search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19.04.2024 12:30
MENU CLOSE

Στη Βουλή το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση:  Τι προβλέπει για όρους απασχόλησης των εκπαιδευτικών – Οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα

21.07.2020 12:39
Στη Βουλή το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση:  Τι προβλέπει για όρους απασχόλησης των εκπαιδευτικών – Οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα - Media

 

Την Πέμπτη στις 13:00 εισήχθει στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής το νέο νομοσχέδιο που προωθεί στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης το υπουργείο Παιδείας, με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες επείγουσες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων».

Το νέο νομοσχέδιο έχει προκαλέσει αντιδράσεις από την πλευρά των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, καθώς ισχυρίζονται ότι οι νέες ρυθμίσεις οδηγούν στην αποδόμηση των εργασιακών σχέσεων, κατάργηση του προστατευτικού πλαισίου των συμβάσεων εργασίας, νομιμοποίηση των μονομερών βλαπτικών μεταβολών των όρων εργασίας (δηλαδή «απελευθέρωση» των απολύσεων χωρίς έλεγχο, «απελευθέρωση» του ωραρίου με μείωση ή αύξηση του ωραρίου κατά βούληση των εργοδοτών, απασχόληση των εκπαιδευτικών και το καλοκαίρι, δημιουργία εκπαιδευτικών δύο και τριών ταχυτήτων με διαφορετικά ωράρια, μισθούς και καθήκοντα).

Το υπουργείο Παιδείας απαντά ότι θα πρέπει να αντιμετωπιστεί «το ασφυκτικό και συγκεντρωτικό πλαίσιο λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων, η αδυναμία αποτελεσματικής διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, η έλλειψη ευελιξίας στα εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες, οι περιορισμοί στις δυνατότητες επιπλέον απασχόλησης των εκπαιδευτικών, οι περιορισμοί στη χρήση εγκαταστάσεων».

Σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί θα εργάζονται με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Επίσης, προβλέπεται η απασχόληση εκπαιδευτικών με μειωμένο ωράριο, η μετακίνηση σε συστεγαζόμενες ή όμορες σχολικές μονάδες της ίδιας βαθμίδας και του ίδιου ιδιοκτήτη και η παράλληλη απασχόληση σε σχολείο, φροντιστήριο, κέντρο ξένων γλωσσών.

Επί του άρθρου 9

Με την παράγραφο 1 του άρθρου 9 αντικαθίσταται η παράγραφος 4 του άρθρου 27 του ν. 682/1977 και ρυθμίζονται θέματα συμπλήρωσης του ωραρίου και της δυνατότητας μειωμένου ωραρίου ιδιωτικών εκπαιδευτικών.

Ειδικότερα:

Με την περίπτωση α’ επαναφέρεται η απασχόληση ιδιωτικών εκπαιδευτικών με μειωμένο ωράριο, αλλά αποκλειστικώς εφόσον το ζητήσουν οι ίδιοι. Με την περίπτωση β’ προβλέπεται ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, εφόσον δεν συμπληρώνουν το ωράριο του διοριστηρίου τους με βάση το υποχρεωτικό ή διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα της σχολικής μονάδας στην οποία εργάζονται, απασχολούνται λιγότερες ώρες από αυτές του διοριστηρίου τους, με ανάλογη μείωση των αποδοχών τους.

Περαιτέρω, με την παράγραφο 2 του άρθρου 9 προστίθενται παρ. 5, 6 και 7 στο άρθρο 27 του ν. 682/1977 και προβλέπεται ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δύνανται να διατεθούν σε συστεγαζόμενες ή όμορες σχολικές μονάδες της ίδιας βαθμίδας και του ίδιου ιδιοκτήτη για την κάλυψη λειτουργικών και υπηρεσιακών αναγκών των σχολείων αυτών. Η τοποθέτηση διενεργείται με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης στον οποίο υπάγεται η σχολική μονάδα, ύστερα από πρόταση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, στην οποία υπηρετεί ο εκπαιδευτικός.

