26/09/2020 10:38:16

F1 GP Τοσκάνης: Νίκη Hamilton και επτά εγκαταλείψεις με το «καλημέρα»!

F1 GP Τοσκάνης: Νίκη Hamilton και επτά εγκαταλείψεις με το «καλημέρα»! - Media

 

Δεν ξεκίνησε «με το δεξί» ο αγώνας, αφού το απόλυτο χάος επικράτησε στους πρώτους γύρους του γκραν πρι της Τοσκάνης για το πρωτάθλημα της Formula 1.

Την ενενηκοστή νίκη της καριέρας του στη Formula 1 πανηγύρισε ο Lewis Hamilton, με το Grand Prix της Τοσκάνης να αποδεικνύεται επεισοδιακό, με δύο διακοπές και επανεκκινήσεις!

Ο Βρετανός απέφυγε τις αναποδιές, εκμεταλλεύτηκε την ανωτερότητα της Mercedes αλλά και την ολιγωρία του teammate του, Valtteri Bottas, φτάνοντας σε μία επιτυχία που τον φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στον έβδομο παγκόσμιο τίτλο.

Ο Φινλανδός τον πλαισίωσε με τη γερμανική ομάδα να κάνει το 1-2, την ώρα που ο Alex Albon πανηγύρισε την παρθενική παρουσία του στο βάθρο, χρυσώνοντας στο τέλος το χάπι για τη Red Bull Racing.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η πανέμορφη Τοσκάνη υποδέχθηκε ξανά ομάδες και οδηγούς με καλοκαιρία, τον ήλιο να λάμπει, τη θερμοκρασία αέρα στους 30 βαθμούς Κελσίου ενώ εκείνη του οδοστρώματος ήταν στους 45!

H πρώτη σειρά της εκκίνησης ανήκε στις Mercedes, με τον Lewis Hamilton να έχει πανηγυρίσει την pole position #95. Στη δεύτερη σειρά ήταν οι δύο Red Bull ενώ ο Charles Leclerc είχε κάνει την έκπληξη, τοποθετώντας εαυτόν στην τρίτη, μπροστά από τις δύο Racing Point.

Οι πρώτοι έντεκα εκκινούσαν με τη μαλακή γόμα, ενώ μέση γόμα ο δωδέκατος Daniil Kvyat, ο δέκατος τρίτος Kimi Raikkonen, ο δέκατος-πέμπτος Grosjean και οι δύο Williams.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Valtteri Bottas είχε εξαιρετική αντίδραση και πήρε τα ηνία, με τον Charles Leclerc να ανεβαίνει τρίτος αφού ο Max Verstappen έχασε ισχύ στην κατηφόρα για την πρώτη στροφή.

Αυτό έφερε τον Ολλανδό στο midfield, με αποτέλεσμα να πέσει θύμα της καραμπόλας που ακολούθησε στη στροφή 2. Ο Kimi Raikkonen είχε επαφή με την AlphaTauri του νικητή της Μόντσα, Pierre Gasly, παρασύροντας τον Verstappen αλλά και τη Haas του Romain Grosjean! Ο Verstappen και ο Gasly εγκατέλειψαν ενώ οι Raikkonen/Grosjean συνέχισαν δίχως προβλήματα.

Την ίδια ώρα, μερικά μέτρα πιο μετά, υπήρχε επαφή ανάμεσα στη Racing Point του Lance Stroll και τη McLaren του Carlos Sainz, με αποτέλεσμα το τετ α κε του Ισπανού. Με τo πορτοκαλί μονοθέσιο κάθετα στην πίστα, το χάος συνεχίστηκε, με τον Sebastian Vettel να πέφτει πάνω του και να χάνει την εμπρός αεροτομή του.

Προφανώς το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του στην πίστα και έμεινε εκεί μέχρι το τέλος του έκτου γύρου. Όμως η επανεκκίνηση, αποδείχθηκε ακόμα πιο χαοτική.

Με τη γραμμή του safety car να βρίσκεται σε αυτή την πίστα στην καρδιά της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού αντί για την τελευταία στροφή, τα μονοθέσια πήγαν με πιο αργό ρυθμό μέχρι εκεί. Ο πρωτοπόρος Bottas, όπως είχε κάθε δικαίωμα, οριοθετούσε το ρυθμό, κάνοντας ζιγκ ζαγκ για να κρατήσει ζεστά τα ελαστικά του.

Όταν πέρασε τη γραμμή, επιτάχυνε. Όμως πιο πίσω, την ίδια ώρα, γινόταν χαμός. Κάποιοι στην ουρά βιάστηκαν και βύθισαν το δεξί πόδι στο γκάζι, με αποτέλεσμα να έχουμε πραγματικό χάος.

O Nicholas Latifi επιτάχυνε αδικαιολόγητα, κατάφερε να αποφύγει τη Haas του Kavin Magnussen αλλά παρέσυρε στον ίδιο ρυθμό κι όσους ακολουθούσαν. Κι ο Antonio Giovinazzi δεν είχε περιθώρια αντίδρασης και έπεσε πάνω στον Δανό.

