25/11/2020 19:32:25

Hνωμένο Βασίλειο: Startup κατασκευάζει «πλαστικές» συσκευασίες από φύκια για κέτσαπ και μουστάρδες (Video/Photos)

Hνωμένο Βασίλειο: Startup κατασκευάζει «πλαστικές» συσκευασίες από φύκια για κέτσαπ και μουστάρδες (Video/Photos) - Media

 

Οι άνθρωποι παράγουν περισσότερους από 300 εκατομμύρια τόνους πλαστικού το χρόνο, οι μισοί από τους οποίους είναι μιας χρήσης.

Περίπου 26,8 εκατομμύρια τόνοι πηγαίνουν σε χώρους υγειονομικής ταφής, αλλά περισσότεροι από οκτώ εκατομμύρια τόνοι καταλήγουν στον ωκεανό.

Λύση στο πρόβλημα αυτό προσπαθεί να δώσει μια start-up από το Ηνωμένο Βασίλειο η οποία δημιούργησε ένα φιλικό προς το περιβάλλον περίβλημα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί αντί για ττις πλαστικές συσκευασίες οι οποίες χρησιμοποιούνται στις κέτσαπ, στις μουστάρδες, στη σάλτσα σόγιας κλπ.

Το περίβλημα αυτό είναι κατασκευασμένο από φύκια, όπως αναφέρει στο σχετικό της ρεπορτάζ η ιστοσελίδα της Daily Mail. Eίναι βιοδιασπώμενο, ακόμη και βρώσιμο.

Για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκαν φύκια που καλλιεργούνται στη βόρεια Γαλλία, στεγνώνουν και αλέθονται σε σκόνη πριν υποβληθούν σε μια πατενταρισμένη διαδικασία που τα μετατρέπει σε μια διαυγή ανθεκτική ουσία η οποία με τη σειρά της μπορεί να μορφοποιηθεί σαν πλαστικό.

Τα φύκια μεγαλώνουν γρηγορότερα από τα δέντρα που χρησιμοποιούνται για χαρτί, δεν επιβαρύνουν το έδαφος και δεν χρειάζονται για την καλλιέργειά τους γλυκό νερό.

«Τα φύκια είναι ένα φανταστικό βασικό υλικό για τους παραπάνω λόγους», δήλωσε ο COO της start-up Lise Honsinger στην βρετανική εφημερίδα. «Χρησιμοποιώντας ένα φυσικό υλικό ως πρώτη ύλη, και όχι πλαστικά που προφανώς προέρχονται από πετρέλαιο, σίγουρα αφήνουμε ένα καλύτερο οικολογικό αποτύπωμα στον πλανήτη μας» συμπληρώνει.

Ο συνιδρυτής της εταιρίας Rodrigo Garcia Gonzalez λέει ότι τα φύκιαπου χρησιμοποιούνται μεγαλώνουν τρία πόδια την ημέρα.

«Μπορείτε να φανταστείτε κάτι να μεγαλώνει τόσο γρήγορα;» λέει ο ίδιος. «Δεν χρειάζεσαι λίπασμα, δεν χρειάζεται να βάλεις νερό σε αυτό και είναι ένας φυσικός πόρος που υπάρχει άφθονος στη φύση».

Το όνομα τους προιόντος είναι «Ooho» και προέρχεται από τον ήχο που κάνουν οι άνθρωποι όταν το βλέπουν για πρώτη φορά, λέει ο Garcia.

Η εταιρεία συνεργάστηκε με την Just Eat, μια βρετανική εφαρμογή παράδοσης φαγητού, σε ένα δοκιμαστικό πρόγραμμα χρησιμοποιώντας πακέτα Ooho για κέτσαπ Hellmann, σάλτσα μπάρμπεκιου και άλλα καρυκεύματα.

Σύμφωνα με τη Unilever, τη μητρική εταιρεία της Hellman, πάνω από το 90% των πελατών θεώρησαν ότι οι συσκευασίες από φύκια ήταν εξίσου εύκολες στη χρήση με τα συνηθισμένα πλαστικά πακέτα και θα ήθελαν να δουν περισσότερες σάλτσες σε συσκευασίες Ooho.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.