Με τη νέα παράγραφο 6 προβλέπεται ότι η απασχόληση ιδιωτικού εκπαιδευτικού σε σχολείο, φροντιστήριο, κέντρο ξένων γλωσσών, καθώς και σε άλλους φορείς εκπαίδευσης που αναφέρονται στην υπόπαρ. Θ3 της παρ. Θ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 του ιδίου ή άλλου ιδιοκτήτη δεν αποτελεί κώλυμα διορισμού. Με αυτόν τον τρόπο παρέχεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων να αποκτήσουν πρόσθετες πηγές εισοδήματος.

Τέλος, με την παράγραφο 7 προβλέπεται ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δύνανται, σε συμφωνία με τον ιδιοκτήτη του σχολείου, να τοποθετούνται και να διδάσκουν εφεξής αποκλειστικά σε άλλο σχολείο ή σε άλλη σχολική βαθμίδα του ίδιου ιδιοκτήτη χωρίς καταγγελία της σύμβασης εργασίας. Στην περίπτωση αυτή, η σχετική συμφωνία γνωστοποιείται στον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης, ο οποίος και τροποποιεί αναλόγως το διοριστήριο.

Επί του άρθρου 10

Με το άρθρο 10 αντικαθίσταται το άρθρο 30 του ν. 682/1977. Με την προτεινόμενη ρύθμιση ορίζεται ότι οι διδάσκοντες στα ιδιωτικά σχολεία εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται και απασχολούνται, δυνάμει συμβάσεων εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, και υπάγονται ως προς τα ζητήματα πρόσληψης, απασχόλησης και λύσης των εργασιακών τους σχέσεων στις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις της κοινής εργατικής νομοθεσίας, με την επιφύλαξη των ειδικών διατάξεων για τους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων και ιδίως του άρθρου 36 του ν. 682/1977.

Περαιτέρω προβλέπεται ότι κατά τον δικαστικό έλεγχο της νομιμότητας και καταχρηστικότητας της καταγγελίας της σύμβασης εργασίας του ιδιωτικού εκπαιδευτικού, εξετάζεται ιδίως εάν η καταγγελία αποτελεί αθέμιτη εργοδοτική αντίδραση σε συμπεριφορές του ιδιωτικού εκπαιδευτικού νόμιμες και συμβατικές.

Οι προβλεπόμενες ως άνω ρυθμίσεις αποσκοπούν στην αποκατάσταση της ισορροπίας μεταξύ αφενός της λειτουργίας του διευθυντικού δικαιώματος του επιχειρηματία εργοδότη, και αφετέρου της παράλληλης διασφάλισης των εργασιακών δικαιωμάτων, κατά τα προβλεπόμενα στην εργατική νομοθεσία και στον ν. 682/1977 αναφορικά με τις συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, όπως άλλωστε ισχύει γενικά για τις αντίστοιχες σχέσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου, ακόμη και στην περίπτωση τομέων ή κλάδων της οικονομίας που μπορεί να συνέχονται άμεσα ή έμμεσα με την ανάγκη διασφάλισης ελάχιστων απαιτήσεων προστασίας έννομου αγαθού δημοσίου ενδιαφέροντος (π.χ. υπηρεσίας υγείας), καθώς και της διασφάλισης της κρατικής εποπτείας επί της σχετικής δραστηριότητας.

Και τούτο, λαμβάνοντας επίσης υπόψη ότι πρόσφατες, επιμέρους νομοθετικές παρεμβάσεις αναφορικά ιδίως με το εκπαιδευτικό προσωπικό των ιδιωτικών σχολείων κατά παρέκκλιση της εργατικής νομοθεσίας που διέπει το σύστημα των σχέσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου στην Ελλάδα θίγουν, στον βαθμό που δεν συνάδουν με την αρχή της αναλογικότητας, τον πυρήνα της επιχειρηματικής δραστηριότητας των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τη λειτουργία των οποίων εγγυάται εξίσου το Σύνταγμα (άρθρο 16 παρ. 5 Σ).

