16/07/2020 20:19:00

Χωρίς σχέδιο για τον τουρισμό η κυβέρνηση

 

Η λογική των απευθείας αναθέσεων που ακολούθησε  η κυβέρνηση για το «ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ» και στην συνέχεια για την τουριστική καμπάνια της χώρας  -ύψους 32 εκατομμυρίων ευρώ-έχει καταφέρει μόνο ένα πράγμα. Να δημιουργήσει καχυποψία ακόμα και στους πιο καλόπιστους πολίτες ότι κάτι συμβαίνει και ότι η κυβέρνηση βρήκε την ευκαιρία να κάνει …πάρτι.

Και είναι πραγματικά να αναρωτιέται κανείς πως στο Μέγαρο Μαξίμου δεν έχουν  αντιληφθεί ότι δεν υπάρχει πιο τοξική σκέψη από αυτήν καθώς οι πολίτες πλέον – μετά από δέκα χρόνια μνημονίων- είναι υποψιασμένοι και απαιτούν διαφάνεια και σωστή διαχείριση του δημοσίου χρήματος.

Ακόμα λοιπόν  και αν κάποιος δικαιολογήσει    τους κυβερνητικούς παράγοντες  που επέλεξαν τον δρόμο της  απευθείας ανάθεσης στην καμπάνια για τον κορονοιο ,το σίγουρο είναι ότι δεν μπορεί να δικαιολογήσει την καμπάνια για τον τουρισμό, δεδομένου ότι όλα αυτά ξεκινάνε πολλούς μήνες πριν.

 Υπό κανονικές συνθήκες δηλαδή,  το αρμόδιο υπουργείο και ο ΕΟΤ θα έπρεπε να έχουν  βρει το σύνθημα της καμπάνιας από τον περασμένο Οκτώβριο – Νοέμβριο και να έχουν αποφασίσει το περιεχόμενο του βίντεο.

Τίποτα απ όλα αυτά δεν συνέβη. Αντίθετα η χώρα έφτασε στο παραπέντε της τουριστικής περιόδου χωρίς να μπορεί να εξαργυρώσει την καλή της εικόνα απέναντι στον κορονοιο. Γιατί ειδικοί  δεν είμαστε ,αλλά το κείμενο που συνοδεύει ένα βίντεο σίγουρα θα μπορούσε να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και σε αυτό που έπρεπε να πουλήσει φέτος η χώρα . Ότι η Ελλάδα είναι ένας  ασφαλής προορισμός.

ΟΙ  ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ  μάλιστα έκαναν ερώτηση στην  Κομισιόν  ζητώντας της να τοποθετηθεί για το κατά πόσο παραβιάζεται η ευρωπαϊκή νομοθεσία από την νομοθετική πράξη της ελληνικής κυβέρνησης για την απευθείας ανάθεση του έργου της τουριστικής προβολής του εθνικού φορέα Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) στην ιδιωτική εταιρεία Marketing Greece ΑΕ.   καθώς  και πώς θα διασφαλίσει ότι τα ευρωπαϊκά κονδύλια που προβλέπονται για την υλοποίηση των προγραμμάτων τουριστικής προώθησης και προβολής των ελληνικών αρχών, δεν θα δαπανηθούν κατά παράβαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

Την ίδια ώρα  η  κυβέρνηση  ανακοίνωνε  με τυμπανοκρουσίες   ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τον σύμβουλο του Στηβ Βρανάκης  και όχι με τον υπουργό Τουρισμού  θα παρουσίαζε την τουριστική καμπάνια μαζί με το  σχετικό βίντεο το οποίο θα αποτελούσε και την αιχμή του δόρατος για την προσέλκυση τουριστών.

Ένα βίντεο  το οποίο τελικά δίχασε τους πολίτες

Άλλοι δεν κατάλαβαν τον στόχο, άλλοι που τον κατάλαβαν είπαν ότι στέλνει λάθος μήνυμα στους τουρίστες, και κάποιοι θυμήθηκαν ότι έχουν δει παρ όμοια παραλία στις Δαλματικές ακτές, στην Ταορμίνα, στην Ατταλία , στην Ιμπιζα αλλά και στο Μαϊάμι… Πέρα από το γεγονός ότι η εταιρεία καλλυντικών Lancaster  είχε χρησιμοποιήσει το σχετικό  σλόγκαν  «Greek  Summer is a state of mind»  για να μας πείσει ότι στην Ελλάδα κάνεις τα σωστό μαύρισμα.

Το σοβαρότερο απ όλα αυτά έχει να κάνει πάντως με το γεγονός ότι οι άνθρωποι του τουρισμού εμφανίστηκαν απογοητευμένοι και αποδιοργανωμένοι καθώς η κυβέρνηση εμφανίζεται αποχαυνωμένοι να απολαμβάνει τα  θετικά αποτελέσματα από την διαχείριση της πανδημίας.  Γιατί  προφανώς ξεχνούν ότι  στην κατάσταση που ζήσαμε το εύκολο ήταν να μείνουμε μέσα ενώ το δύσκολο είναι να βγούμε έξω. 

Και ίσως τώρα πια θα έπρεπε να καταλάβουν ότι βρισκόμαστε σε άλλη φάση. Σε αυτή που θα κρίνει πραγματικά την ζωή των ανθρώπων τα επόμενα χρόνια. Που έτσι και αλλιώς θα είναι δύσκολα.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.