31/05/2020 23:35:41
1.3.2020 / ΥΠΑΤΙΑ ΚΟΚΚΙΝAΚΗ
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 2114 στις 27-2-2020

«Βασιλιάς» του YouTube ο Τραμπ στις εκλογές - Ένα εκατομμύριο δολάρια τη μέρα θα κοστίζει η καμπάνια του νυν Προέδρου

«Βασιλιάς» του YouTube ο Τραμπ στις εκλογές - Ένα εκατομμύριο δολάρια τη μέρα θα κοστίζει η καμπάνια του νυν Προέδρου - Media

 

Στο άμεσο μέλλον και μέχρι τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ, η αρχική σελίδα της γνωστής διαδικτυακής πλατφόρμας βίντεο YouTube θα διαφημίζει μόνο έναν υποψήφιο για τη θέση του Προέδρου, τον Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος «θα στεφθεί βασιλιάς» της πλατφόρμας, καθώς αγόρασε για την προεκλογική του εκστρατεία τον πολυπόθητο διαφημιστικό χώρο στον κορυφαίο σε επισκεψιμότητα ιστότοπο παρακολούθησης βίντεο της χώρας για τις αρχές Νοεμβρίου, σύμφωνα με πηγές του Bloomberg.
Η συμφωνία εξασφαλίζει ότι o Τραμπ θα προωθείται εμφανώς τις καθοριστικές εκείνες μέρες, όταν οι Αμερικανοί ψηφοφόροι θα ετοιμάζονται να κατευθυνθούν στις κάλπες στις 3 Νοεμβρίου.


Περίπου τα τρία τέταρτα των ενηλίκων στις ΗΠΑ, δηλαδή το 75%, υποστηρίζουν ότι χρησιμοποιούν το YouTube, σύμφωνα με το Κέντρο Έρευνας Pew. Αυτό σημαίνει ότι είναι μεγάλος ο αριθμός των Αμερικανών πολιτών οι οποίοι θα δουν στις οθόνες τους διαφημίσεις της προεκλογικής εκστρατείας του Τραμπ.
Οι διαφημίσεις στο YouTube γενικά προβάλλονται συνεχώς μέσα σε μια μέρα. Παραμένει ασαφές το χρονικό διάστημα που θα προβάλλονται οι διαφημίσεις του Τραμπ και το ακριβές κόστος τους, αλλά οι εκτιμήσεις για την περίοδο των εκλογών κυμαίνονται από εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια έως πάνω από ένα εκατομμύριο δολάρια την ημέρα.


Στην προεκλογική εκστρατεία του Τραμπ θα μπορούσαν να ξοδευτούν μέχρι και 500 εκατομμύρια δολάρια για ψηφιακές διαφημίσεις και στρατηγικές, υποστηρίζει ο επικεφαλής της εκστρατείας του Μπραντ Πάρσκεϊλ. Οι διαφημίσεις θα προβάλλονται σε εθνικό επίπεδο, όπως αναφέρουν πληροφορίες.

Η απάντηση του ιστότοπου
Το YouTube αρνήθηκε να σχολιάσει τη συμφωνία για την καμπάνια του Τραμπ, αλλά δήλωσε ότι είναι συνηθισμένο για τους πολιτικούς διαφημιζόμενους να αγοράζουν τέτοιου είδους διαφημίσεις. Αφού αγοράσουν μια διαφήμιση, οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν αν θα προβάλλεται γενικά ή αν θα περιορίζεται σε χρήστες που βρίσκονται σε συγκεκριμένες περιοχές, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας. 
«Στο παρελθόν εκστρατείες και πολιτικές ομάδες έχουν εκτελέσει διαφόρους τύπους διαφημίσεων εν όψει της ημέρας των εκλογών. Όλοι οι διαφημιζόμενοι ακολουθούν την ίδια διαδικασία και είναι ευπρόσδεκτοι να αγοράσουν τον κεντρικό χώρο, εφόσον οι διαφημίσεις τους συμμορφώνονται με τις πολιτικές μας» πρόσθεσε.
Το γεγονός ότι ο Τραμπ «αγκαλιάζει» την ψηφιακή διαφήμιση είναι πιθανό να ερμηνευτεί από πολλούς πολιτικούς αναλυτές ως μια κίνηση που του δίνει ένα σαφές πλεονέκτημα έναντι των Δημοκρατικών αντιπάλων του. 

