορτηγό δεν θα πετύχει την εκτιμώμενη απόσταση σε χιλιόμετρα αν χρησιμοποιηθεί ως φορτηγό, δηλαδή ως ένα όχημα που κουβαλάει φορτίο.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.