07/04/2020 20:12:11

Όσλο: Πώς κατάφεραν να μην έχουν νεκρούς από τροχαία - Πώς θα μπορούσε να παραδειγματιστεί η Ελλάδα

Όσλο: Πώς κατάφεραν να μην έχουν νεκρούς από τροχαία - Πώς θα μπορούσε να παραδειγματιστεί η Ελλάδα - Media

 

Τώρα που ο χειμώνας μετράει αντίστροφα και ο καιρός θα αρχίσει να φτιάχνει, παραδοσιακά ο Έλληνας οδηγός χρησιμοποιεί περισσότερο το αυτοκίνητό του, καθώς βάζει στον εβδομαδιαίο προγραμματισμό του κάποια κοντινά ή μακρινά ταξίδια. Αυτό έχει ως συνέπεια περισσότερες ώρες στο τιμόνι, άρα περισσότερες πιθανότητες για ατυχήματα.

Το κύριο μέλημα των αρχών είναι να μηδενιστούν τα ατυχήματα. Αυτό θα ήταν το ιδανικότερο για όλους, αλλά φαντάζει απίθανο. Μπορούν να περιοριστούν όμως σε σημαντικό βαθμό, αν εφαρμοστούν μέτρα όπως τα αντίστοιχα που εφαρμόζονται εδώ και πολλές δεκαετίες στο Όσλο, που σήμερα είναι η ασφαλέστερη ευρωπαϊκή πόλη για την οδήγηση.

Έτσι από τους 41 νεκρούς από τροχαία συμβάντα το 1975, το 2019 υπήρξε μόλις ένας νεκρός και αυτός ήταν ενήλικας οδηγός, του οποίου το αυτοκίνητο έπεσε σε έναν φράκτη τον περασμένο Ιούνιο. Αυτό σημαίνει ότι στην πόλη με πληθυσμό 673.000 ανθρώπων, δεν σκοτώθηκε κανένας πεζός, κανένα παιδί και κανένας ποδηλάτης.

Επίσης, σε εθνικό επίπεδο, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα είχε θετική τάση μέχρι το 1970, όταν σκοτώθηκαν στους δρόμους 560 σκανδιναβοί πολίτες. Η τάση αυτή, μετά την εφαρμογή από την κυβέρνηση μιας σειράς από μέτρα, μέχρι και πέρσι ήταν πτωτική. Ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα μειώθηκε σχεδόν κατά το ήμισυ την τελευταία δεκαετία. Έτσι όταν το 2010 είχαν χάσει τη ζωή τους 210 άνθρωποι, το 2019 υπήρχαν μόνο 110 νεκροί.

Τα μέτρα που έσωσαν

Ο λόγος του περιορισμού των ατυχημάτων οφείλεται κυρίως στα λιγότερα αυτοκίνητα στο κέντρο του Όσλο και τα χαμηλότερα όρια ταχύτητας, ενώ υπάρχει πάντα στο μυαλό των πολιτών η φράση «δημιουργούμε ένα οδικό δίκτυο, στο οποίο δεν θα σκοτώνεται και δεν θα τραυματίζεται σοβαρά κανείς». Και αυτό «κατακτήθηκε» μέσα από την διαφημιστική καμπάνια που εφαρμόστηκε από τα μέσα ενημέρωσης.

Ο κίνδυνος ατυχημάτων μεταξύ αυτοκινητιστών και ποδηλατών έχει μειωθεί σημαντικά, γιατί διαχωρίστηκε στους δρόμους το πεδίο δράσης κάθε ξεχωριστής ομάδας, χωρίς να παραβιάζεται το συγκεκριμένο πεδίο από κανέναν. Έτσι ο ποδηλάτης κινείται αποκλειστικά στη λωρίδα του, αλλά και ο οδηγός του αυτοκινήτου σέβεται και προσέχει τους ποδηλάτες στον δρόμο. Το ίδιο ισχύει και για τα σημεία που κυκλοφορούν μικρά παιδιά και αθλητές, ενώ υπάρχει μεγάλη αστυνόμευση γύρω από σχολικές εγκαταστάσεις.

Τροχαία: Εννέα νεκροί και 519 τραυματίες στην Αττική τον Ιανουάριο

Στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Αττική, μόνο για τον περασμένο μήνα Ιανουάριο, εννέα άτομα έχασαν τη ζωή τους και 519 τραυματίστηκαν (20 σοβαρά και 499 ελαφρά) σε 438 τροχαία συνολικά (οκτώ δυστυχήματα και 430 ατυχήματα) που σημειώθηκαν τον Ιανουάριο 2020, στην περιοχή της Αττικής.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, τα κυριότερα αίτια των τροχαίων αυτών ήταν η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων και η παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς, ενώ η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε, σε πολλές περιπτώσεις, τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους.

Παράλληλα, το ίδιο χρονικό διάστημα, στο πλαίσιο των στοχευμένων δράσεων που εφαρμόζει η Τροχαία για την τροχονομική αστυνόμευση και την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στην περιοχή της Αττικής, βεβαιώθηκαν 27.293 παραβάσεις, από τις οποίες 590 σε βαθμό πλημμελήματος.

Σύμφωνα με την Τροχαία, ενδεικτικά βεβαιώθηκαν:

  • 663 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, από τις οποίες οι 66 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος
  • 2.679 ορίου ταχύτητας
  • 290 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
  • 510 για χρήση κινητού τηλεφώνου
  • 531 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας
  • 542 για μη χρήση προστατευτικού κράνους

 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.