search
ΠΕΜΠΤΗ 25.04.2024 12:55
MENU CLOSE

Το Ποντίκι Art προτείνει για την Κυριακή 14 Μαρτίου

14.03.2010 12:52
Το Ποντίκι Art προτείνει για την Κυριακή 14 Μαρτίου  - Media

Μια έκθεση που δεν πρέπει να χάσετε, δυο μουσικές προτάσεις με πολύ ενδιαφέρον και μια παράσταση που δικαιώνει ηθοποιούς με μεγάλη πορεία σας προτείνουμε για την Κυριακή της αργίας σας. Η επιλογή δική σας….

Μια έκθεση που δεν πρέπει να χάσετε, δυο μουσικές προτάσεις με πολύ ενδιαφέρον και μια παράσταση που δικαιώνει ηθοποιούς με μεγάλη πορεία σας προτείνουμε για την Κυριακή της αργίας σας. Η επιλογή δική σας….

ΘΕΑΤΡΟ

Έλξη μεσηλίκων

Η Έλλη Λαμπέτη και ο Μάνος Κατράκης σφράγισαν με την ερμηνεία τους τη «Φθινοπωρινή ιστορία» του Αρμπούζοφ πριν από τρεις και πλέον δεκαετίες. Οι δύο μεγάλοι πρωταγωνιστές με τρυφερότητα και ανθρωπιά ερμήνευσαν τους δύο μοναχικούς, πικραμένους, αλλά και τρυφερούς ήρωες του έργου, μια γυναίκα και έναν άνδρα, που σμίγουν ερωτικά στο φθινόπωρο της ζωής τους. Από τότε η «Ιστορία του Ιρκούτσκ» (όπως είναι ο πρωτότυπος τίτλος του έργου) έχει γνωρίσει πολλά ανεβάσματα, με γνωστούς πρωταγωνιστές, αλλά κανένα δεν κατάφερε να επισκιάσει εκείνο το παλιό. Φέτος ζωντανεύει στο Θέατρο Άλμα, σε απόδοση Ερρίκου Μπελιέ και σκηνοθεσία Ιωάννας Μιχαλακοπούλου. Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους του Ροντιόν και της Λίντια ερμηνεύουν ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος και η Κατερίνα Μαραγκού. Το έργο αναφέρεται στην τρυφερή ιστορία δύο μοναχικών ανθρώπων, που συναντιούνται σε ένα παραλιακό θεραπευτήριο στις αρχές του φθινοπώρου, αλλά και στις αρχές του φθινοπώρου της ζωής τους. Μοναχικός και ερμητικά κλεισμένος στον εαυτό του ο Ροντιόν, εξωστρεφής και τρυφερή προς όλους η Λίντια. Από τις πρώτες συναντήσεις τους δημιουργείται μια περίεργη χημεία ανάμεσα σε αυτό το αντιφατικό δίδυμο. Με τον Αλεξέι Αρμπούζοφ το ρωσικό θέατρο ξαναγυρίζει ύστερα από το επαναστατικό του ιντερμέδιο στη φαινομενικά ήρεμη παράδοση του Τσέχοφ. Είναι ένας από τους ελάχιστους συγγραφείς της μεταπολεμικής Ρωσίας (τότε Σοβιετικής Ένωσης) που το έργο τους έχει ξεπεράσει τα όρια της πατρίδας τους. Ειδικότερα δε η «Φθινοπωρινή ιστορία» έχει παρουσιαστεί με τεράστια επιτυχία στις κυριότερες σκηνές της Δυτικής Ευρώπης και της Αμερικής. Μέχρι την Κυριακή των Βαΐων.

ΜΟΥΣΙΚΗ

Βασιλικός  και Χιούστον Πέρσον

* O Βασιλικός, τραγουδιστής των Raining Pleasure, παρουσιάζει στο Μικρό Παλλάς την πρώτη του προσωπική δουλειά «Vintage». Ωραίος ο χώρος καλά και τα τραγούδια. Κυριακή και Δευτέρα, γι’ αυτή και την επόμενη εβδομάδα. Τέσσερις συναυλίες, δηλαδή.