Σημειωτέον ότι στη χώρα μας τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, σε αντίθεση με άλλες χώρες, φέρουν εξ ολοκλήρου τον επιχειρηματικό κίνδυνο από τη δραστηριοποίησή τους, ανεξαρτήτως των διασφαλίσεων ή/και περιορισμών που έχουν θεσπιστεί στο πλαίσιο της άσκησης κρατικής εποπτείας. Με τις προτεινόμενες διατάξεις, και ειδικότερα αφενός με την πρόβλεψη ότι οι συμβάσεις μεταξύ των εργοδοτών και των ιδιωτικών εκπαιδευτικών είναι αορίστου χρόνου, και αφετέρου με την κατάργηση της διετούς ισχύος τους ως συμβάσεων ορισμένου χρόνου για τους νεοπροσλαμβανομένους σε ιδιωτικό σχολείο εκπαιδευτικούς, επιδιώκεται η διατήρηση πιο μακροχρόνιων και σταθερών σχέσεων εργασίας, προς όφελος τόσο των ίδιων των εκπαιδευτικών και της οργάνωσης των ιδιωτικών σχολείων όσο και του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου.

Σημειωτέον ότι η κατάργηση της ως άνω υποχρέωσης για σύναψη συμβάσεων ορισμένου χρόνου διετούς διάρκειας συμβάλει στην αποτροπή φαινομένων πρόωρης λήξης της συνεργασίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών με το σχολείο με το πέρας της διετίας, η οποία προκαλεί εργασιακή και κατά προέκταση προσωπική αβεβαιότητα για τους εν λόγω εκπαιδευτικούς. Περαιτέρω, το Κράτος, στο πλαίσιο άσκησης της εποπτείας του επί των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, ρυθμίζει θέματα που αφορούν στη χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας αυτών, καθώς και στην υπηρεσιακή κατάσταση του διδακτικού προσωπικού τους. Η δυνατότητα αυτή εξυπηρετεί την ανάγκη διασφάλισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της εύρυθμης λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων κατά τρόπο συμβατό με το συνολικό σύστημα λειτουργίας της γενικής δημοτικής και μέσης εκπαίδευσης.

Προς τον σκοπό αυτό το Κράτος έχει θεσπίσει σειρά διατάξεων, η εφαρμογή των οποίων ελέγχεται ούτως ή άλλως από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στο πλαίσιο άσκησης του εποπτικού του ρόλου. Η εποπτεία όμως αυτή ουδόλως συνεπάγεται ότι το Κράτος θα πρέπει να παρεμβαίνει και στη διαμόρφωση των επιμέρους όρων εργασίας ιδιωτικού δικαίου που δεν εξυπηρετούν ευθέως τους ως άνω σκοπούς δημοσίου ενδιαφέροντος, και μάλιστα κατά παρέκκλιση από τις σταθερές των γενικών διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας που εφαρμόζονται οριζόντια σε κλάδους με συναφή χαρακτηριστικά.

Είναι, άλλωστε, προφανές ότι οι όποιες εργοδοτικές αποφάσεις αναφορικά με τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων δεν επιτρέπεται να παραβιάζουν τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις του εργατικού δικαίου και τις ειδικότερες διατάξεις για τους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων. Σε σχέση δε με το περιεχόμενο της προτεινόμενης ρύθμισης, προβλέπεται ότι κατά τον δικαστικό έλεγχο της νομιμότητας και καταχρηστικότητας της καταγγελίας της σύμβασης του ιδιωτικού εκπαιδευτικού, εξετάζεται ιδίως εάν η καταγγελία αποτελεί αθέμιτη εργοδοτική αντίδραση σε συμπεριφορές του ιδιωτικού εκπαιδευτικού νόμιμες και συμβατικές.

Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται πλήρως ο αποτελεσματικός έλεγχος τυχόν καταχρηστικής άσκησης της καταγγελίας συμβάσεων εργασίας των εκπαιδευτικών από τα αρμόδια προς τούτο δικαστήρια. Δεδομένης της δυνατότητας δικαστικής αμφισβήτησης του κύρους κάθε καταγγελίας και της εκτεταμένης προστασίας που η νομολογία μας παρέχει στο σύνολο των εργαζομένων και λαμβανομένων υπόψη όλων των σκέψεων που προεκτέθηκαν, δεν υφίσταται λόγος παρέκκλισης από τις γενικές διατάξεις του εργατικού δικαίου για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς.

