search
ΤΡΙΤΗ 16.04.2024 17:29
MENU CLOSE

Σούπερ μάρκετ μετά από έρευνα για την διασπορά του κορωνοϊού: Ελάτε να ψωνίσετε – Δεν κολλάτε στα μαγαζιά μας

24.11.2020 09:34
Σούπερ μάρκετ μετά από έρευνα για την διασπορά του κορωνοϊού: Ελάτε να ψωνίσετε - Δεν κολλάτε στα μαγαζιά μας - Media

 

Ανοιχτή επιστολή προς το καταναλωτικό κοινό μέσω του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) έστειλαν οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ το πρωί το Δευτέρας.

Αιτία για την επστολή υπήρξαν τα ευρήματα της Υπηρεσίας Δημόσιας Υγείας της Αγγλίας (Public Health England) σύμφωνα με τα οποία τα σούπερ μάρκετ αποτελούν την νούμερο 1 εστία μετάδοσης της Covid-19.

Τα στοιχεία έδειξαν ότι 128.808 άνθρωποι βρέθηκαν θετικοί στον κορωνοϊό μεταξύ 9 και 15 Νοεμβρίου. Όλοι αυτοί ανέφεραν τους 9.789 πιο συχνούς χώρους που είχαν επισκεφτεί, σύμφωνα με τη βρετανική Independent.

Η τοποθεσία όπου πήγαιναν πιο συχνά ήταν τα σούπερ μάρκετ και ακολουθούσαν τα Γυμνάσια, τα δημοτικά και τα νοσοκομεία.

Συγκεκριμένα, από την έρευνα προέκυψαν τα εξής ποσοστά για τα μέρη που επισκέπτονταν:

Σούπερ μάρκετ- 18.3%

Γυμνάσια – 12.7%

Δημοτικά σχολεία – 10.1%

Νοσοκομεία – 3.6%

Ξενοδοχεία – 1.5%

Πανεπιστήμια – 1.4%

Γυμναστήρια – 1.1%

Εστιατόρια ή καφέ – 1.0%

Για το ίδιο θέμα είχε προχωρήσει σε διευκρινίσεις σχετικά με τα αποτελέσματα βρετανικής έρευνας είχε προχωρήσει προ ημερών ο λοιμωξιολόγος Γκίκας Μαγιορκίνης

Ο κ. Μαγιορκίνης εξήγησε πως «αναλύοντας δεδομένα σε εφαρμογή track and trace στα κινητά βρήκαν ότι το 20% φυσικά είχε πάει σούπερ μάρκετ το άλλο 15% είχε πάει σε δημοτικό σχολείο. Και εμένα εάν με ρωτήσεις οι πιο κοινοί χώροι που πηγαίνω είναι το πανεπιστήμιο και το σούπερ μάρκετ. Ο Public Health England είπε ότι δεν σημαίνει ότι κόλλησε εκεί ο κόσμος αλλά είναι εκεί που πηγαίνει φυσιολογικά».

Οπως και να έχει οι ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ στην επιστολή τους τονίζουν ότι δεν υπάρχει καμιά ένδειξη ή απόδειξη για επιδημιολογικά clusters στα σούπερ μάρκετ.

Διαβάστε την ανοικτή επιστολή του ΙΕΛΚΑ στους καταναλωτές

«Αναγνωρίζουμε ως Ινστιτούτο ότι μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού είναι ανήσυχο σε σχέση με την εξάπλωση του ιού COVID-19. Τις τελευταίες ημέρες κυκλοφορεί αριθμός δημοσιευμάτων τα οποία ενδέχεται να δημιουργήσουν ανησυχία ή ακόμα και πανικό στο καταναλωτικό κοινό σε σχέση με την ασφάλεια των αγορών στα σουπερμάρκετ.