* Η σχέση του Χιούστον Πέρσον με το σαξόφωνο κρατάει από τη δεκαετία του ’60, όταν ηχογράφησε μια σειρά με σόουλ άλμπουμ για την Prestige, αλλά και από τη συνεργασία του με την Έτα Τζόουνς. Απολαύστε μια βραδιά με έναν από τους πιο χαρισματικούς μουσικούς της χρυσής εποχής της soul-jazz.

Half Note Jazz Club, έως 18/3

ΕΚΘΕΣΗ

Ο μοντερνισμός των 55

Ας ξεκινήσουμε από το αυτονόητο, την παραδοχή πως ο μοντερνισμός ως έννοια και τάση είναι πλέον ξεπερασμένος, αφού κανείς σήμερα δεν εκπλήσσεται με τίποτα. Αντίθετα, η γοητεία του μοντερνισμού που έκανε την εμφάνισή του στα μέσα του 19ου αιώνα στη Δυτική Ευρώπη –για άλλους με την «Ολυμπία», το γυμνό του Μανέ (1863) και για άλλους με τη «Μαντόνα» του Μουνκ και την «Παλλάς Αθηνά» του Κλιμτ– βρισκόταν στο ξάφνιασμα του θεατή και στην έννοια της αντίστασης. Η κοινωνία ήθελε να εναντιωθεί σε ξεπερασμένα πρότυπα και «νόμους» που επικρατούσαν μέχρι τότε στις «παραδοσιακές» μορφές τέχνης, τη λογοτεχνία, τη θρησκευτική πίστη, την οργάνωση και την καθημερινή ζωή. Η ανάγκη για κάτι καινούργιο έμοιαζε σε εκείνη την ιστορική στιγμή επιβεβλημένη και εξέφρασε πλήθος καλλιτεχνών στα μεγάλα μητροπολιτικά κέντρα της Ευρώπης. Από αυτή τη δεξαμενή καλλιτεχνών προέρχονται και τα 120 έργα που παρουσιάζονται στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. και Μ. Θεοχαράκη, στη θεματική έκθεση με τίτλο «Πρόσωπα του Μοντερνισμού: Βουλγαρία, Ελλάδα, Ρουμανία. Ζωγραφική 1910-1940». Η έκθεση, που οργανώνεται σε συνεργασία με το Εθνικό Μουσείο Τέχνης της Ρουμανίας και την Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Βουλγαρικών Εικαστικών Τεχνών, μετά το Βουκουρέστι και τη Σόφια ταξιδεύει στην Αθήνα και από σήμερα φιλοξενεί πίνακες 55 καλλιτεχνών από τη Βουλγαρία, την Ελλάδα και τη Ρουμανία, δημιουργών που σφράγισαν την πορεία του Μοντερνισμού στις χώρες τους. Και παρ’ όλο που μπορεί ήδη να γνωρίζουμε τη μοντερνιστική τέχνη των ελλήνων ζωγράφων (Κ. Παρθένη, Κ. Μαλέα, Ν. Λύτρα, Μ. Οικονόμου, Σ. Παπαλουκά, Π. Βυζάντιου, Γ. Στέρη, Ν. Χατζηκυριάκου-Γκίκα, Ν. Εγγονόπουλου, Γ. Τσαρούχη κ.ά.) που φιλοξενούνται στην έκθεση, αξίζει να ανακαλύψουμε τους κανόνες του μοντερνισμού που φόρτισαν το έργο καλλιτεχνών από τη Βουλγαρία (Nikola Petrov, Vera Nedkova, Ivan Nenov, Georges Papazoff κ.ά.) και τη Ρουμανία (Victor Brauner, Henri Daniel, Olga Greceanu, Marcel Iancu κ.ά.). Την επιμέλεια της έκθεσης για τις τρεις χώρες έχουν αναλάβει οι Mariana Vida, Irina Genova και Τάκης Μαυρωτάς. * Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. και Μ. Θεοχαράκη, έως   9 Μαΐου.

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΕΜΠΤΗ 25.04.2024 12:55