search
ΤΕΤΑΡΤΗ 24.04.2024 05:22
MENU CLOSE

Τι συνέβη στην πτήση 447;

08.06.2012 14:13
Τι συνέβη στην πτήση 447; - Media

του Θεολόγου Αλεξανδράτου

Στις 31 Μαΐου του 2009 η πτήση 447 της Air France ξεκίνησε το ταξίδι της από το Ρίο Ντε Τζανέϊρο για το Παρίσι. Λίγες ώρες μετά από την απογείωση το αεροσκάφος χάθηκε από τα ραντάρ και το ξημέρωμα της 1ης Ιουνίου τα συντρίμμια του βρέθηκαν στον Ατλαντικό ωκεανό.

του Θεολόγου Αλεξανδράτου

Στις 31 Μαΐου του 2009 η πτήση 447 της Air France ξεκίνησε το ταξίδι της από το Ρίο Ντε Τζανέϊρο για το Παρίσι. Λίγες ώρες μετά από την απογείωση το αεροσκάφος χάθηκε από τα ραντάρ και το ξημέρωμα της 1ης Ιουνίου τα συντρίμμια του βρέθηκαν στον Ατλαντικό ωκεανό.

Οι αρχές ξεκίνησαν έρευνα για τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος που στοίχισε τη ζωή σε 216 επιβάτες και στα 12 μέλη του πληρώματος και τον Απρίλιο του 2011 έδωσαν στη δημοσιότητα το περιεχόμενο του μαύρου κουτιού. Σε αυτό συμπεριλαμβάνονταν οι αγωνιώδεις συζητήσεις των πιλότων από τη στιγμή που ξεκίνησε το πρόβλημα μέχρι τη στιγμή της συντριβής.

Το τελικό πόρισμα θα βγει στις 5 Ιουλίου και οι μέχρι τώρα ενδείξεις φέρουν τον κυβερνήτη Μαρκ Ντιμπουά ως υπεύθυνο του ατυχήματος.

Σύμφωνα με το μαύρο κουτί ο 58χρονος Ντιμπουά μετά από τέσσερις ώρες πτήσεις πήγε για τον καθιερωμένο ύπνο ξεκούρασης και άφησε το πηδάλιο στα χέρια των δύο συγκυβερνητών. Το τάϊμινγκ όμως ήταν το χειρότερο δυνατό αφού εκείνη την ώρα το αεροπλάνο ετοιμαζόταν να μπει σε τρομακτική καταιγίδα. Ο δεύτερος πιλότος ήταν ο 32χρονος Σεντρίκ Μπονέν, άπειρος αφού είχε λιγότερες από 5.000 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του και δεν είχε ποτέ του βρεθεί σε παρόμοια κατάσταση.

Η καταιγίδα μπλόκαρε τον μηχανισμό που μετρά την πίεση υγρών στα υδραυλικά συστήματα του αεροπλάνου και όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο ο αυτόματος πιλότος απενεργοποιείται αυτόματα και τον έλεγχο αναλαμβάνουν οι άνθρωποι.

Ο Μπονέν βλέποντας ότι οι ενδείξεις στα όργανα δεν ήταν οι αναμενόμενες προσπάθησε να σηκώσει το αεροπλάνο προς τα πάνω και αυτό ήταν το μοιραίο. Το σκάφος ξεπέρασε την επιτρεπτή γωνία κλίσης και πτήσης με αποτέλεσμα να χάσει την άνωση και να βουτήξει στο κενό. Οι δύο άπειροι πιλότοι καλούσαν εσπευσμένα τον Ντιμπουά στο κοκπιτ αλλά ο πολύπειρος κυβερνήτης άργησε ένα λεπτό και σε τέτοιες περιπτώσεις κάθε δευτερόλεπτο παίζει ρόλο.

Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στην έρευνα ο Ντιμπουά άργησε να ανταποκριθεί λόγω της «ενασχόλησής»  του με τη φιλενάδα του Βερονίκ Γκενιάρ, αεροσυνοδό της εταιρείας η οποία ήταν εκτός υπηρεσίας και είχε κάνει το ταξίδι για να βρίσκεται μαζί με τον καλό της.

Η καθυστέρηση όμως της ανταπόκρισης στο κάλεσμα αποδείχτηκε μοιραία και για το ζεύγος αλλά και για άλλους 226 ανθρώπους.

 

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΕΤΑΡΤΗ 24.04.2024 02:15