Περαιτέρω, οι αναγκαστικές αυτές παρεκκλίσεις, σε συνδυασμό με το ισχύον άκαμπτο κανονιστικό πλαίσιο αναφορικά με τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και τη διαφοροποίηση ως προς την παροχή πρόσθετων εκπαιδευτικών υπηρεσιών στο πλαίσιο διευρυμένου ωρολόγιου προγράμματος, στρεβλώνουν στην πράξη τα κίνητρα των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων να απασχολήσουν εκπαιδευτικούς για μεγαλύτερη διάρκεια ή εξαρχής για αόριστο χρόνο, καθώς και να επενδύσουν στην επιμόρφωση και επαγγελματική τους ανέλιξη σε πιο μακροπρόθεσμο ορίζοντα, γεγονός που πλήττει δυσανάλογα ιδίως τους νέους εκπαιδευτικούς.

Επί του άρθρου 11

Με την προτεινόμενη ρύθμιση ορίζεται ότι ο αναπληρωτής που αντικαθιστά εκπαιδευτικό ο οποίος απουσιάζει λ.χ. με εκπαιδευτική άδεια, μπορεί να αντικατασταθεί κατά τη διάρκεια της αναπλήρωσης με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του ιδιοκτήτη του σχολείου

Ειδικότερα:

1. Η παρ. 4 του άρθρου 27 του ν. 682/1977 αντικαθίσταται ως εξής:

«4. α) Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, εφόσον επιθυμούν να εργασθούν λιγότερες ώρες από αυτές του διοριστηρίου τους, υποβάλλουν σχετική αίτηση προς τον ιδιοκτήτη της σχολικής μονάδας. Αν ο ιδιοκτήτης αποδεχθεί την αίτηση, τη διαβιβάζει στον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης, και το διοριστήριο τροποποιείται αντίστοιχα. Ο διορισμός περισσότερων εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας με μειωμένο ωράριο επιτρέπεται.

β) Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, εφόσον δεν συμπληρώνουν το ωράριο του διοριστηρίου τους με βάση το υποχρεωτικό ή το διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα της σχολικής μονάδας στην οποία εργάζονται, απασχολούνται λιγότερες ώρες από αυτές του διοριστηρίου τους, με ανάλογη μείωση των αποδοχών τους.».

2. Στο άρθρο 27 του ν. 682/1977 προστίθενται παρ. 5, 6 και 7 ως εξής:

«5. Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να διατεθούν σε συστεγαζόμενες ή όμορες σχολικές μονάδες της ίδιας βαθμίδας και του ίδιου ιδιοκτήτη για την κάλυψη λειτουργικών και υπηρεσιακών αναγκών. Η διάθεση διενεργείται με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης στον οποίο υπάγεται η σχολική μονάδα, έπειτα από πρόταση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, στην οποία υπηρετεί ο εκπαιδευτικός.

6. Η απασχόληση ιδιωτικού εκπαιδευτικού σε σχολείο, φροντιστήριο κέντρο ξένων γλωσσών, καθώς και σε άλλους φορείς εκπαίδευσης, σύμφωνα με την υποπαρ. Θ3 της παρ. Θ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, του ιδίου ή άλλου ιδιοκτήτη δεν αποτελεί κώλυμα διορισμού.

7. Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δύνανται, σε συμφωνία με τον ιδιοκτήτη του σχολείου, να τοποθετούνται και να διδάσκουν εφεξής αποκλειστικά σε άλλο σχολείο ή σε άλλη σχολική βαθμίδα του ίδιου ιδιοκτήτη χωρίς καταγγελία της σύμβασης εργασίας. Στην περίπτωση αυτή, η σχετική συμφωνία γνωστοποιείται στον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης, ο οποίος και τροποποιεί αναλόγως το διοριστήριο.».

