21/09/2018 14:03:45
27.2.2010

Συναυλία: Οι τελευταίες ώρες μιας βασίλισσας

Η διάσημη γερμανίδα μεσόφωνος Βαλτράουντ Μάγερ εμφανίζεται για πρώτη φορά στην Αθήνα, πλαισιωμένη από την Ορχήστρα του Παρισιού, υπό τον αρχιμουσικό της Κρίστοφ Έσενμπαχ

Μένει μόνιμα στο Μόναχο, αλλά ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο αφού είναι περιζήτητη σε μεγάλες αίθουσες και σημαντικά φεστιβάλ, όπου εμφανίζεται συνήθως πλάι σε κορυφαίους αρχιμουσικούς, από τον Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ και τον Ρικάρντο Μούτι μέχρι τον Κλαούντιο Αμπάντο, τον Τζέιμς Λιβάιν, τον Κρίστιαν Τίλεμαν κ.ά. Και παρ’ όλο που η βραβευμένη με Γκράμι γερμανίδα μεσόφωνος Βαλτράουντ Μάγερ είναι γνωστή κυρίως για τις ερμηνείες της σε βαγκνερικούς ρόλους –μετράει άλλωστε πολλές εμφανίσεις στο Μπαϊρόιτ, τον «ναό» του συνθέτη– στην Αθήνα μας συστήνεται για πρώτη φορά με ένα έργο του Έκτορ Μπερλιόζ, τον «Θάνατο της Κλεοπάτρας», μια ιστορία πολύ εκφραστική, σχεδόν αρχαιοελληνικά τραγική, έμπλεη σε συναίσθημα, που περιγράφει τις τελευταίες στιγμές τής αιγύπτιας βασίλισσας. Το Σάββατο 27 Φεβρουαρίου η διάσημη σοπράνο θα βρίσκεται λοιπόν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, για μία συναυλία-αφιέρωμα στη μνήμη του Χρήστου Λαμπράκη, συνοδευόμενη από την Ορχήστρα του Παρισιού, υπό τη διεύθυνση του Κρίστοφ Έσενμπαχ. Την ίδια βραδιά, ο διάσημος αρχιμουσικός και οι 119 μόνιμοι μουσικοί του συμφωνικού συνόλου της γαλλικής πρωτεύουσας θα παρουσιάσουν, στο δεύτερο μέρος, την περίφημη Συμφωνία αρ. 1 σε ρε μείζονα, έργο 93 «Τιτάν» του Γκούσταβ Μάλερ, ενώ την προηγούμενη μέρα (26/2), στην ίδια αίθουσα, θα ερμηνεύσουν με σολίστ τον κλαρινετίστα Φιλίπ Μπερό έργα Μπετόβεν και Μότσαρτ. Η Μάγερ, που έκανε το ντεμπούτο της το 1976 στην Όπερα του Βίρτσμπουργκ σαν Λόλα στην «Καβαλερία Ρουστικάνα» και που δηλώνει πως κινητήριος δύναμη για εκείνη είναι η πρόκληση («όσο πιο πολύπλοκος είναι ένας ρόλος τόσο πιο εύκολο μου είναι να τον προσεγγίσω»), έρχεται με ένα εξαιρετικά απαιτητικό κομμάτι, για το οποίο θα επιστρατεύσει την πειστική σκηνική της παρουσία, το ωραίο μέταλλο της φωνής της, αλλά και την άψογη τεχνική που διαθέτει. Μια τεχνική που, σύμφωνα με όσα έχει πει η ίδια σε παλιότερη συνέντευξή της, ποτέ δεν αγγίζει την τελειότητα και η οποία δεν αποτελεί το μόνο ζητούμενο στην πορεία και τη ζωή της. «Οφείλω συνεχώς να βελτιώνομαι, αλλά δεν κάνω αυτό το επάγγελμα μόνο για να τραγουδώ σωστά. Αν ο σκοπός μου ήταν απλά να μην ξεφεύγω από το ρυθμό, θα τα παρατούσα αύριο. Η μουσική καθρεφτίζει τη φιλοσοφία μου, αλλά δεν ταυτίζεται με τη ζωή μου. Όταν τραγουδάω προσπαθώ να ανακαλύπτω τον εαυτό μου, τους λόγους της ύπαρξής μου. Δεν ξέρω αν κάποτε θα τα καταφέρω, αλλά τουλάχιστον αξίζει να προσπαθήσω, αξίζει το ταξίδι».

* Για τη διευκόλυνση των θεατών θα υπάρχουν ελληνικοί υπέρτιτλοι. Σάββατο 27 Φεβρουαρίου, στις 8.30 μ.μ., Αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης» (Αίθουσα Φίλων της Μουσικής).

Αγγελική Μπιλλίνη

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.