10/07/2020 20:06:36

To 2021 τα καινούργια λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας

To 2021 τα καινούργια λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας   - Media

 

Στην προμήθεια νέων αστικών λεωφορείων φυσικού αερίου και πετρελαίου αναμένεται να δώσει προτεραιότητα το υπουργείο Υποδομών σύμφωνα με πληροφορίες του economistas, με την απόκτηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων να δρομολογείται σε μεταγενέστερο χρόνο.

Αυτό θα συμβεί, όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές, προκειμένου να εξεταστούν με λεπτομέρεια οι προδιαγραφές των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων και οι ανάγκες συντήρησής τους.

Ο διαγωνισμός για την απόκτηση τουλάχιστον 1000 και πλέον νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αναμένεται να ξεκινήσει έως τον επόμενο Σεπτέμβριο και όπως όλα δείχνουν θα διεξαχθεί σε δύο ή περισσότερες διαφορετικές φάσεις.

Την περίοδο αυτή εξετάζονται οι προδιαγραφές του διαγωνισμού, δεδομένου ότι στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι η διαδικασία να προχωρήσει απρόσκοπτα με τις λιγότερες δυνατές νομικές επιπλοκές.

Υπό εξέταση είναι και ο τελικός αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων, ο οποίος ενδέχεται να διαμορφωθεί σε ποσοστό κοντά στο 40% του συνολικού αριθμού των καινούργιων λεωφορείων.

Σημαντικό ρόλο στις τελικές αποφάσεις της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά τον αριθμό των ηλεκτρικών λεωφορείων που θα προμηθευτεί το Δημόσιο, αναμένεται να παίξει και το εθνικό σχέδιο για την ηλεκτρική κινητικότητα.

Την εκπόνησή του έχει αναλάβει η διυπουργική επιτροπή για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, η οποία θα πρέπει έως τις 30 Ιουνίου να έχει παρουσιάσει τα συμπεράσματά της.

Όπως τονίζουν κυβερνητικά στελέχη, σημαντικός θα είναι στην προετοιμασία του διαγωνισμού και ο ρόλος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ), με την οποία έχουν ήδη ξεκινήσει συζητήσεις για το διορισμό τεχνικού συμβούλου.

Ο προϋπολογισμός του διαγωνισμού αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ και όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, η προμήθεια των λεωφορείων θα χρηματοδοτηθεί από την ΕΤΕπ και από εθνικούς πόρους.

Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών επιθυμεί τα πρώτα νέα λεωφορεία να ξεκινήσουν δρομολόγια μέσα στο 2021, προκειμένου να αλλάξει η εικόνα διάλυσης που παρουσιάζει ο στόλος των λεωφορείων σε Αττική.

Είναι ενδεικτικό ότι από το σύνολο των 2.000 λεωφορείων στην Αττική, λιγότερα από τα μισά βγαίνουν καθημερινά στους δρόμους.

Το πιθανότερο σενάριο προβλέπει την ανάθεση της συντήρησης των νέων οχημάτων σε ιδιώτες, οι οποίοι θα έχουν την ευθύνη και για την προμήθεια ανταλλακτικών.

Τα τεύχη δημοπράτησης για την αγορά εκατοντάδων αστικών λεωφορείων θα περιλαμβάνουν σαφείς προβλέψεις για τους όρους και το χρονικό διάστημα συντήρησης των νέων οχημάτων.

Ένα από τα σενάρια που εξετάζονται αφορά σε σύμπραξη δημόσιου - ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), δεδομένου πως οι εργασίες συντήρησης θα εκτελούνται από τους περίπου 800 τεχνικούς οι οποίοι εργάζονται στην εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ).

Σύμφωνα με το σενάριο αυτό, ο ανάδοχος θα αναλάβει την κατασκευή των εγκαταστάσεων συντήρησης των ηλεκτρικών λεωφορείων, ενώ θα εκπαιδεύσει το τεχνικό προσωπικό το οποίο θα πρέπει να εξοικειωθεί με τη νέα τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης.

 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.