Συμβάσεις εργασίας ιδιωτικών εκπαιδευτικών

1. Το άρθρο 30 του ν. 682/1977 αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 30 Σχέση εργασίας

1. Οι διδάσκοντες στα ιδιωτικά και στα ισότιμα σχολεία εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται και απασχολούνται δυνάμει συμβάσεων εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και υπάγονται ως προς τα ζητήματα πρόσληψης, απασχόλησης και λύσης των εργασιακών τους σχέσεων στις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις της κοινής εργατικής νομοθεσίας, με την επιφύλαξη των ειδικών διατάξεων για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς και ιδίως του άρθρου 36 του παρόντος νόμου.

2. Κατά τον δικαστικό έλεγχο της νομιμότητας και της καταχρηστικότητας της καταγγελίας της σύμβασης εργασίας του ιδιωτικού εκπαιδευτικού της παρ. 1, εξετάζεται ιδίως εάν η καταγγελία αποτελεί αθέμιτη εργοδοτική αντίδραση σε συμπεριφορές του ιδιωτικού εκπαιδευτικού νόμιμες και συμβατικές.».

2. Στο άρθρο 37 του ν. 682/1977 προστίθεται παρ. 5 ως εξής: «Σε περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης εργασίας εκπαιδευτικού ισοτίμου ιδιωτικού σχολείου εκδίδεται σχετική πράξη από το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.».

Αντικατάσταση αναπληρωτή

Στο τέλος της παρ. 4 του άρθρου 35 του ν. 682/1977 προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, που εκδίδεται έπειτα από πρόταση του ιδιοκτήτη του σχολείου, είναι δυνατή η αντικατάσταση του αναπληρωτή κατά τη διάρκεια της αναπλήρωσης.»

Αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα

Επιπλέον του υποχρεωτικού ωρολόγιου προγράμματος διδασκαλίας, τα ιδιωτικά σχολεία επιτρέπεται να παρέχουν πρόσθετες εκπαιδευτικές υπηρεσίες στο πλαίσιο διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος

Τι περιλαμβάνει το άρθρο 3 του νέου νομοσχεδίου του του υπουργείου Παιδείας για την ιδιωτική εκπαίδευση αναφορικά με την οργάνωση και το ωρολόγιο πρόγραμμα των ιδιωτικών σχολείων:

1. Τα σχολεία του παρόντος έχουν την ίδια οργάνωση με τα αντίστοιχα δημόσια σχολεία και ακολουθούν το ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας που ισχύει για αυτά, εφόσον δεν ορίζεται διαφορετικά στον παρόντα.

2. Επιπλέον του υποχρεωτικού ωρολόγιου προγράμματος διδασκαλίας της παρ. 1, τα ιδιωτικά σχολεία επιτρέπεται να παρέχουν πρόσθετες εκπαιδευτικές υπηρεσίες στο πλαίσιο διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος, όπως, ιδίως, ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη, ενίσχυση της γλωσσομάθειας, καθώς και διδασκαλία επιπλέον γνωστικών αντικειμένων.

Η παροχή των πρόσθετων εκπαιδευτικών υπηρεσιών επιτρέπεται υπό τις εξής προϋποθέσεις:

α) Το ανώτατο όριο του διευρυμένου εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας του ιδιωτικού σχολείου, συμπεριλαμβανομένων του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος της παρ. 1 και των πρόσθετων εκπαιδευτικών υπηρεσιών της παρούσας, δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τις σαράντα (40) ώρες για κάθε τάξη κάθε σχολικής βαθμίδας,

β) Οι πρόσθετες εκπαιδευτικές υπηρεσίες της παρούσας αποφασίζονται από τον ιδιοκτήτη της σχολικής μονάδας, μετά από εισήγηση του Διευθυντή της, πριν από την έναρξη του διδακτικού έτους, ισχύουν για όλη τη διάρκειά του, αφορούν όλους τους μαθητές της τάξης ή των τάξεων για τις οποίες υλοποιούνται και εντάσσονται στο διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα της σχολικής μονάδας, το οποίο γνωστοποιείται στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

γ) Κατά τη διάρκεια του διευρυμένου προγράμματος, οι ώρες απασχόλησης των εκπαιδευτικών της ιδιωτικής σχολικής μονάδας στις πρόσθετες εκπαιδευτικές υπηρεσίες της παρούσας, υπολογίζονται ως ώρες κανονικής εβδομαδιαίας διδασκαλίας.