Τα δημοσιεύματα που υποστηρίζουν ότι τα καταστήματα σουπερμάρκετ αποτελούν εστίες υπερμέταδοσης του κορωνοϊού COVID-19 είναι ανυπόστατα. Το Σάββατο 21 Νοεμβρίου, ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς, δήλωσε ότι «καμιά ένδειξη ή απόδειξη δεν υπάρχει, δεν προκύπτει, από τους χιλιάδες ανθρώπους που έχουμε ιχνηλατήσει για συρροές, ή για επιδημιολογικά clusters στα σούπερ μάρκετ ή στα σχολεία.» Στην ίδια θέση κατέληξε λίγο νωρίτερα και ο καθηγητής επιδημιολογίας Γκίκας Μαγιορκίνης, μέλος της επιτροπής λοιμωξιολογων, αναφέροντας ότι «θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί πώς μεταφράζουμε τις μελέτες, και πως μεταφράζουμε τα στοιχεία για να μη δημιουργούμε αυτές τις πλασματικές εικόνες.»

Θα θέλαμε να γνωρίζουν όλοι, ότι οι αλυσίδες σουπερμάρκετ κάνουν τα πάντα προκειμένου τα ελληνικά νοικοκυριά να έχουν πρόσβαση σε ασφαλή καταστήματα, σε ασφαλή προϊόντα, πάντα με επάρκεια προϊόντων. Τους τελευταίους μήνες οι αλυσίδες σουπερμάρκετ έχουν επωμιστεί κόστος για τη διαχείριση της πανδημίας COVID-19 και τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας, το οποίο ξεπερνάει τα 100 εκατ. ευρώ. Ενδεικτικά, μέχρι τον Οκτώβριο 2020, έχουν προσληφθεί πάνω από 7.000 εργαζόμενοι, έχουν χρησιμοποιηθεί πάνω από 2,83 εκατ. μάσκες, 8,62 εκατ. γάντια και 302 χιλ. συσκευασίες αντισηπτικών. Η υπεύθυνη στάση καταγράφεται στην ομαλή λειτουργία της αγοράς και αναγνωρίζεται και από το κοινό, όπως καταγράφεται στα ευρήματα της πρόσφατης πανελλήνιας έρευνας του ΙΕΛΚΑ (Νοέμβριος 2020), όπου:

– μόλις 8% φοβάται να επισκεφτεί τα καταστήματα Σουπερμάρκετ

– μόλις 14% δεν εμπιστεύεται ότι τα Σουπερμάρκετ λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για στην δημόσια υγεία

– μόνο 5% δεν εμπιστεύεται ότι τα Σουπερμάρκετ έχουν επαρκή αποθέματα προϊόντων

Παράλληλα, τους τελευταίους μήνες όλες οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ έχουν επενδύσει σημαντικά κεφάλαια στις εξ αποστάσεως αγορές και στα ηλεκτρονικά καταστήματα με κόστος, το οποίο εκτιμάται στα 8 εκατ. ευρώ, παρότι μόλις το 5% των καταναλωτών χαρακτηρίζει το ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ ως το κύριο κανάλι αγορών τροφίμων και οι διαδικτυακές πωλήσεις αντιστοιχούν σε λιγότερο από το 1% της συνολικής κατανάλωσης.

Εν όψει της αγοράς των εορτών είναι σημαντικό όλοι να γνωρίζουν ότι οι αλυσίδες σουπερμάρκετ λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη δημόσια υγεία και την επάρκεια στη διάθεση των προϊόντων. Χρειάζεται όμως και η βοήθεια σας.

– Θα θέλαμε να παροτρύνουμε όλους να τηρούν τα μέτρα προστασίας και ασφάλειας, όπως αποστάσεις και χρήση μάσκας.

– Θα θέλαμε να παροτρύνουμε όλους να διασταυρώνουν τις πληροφορίες τους και να μην διαδίδουν στοιχεία παραπληροφόρησης, τα οποία μπορούν να βλάψουν την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.

Μόνο μαζί θα φροντίσουμε όσους είναι σε μεγαλύτερο κίνδυνο και είναι σημαντικό να προστατευτούν, αλλά και την κανονικότητα στην προμήθεια βασικών καταναλωτικών αγαθών».

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΡΙΤΗ 16.04.2024 16:27