search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 00:07
MENU CLOSE

«Αγριεύει» το Facebook: Αναθέτει στο Reuters τον έλεγχο για fake news

27.04.2020 18:04
Facebook: Θα ελέγχει την ταυτότητα όσων οι δημοσιεύσεις γίνονται viral - Media
 
To Facebook έχει τονίσει επανειλημμένα ότι εντείνει τις προσπάθειες καταπολέμησης των fake news με τη βοήθεια ειδικών εμπειρογνωμόνων και γι’ αυτόν τον λόγο έχει απευθυνθεί στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters ώστε να ελέγχει το περιεχόμενο που αναρτάται στο κοινωνικό δίκτυο και το Instagram.
 
Όπως επιβεβαίωσε εκπρόσωπος του Reuters, στο περιεχόμενο αυτό συμπεριλαμβάνονται φωτογραφίες, videos και τίτλοι. Παρόλα αυτά, δεν φαίνεται να έχουν στη λιστα τους τις πολιτικές διαφημίσεις και προφανώς το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει αντιδράσεις για τις πρακτικές της Facebook ενόψει των Προεδρικών εκλογών στις ΗΠΑ.
 
Η ομάδα του Reuters που θα ασχοληθεί με το fact checking αποτελείται από μόλις τέσσερα άτομα, οι οποίοι θα ελέγχουν περιεχόμενο στην Αγγλική και την Ισπανική γλώσσα. Τα ευρήματα τους, δηλαδή όταν εντοπίζουν παραπλανητικές ειδήσεις, θα αναρτώνται στο νέο blog της εταιρείας που ονομάζεται Fact Check.
 
Όπως δήλωσε ο επικεφαλής του τμήματος διεθνών σχέσεων του Reuters, κ. Jess April, «αναγνωρίζουμε την τεράστια επίδραση των παραπλανητικών ειδήσεων στην κοινή γνώμη σε όλο τον κόσμο. Είναι ένα πρόβλημα που γιγαντώνεται και επηρεάζει καθημερινά την κοινωνία, επομένως, είναι ευθύνη των ειδησεογραφικών οργανισμών και πλατφορμών να σταματήσουν τη διάδοσή ψευδών ειδήσεων. Το Reuters έχει σπουδαίο ιστορικό στην καταγραφή, την πιστοποίηση και την εκκαθάριση του περιεχομένου με σκοπό τη διανομή του σε χιλιάδες αναγνώστες σε όλο τον κόσμο, και πιστεύουμε ότι είμαστε σε θέση να εκμεταλλευτούμε την εξειδίκευση μας για τον έλεγχο του περιεχομένου στα social media».
 
Είναι σαφέστατα μια καλή κίνηση από πλευράς Facebook, αλλά το γεγονός ότι δεν εντάσσονται οι πολιτικές διαφημίσεις αφήνει μια κακή εντύπωση. Να σημειωθεί, επίσης, ότι ο Mark Zuckerberg είχε δηλώσει πως δεν θα γίνεται fact checking στις πολιτικές διαφημίσεις διότι πιστεύει πως οι χρήστες θα πρέπει από μόνοι τους να κρίνουν αυτά που ισχυρίζονται οι πολιτικοί που ζητούν την ψήφο τους.
 
Υπενθυμίζουμε ότι από τον περασμένο Αύγουστο έχουν γίνει πιο αυστηρά τα κριτήρια δημοσίευσης πολιτικών διαφημίσεων, καθώς οι διαφημιστές απαιτείται να παρέχουν επίσημα στοιχεία και πληροφορίες ώστε να γνωρίζει ο χρήστης ποιος βρίσκεται πίσω από οποιαδήποτε καμπάνια.
 
Πηγή: techgear.gr / Techcrunch
google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 00:07