25/02/2020 15:08:13

Η ηλεκτροκίνηση έφερε εντυπωσιακή άνοδο επιβατών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η ηλεκτροκίνηση έφερε εντυπωσιακή άνοδο επιβατών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Media

 

Με μία εντυπωσιακή άνοδο στην επιβατική κίνηση του δρομολογίου Αθήνα-Θεσσαλονίκη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επιβεβαιώθηκε η επιστροφή του τρένου ως ένα κυρίαρχο μέσο μεταφοράς στην Ελλάδα, μετά από πολλά «πέτρινα» χρόνια.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το ypodomes.com, τα εισιτήρια που κόπηκαν το 2019 έφτασαν το 1.142.582 έναντι 984.442 επιβατών το 2018 και αποτελούν ρεκόρ για τα τελευταία χρόνια. Η αύξηση της επιβατικής κίνησης είναι διψήφια και άγγιξε το 16,06% δημιουργώντας την αισιοδοξία ότι οι καλύτερες μέρες για το τρένο και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μόλις άρχισαν.

Κοιτώντας τα στατιστικά μεταξύ 2018-2019, είναι φανερό πως το κρίσιμο σημείο που συνετέλεσε στην μεγάλη αυτή αύξηση, είναι η παράδοση της ηλεκτροκίνησης στα τέλη Απρίλη. Στο πρώτο τετράμηνο που το δρομολόγιο εξακολουθούσε να πραγματοποιειται με αλλαγή μηχανής, η αύξηση που παρατηρείται είναι οριακή, ενώ το οκτάμηνο λειτουργίας των νέων δρομολογίων η αύξηση είναι εκρηκτική.

Πιο συγκεκριμένα, για το πρώτο τετράμηνο πάνω-κάτω η επιβατική κίνηση είναι η ίδια με μία ελαφρά αύξηση. Καταγράφηκαν 317.996 επιβάτες σε αυτή την περίοδο το 2019, έναντι 303.947 το 2018, δηλαδή αύξηση 4,62%. Το οκτάμηνο των νέων δρομολογίων, τα τρένα σταδιακά αρχίζουν και γεμίζουν και πλέον από τον Ιούλιο η κίνηση με τα διαθέσιμα δρομολόγια στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη «ταβανιάζει». Αναλυτικά το οκτάμηνο Μάιος-Δεκέμβριος του 2019 είχαμε 824.616 επιβάτες, έναντι 680.495 το ίδιο διάστημα το 2018. Η αύξηση που καταγράφεται εδώ είναι εντυπωσιακή και φτάνει το 21,2%.

Ο πιο δυνατός μήνας από άποψη επιβατικής κίνησης ήταν ο Δεκέμβριος με 142.957 επιβάτες έναντ 91.052 το 2018 όπου καταγράφηκε ρεκόρ αύξησης και κίνησης με 57%. Αντίθετα ο πιο αδύναμος μήνας ήταν για το 2019 ο Ιανουάριος με 70.735 επιβάτες (70.636 το 2018).

Το 2019 καταγράφηκαν 10 μήνες με αύξηση και μόλις δύο μήνες με πτώση (Ιανουάριος και Απρίλιος) οι οποίοι ήταν το πρώτο «προβληματικό» ακόμα τετράμηνο.

Η μεγάλη αυτή αύξηση στην επιβατική κίνηση σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες, ουσιαστικά σημαίνει πως το Αθήνα-Θεσσαλονίκη βγαίνει από τις επιδοτούμενες γραμμές. Ωστόσο μέχρι τώρα δεν έχει επιβεβαιωθεί η είδηση.

 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.