Ομοίως πίσω του ο Carlos Sainz με τη McLaren. Τα παραπάνω έφεραν κόκκινη σημαία και διακοπή αγώνα, για δεύτερη φορά σε μία εβδομάδα.

Στα θύματα του συμβάντος ήταν ακόμα και ο Esteban Ocon με τη Renault, όχι λόγω σύγκρουσης αλλά επειδή υπερθερμάνθηκαν τα φρένα του μονοθεσίου του με τη νέα διακοπή.

Η δράση άρχισε με κανονική εκκίνηση από τον ένατο γύρο, με τον Hamilton να «καταπίνει» τον Bottas καθοδόν για την πρώτη στροφή – ενώ αμφότερες οι Mercedes είχαν βάλει τη μέση γόμα ελαστικών. Τρίτος ήταν ο Leclerc με τη Ferrari ενώ πίσω του είχε τους δύο οδηγούς της Racing Point, Lance Stroll και Sergio Perez.

Στο γύρο 16 ο Perez έχασε μία θέση από τη Renault του Daniel Ricciardo, με τον Μεξικανό να νιώθει επί τόπου πίεση και από τη μοναδική Red Bull Racing που είχε μείνει στην πίστα, αυτή του Alex Albon.

Όσο για την άλλη Racing Point, αυτή του Stroll, μπαίνοντας στο γύρο 18 προσπέρασε τη Ferrari του Leclerc, με τον Ricciardo να κάνει το ίδιο ένα πέρασμα μετά και τον Albon στο γύρο 20.

Στον γύρο 28 ο Ricciardo μπήκε στα pit και έβαλε τη μαλακή γόμα, σηματοδοτώντας την έναρξη αλλαγών για όλους, βγήκε μάλιστα κερδισμένος καθώς το undercut τον έφερε μπροστά από τη Racing Point του Stroll!

Στην κορυφή, όντας 8 δευτερόλεπτα πίσω από τον teammate του, ζήτησε στο pit stop του γύρου 32, να βάλει διαφορετικά ελαστικά από αυτά που θα έβαζε ο Lewis. Έβαλε τη σκληρή γόμα αλλά παρά την επιθυμία του, ένα γύρο μετά ο Hamilton επισκέφτηκε το pit lane κι έβαλε ακριβώς την ίδια γόμα.

Ακολούθησαν μερικοί γύροι χωρίς απρόοπτα και μάχες εντός πίστας, ώσπου ήρθε ο γύρος 43. Ο Lance Stroll είχε κλατάρισμα πίσω ελαστικού στη στροφή 9 (Αραμπιάτα) με αποτέλεσμα να πέσει με πολλά χιλιόμετρα στον προστατευτικό τοίχο από ελαστικά.

Ευτυχώς ο Καναδός δεν τραυματίστηκε, όμως η ζημιά που έκανε στον προστατευτικό τοίχο, μετέτρεψε το αυτοκίνητο ασφαλείας που έκανε άμεσα την εμφάνισή του, σε νέα διακοπή του αγώνα, στο γύρο 46. Ήταν ο πρώτος αγώνας με διπλή διακοπή, από τη Βραζιλία το 2016.

Έτσι λοιπόν, μετά από αρκετή ώρα, τα μονοθέσια παρατάχθηκαν ξανά στο grid. Με τις Mercedes στην πρώτη σειρά, τους Ricciardo-Albon στη δεύτερη, τους Perez-Norris στην τρίτη, Kvyat-Leclerc στην τέταρτη, Russell-Vettel στη πέμπτη και Grosjean-Raikkonen στην έκτη.

Στην επανεκκίνηση ο Hamilton έφυγε μπροστά αλλά ο Bottas έχασε μία θέση από τον Ricciardo που αντέδρασε εκπληκτικά – αλλαγή που κράτησε μόνο ένα γύρο αφού ο Φινλανδός επέστρεψε στη δεύτερη θέση.

Στο γύρο 51 ήρθε η σειρά του Albon να περάσει τον Ricciardo στη μάχη για μία θέση στο βάθρο. Μάλιστα ο Ταϊλανδός είχε βρει ρυθμό κι άρχισε να ροκανίζει τη διαφορά του από τον Bottas. Ωστόσο, ο Φινλανδός αντέδρασε και πήρε ανάσα.

Έτσι η Mercedes έκανε το τρίτο φετινό 1-2, με τον Hamilton να σημειώνει και τον ταχύτερο γύρο που του χάρισε έναν επιπλέον βαθμό. Ο Albon να συμπλήρωσε το βάθρο, ο Ricciardo έφτασε πάλι κοντά στην πηγή αλλά χωρίς να πιει νερό, με τον Perez να συμπληρώνει το Top-5.

Οι Norris, Kvyat, Leclerc, Raikkonen και Vettel συμπλήρωσαν τη δεκάδα, με τον «Iceman» να πέφτει ένατος γιατί έλαβε ποινή 5 δευτερολέπτων καθώς πάτησε τη γραμμή εισόδου στο pit lane.

Οριακά εκτός βαθμών έμεινε για μία ακόμα φορά η Williams, με τον George Russel.

Αναλυτικά η κατάταξη:

Πηγή: newsauto.gr

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.