3. Κατά τη διδασκαλία των μαθημάτων της πληροφορικής και των ξένων γλωσσών, επιτρέπεται η κατανομή των μαθητών κάθε τάξης σε περισσότερα τμήματα.

4. Στο πλαίσιο του υποχρεωτικού ή του διευρυμένου ωρολόγιου προγράμματός τους, τα ιδιωτικά σχολεία μπορούν να διδάσκουν παράλληλα περισσότερες ξένες γλώσσες και να επιλέγουν ποιες και πόσες ξένες γλώσσες θα διδάσκονται, επιπλέον των ξένων γλωσσών που προβλέπονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

5. Μετά το πέρας του ωρολόγιου προγράμματος, υποχρεωτικού ή διευρυμένου, όπως ορίζεται στο παρόν, τα ιδιωτικά σχολεία μπορούν να διοργανώνουν και άλλες, προαιρετικής παρακολούθησης, δραστηριότητες και δράσεις, ιδίως εκπαιδευτικού, μορφωτικού ή επιμορφωτικού περιεχομένου, αθλητικές, πολιτιστικές, καλλιτεχνικές, καθώς και φιλοξενίας, οι οποίες γνωστοποιούνται στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Οι δραστηριότητες και δράσεις αυτές διοργανώνονται από το ιδιωτικό σχολείο πέραν του διδακτικού ωραρίου ή και των διδακτικών ημερών, εφόσον εξασφαλίζεται η κατά νόμον απασχόληση και αμοιβή του προσωπικού, τηρουμένων και των διατάξεων περί χρονικών ορίων της εργασίας, σύμφωνα με την οικεία εργατική νομοθεσία. Το προσωπικό που συμμετέχει στις δραστηριότητες και δράσεις της παρούσας μπορεί να περιλαμβάνει εκπαιδευτικούς και εκτός της σχολικής μονάδας.

6. Επιτρέπεται η συστέγαση των ιδιωτικών σχολείων με άλλα ιδιωτικά σχολεία, ξένα σχολεία, κέντρα δια βίου μάθησης, κέντρα ξένων γλωσσών, φροντιστήρια, καθώς και με άλλους φορείς που αναφέρονται στην παρ. Θ.3 του πρώτου άρθρου του ν. 4093/2012 (Α΄ 222).». 2. Το πρώτο εδάφιο της περ. α΄ της παρ. 2 του άρθρου 72 του α.ν. 2545/1940 (Α΄ 287) αντικαθίσταται ως εξής: «α) Αν διαπιστωθεί η λειτουργία Φροντιστηρίου ή Κέντρου Ξένων Γλωσσών χωρίς άδεια, η οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκδίδει διαπιστωτική πράξη διακοπής λειτουργίας της επιχείρησης, την οποία διαβιβάζει αμελλητί στην κατά τόπο αρμόδια αστυνομική αρχή.».

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

Η παρ. 1 του άρθρου 11 του ν. 682/1977 αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Κάθε ιδιωτικό σχολείο οφείλει να έχει έγγραφο Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, ο οποίος ρυθμίζει την εσωτερική οργάνωση του σχολείου, τους όρους και τη διαδικασία υπό τους οποίους γίνονται δεκτοί και φοιτούν στο σχολείο οι μαθητές, καθώς και τις υποχρεώσεις των μαθητών και των γονέων ή κηδεμόνων αυτών. Ο Κανονισμός κοινοποιείται από τον Διευθυντή του ιδιωτικού σχολείου στον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να τον αναπέμψει μόνον σε περίπτωση αντίθεσης συγκεκριμένου όρου του Κανονισμού προς ρητή διάταξη νόμου. Ο συγκεκριμένος όρος και η διάταξη νόμου στην οποία προσκρούει αναφέρονται στην πράξη αναπομπής, η οποία κοινοποιείται στον Διευθυντή του ιδιωτικού σχολείου, εντός αποκλειστικής προθεσμίας εξήντα (60) ημερών. Αν η προθεσμία αυτή παρέλθει άπρακτη, ο Κανονισμός θεωρείται ότι εγκρίθηκε».

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19.04.2024 12:29