Παλαιότερες εκστρατείες
Το 2012 ο Πρόεδρος Μπάρακ Ομπάμα αγόρασε διαφημιστικό χώρο στο YouTube στο πλαίσιο της προεκλογικής του καμπάνιας για τις εκλογές, πριν ακόμη εξασφαλιστεί η υποψηφιότητα του τότε πολιτικού του αντιπάλου Μιτ Ρόμνεϊ, σύμφωνα με τον πρώην ψηφιακό διευθυντή του Ομπάμα και συνιδρυτή της εταιρείας συμβούλων και μάρκετινγκ Precision Strategies Τεντ Γκοφ. 
Ο Ντόναλντ Τραμπ και η Χίλαρι Κλίντον πραγματοποίησαν διαφημίσεις στο Youtube σε διάφορα χρονικά διαστήματα το 2016. Ο Τραμπ δαπάνησε περισσότερα χρήματα στο Διαδίκτυο εκείνο τον χρόνο απ’ ό,τι η Κλίντον και συνεχίζει να ξεπερνά τους περισσότερους Δημοκρατικούς αντιπάλους του ακόμη και τώρα.

Οι περιορισμοί
Η διευθύνων σύμβουλος του YouTube Σούζαν Βοϊτσίσκι δήλωσε σε συνέντευξή της που προβλήθηκε τον Δεκέμβριο ότι ορισμένες από τις διαφημίσεις του Τραμπ απορρίφθηκαν στο παρελθόν επειδή παραβίαζαν την πολιτική της εταιρείας. Μάλιστα, περισσότερα από 300 διαφημιστικά βίντεο που υποβλήθηκαν από την καμπάνια Τραμπ απορρίφθηκαν από την Google και το YouTube.
Πολλές ψηφιακές διαφημίσεις αγοράζονται και πωλούνται μέσω αυτοματοποιημένων συστημάτων. Για να πραγματοποιηθεί προκράτηση του διαδικτυακού χώρου στην Google οι διαφημιζόμενοι πρέπει να επικοινωνήσουν απευθείας με τους αντιπροσώπους πωλήσεών της.


Η διαδικτυακή πολιτική διαφήμιση στον τρέχοντα εκλογικό κύκλο εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 1,34 δισ. δολάρια, ποσό υπερδιπλάσιο από τα επίπεδα των τελευταίων προεδρικών εκλογών, σύμφωνα με το e-Marketer.
Επιπλέον η εταιρεία ερευνών εκτιμά ότι οι ψηφιακές δαπάνες θα αντιπροσωπεύουν το 19% της συνολικής πολιτικής διαφήμισης. Το Facebook είναι η αγαπημένη πλατφόρμα των πολιτικών εκστρατειών, αλλά οι πολιτικές του έχουν αποτελέσει αρκετές φορές αντικείμενο αντιπαράθεσης. 


Το εν λόγω μέσο κοινωνικής δικτύωσης επιτρέπει στους πολιτικούς να κάνουν ψευδείς ισχυρισμούς στις διαφημίσεις τους, ενώ η Google δεν το επιτρέπει. Επίσης το Facebook προσφέρει πολύ πιο λεπτομερείς πληροφορίες για τις καμπάνιες που στοχεύουν άτομα τα οποία ταιριάζουν με ένα συγκεκριμένο προφίλ.
Μετά τη δυνατότητα περιορισμού των εκστρατειών στην Google χρησιμοποιώντας τη δημογραφική στόχευση τον περασμένο Νοέμβριο, κάποιοι στην εταιρεία συζήτησαν περαιτέρω. Η Google έχει δεχθεί επανειλημμένα κατηγορίες για πολιτική υποκίνηση, ιδιαίτερα από τον Τραμπ και άλλους Ρεπουμπλικάνους. 
Μια πιθανή πολιτική, που συζητήθηκε στην Google, ήταν να απαγορευτεί η προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων τις ημέρες των εκλογικών αναμετρήσεων, διατηρώντας ένα κομμάτι που να υπενθυμίζει στους Αμερικανούς ότι πρέπει να ψηφίσουν. Τελικά η Google αποφάσισε να διατηρήσει τη συνήθη πρακτική της.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.