21/09/2018 10:07:43
22.3.2010

Επιλογές

ΣΙΝΕΜΑ

Μπορεί να μην περιλαμβάνει ταινίες των Αλμοδόβαρ και Αμενάμπαρ, των σταρ της ισπανικής φιλμογραφίας δηλαδή, αλλά η Εβδομάδα Ισπανικού Κινηματογράφου με τίτλο «Εικόνες ενός ευρωπαϊκού ταξιδιού» που ξεκινάει από σήμερα, συγκεντρώνει συνολικά 13 φιλμ μεγάλου μήκους, πέντε εκ των οποίων προβάλλονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Στα highlights της διοργάνωσης σημειώστε τις κλασικές ταινίες «Καλωσορίσατε Μίστερ Μάρσαλ» και «Ο θάνατος ενός ποδηλάτη». Το αφιέρωμα διοργανώνεται από την Ταινιοθήκη της Ελλάδος και την Πρεσβεία της Ισπανίας στην Αθήνα. Περισσότερες πληροφορίες: www.tainiothiki.gr/spanishfilmweek. Ταινιοθήκη της Ελλάδος, 18-24/3

ΠΟΙΗΣΗ

Μέσα σε μία εποχή που τα μπεστ σέλερ β΄ διαλογής κάνουν ρεκόρ πωλήσεων, μπορεί η ποίηση να αντιμετωπίζεται ως ο φτωχός συγγενής της εκδοτικής δραστηριότητας, όμως έχει κοινό, μικρό αλλά φανατικό, που πιστεύει στη φράση του Ντελακρουά «δεν υπάρχει τέχνη χωρίς ποίηση». Στο πλαίσιο λοιπόν της Παγκόσμιας Ημέρας Ποίησης, που κάθε χρόνο συμπίπτει με την εαρινή ισημερία, την έναρξη της άνοιξης (21/3), έχουν προγραμματιστεί ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις-δράσεις. Για παράδειγμα, το βιβλιοπωλείο Ιανός (www.ianos.gr) γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης διοργανώνοντας ένα τριήμερο αφιέρωμα (19-21/3) που κορυφώνεται στις 21 Μαρτίου καλώντας ανθρώπους από τον χώρο του πολιτισμού να διαβάσουν το αγαπημένο τους ποίημα, ενώ παράλληλα συνθέτες, ερμηνευτές και μουσικά σχήματα οργανώνουν ταξίδι στη μελοποιημένη ελληνική και παγκόσμια ποίηση. Στο Public Συντάγματος η Εταιρεία Ελλήνων Συγγραφέων προσεγγίζει την ποίηση μέσα από τη ματιά πεζογράφων όπως ο Τίτος Πατρίκιος και η Ζυράννα Ζατέλη (23/3), ενώ στο πλαίσιο της Εβδομάδας Ποίησης που διοργανώνει το Bacaro θα βρεθούν στους χώρους του στις 21 Μαρτίου ποιητές από τους εκδοτικούς οίκους Kαστανιώτη, Ροδακιό, Πλανόδιον, Τυπωθήτω, ανάμεσα στους οποίους οι Π. Ιωαννίδης, Δ. Καρακίτσος, Σ. Θεριανός, Χριστίνα Οικονομίδου κ.ά.

ΜΟΥΣΙΚΗ

* Η Άλισον Μουαγιέ συμπληρώνει 25 χρόνια τραγουδιστικής πορείας τα οποία και γιορτάζει με μία παγκόσμια περιοδεία με τίτλο «The Best Of – 25 Years Revisited». Η Μουαγιέ έρχεται το Σάββατο στην Αθήνα και το πρόγραμμα της εμφάνισής της μοιάζει πολύ με το τελευταίο της άλμπουμ, περιλαμβάνοντας 20 κλασικές ηχογραφήσεις και 11 καινούργιες ερμηνείες των πιο αγαπημένων τραγουδιών της. Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 20/3

* Τι κι αν το καινούργιο άλμπουμ του Μαρκ Άλμοντ με τίτλο «Variete» αργεί ακόμα; Οι οπαδοί του πρώην τραγουδιστή του συγκροτήματος των Soft Cell έχουν την ευκαιρία να το ακούσουν πολύ νωρίτερα στην αυριανή αθηναϊκή εμφάνισή του, εκεί όπου ο άγγλος καλλιτέχνης εκτός από τα καινούργια του κομμάτια θα παρουσιάσει και παλιότερα αγαπημένα, όπως το «Tainted Love», το «Torch», το «Something’s Gotten Hold οf My Heart» κ.ά. Gagarin 205, 19/3

* Ο τρίτος του προσωπικός δίσκος με τίτλο «Η αγάπη στο τέλος» κυκλοφορεί ήδη και δίνει το βασικό υλικό για τις ζωντανές του εμφανίσεις. Ο Στάθης Δρογώσης, μετά τις παραστάσεις του στον Σταυρό του Νότου, μετακομίζει στο Gagarin, για να δώσει μία συναυλία με καλεσμένους του τους Ν. Πορτοκάλογλου, Ν. Ζιώγαλα, Μ. Φάμελλο, Νατάσσα Μποφίλιου, Λόλεκ και το συγκρότημα Δραμαμίνη. Gagarin 205, 18/3

* Η Μαρία Φαραντούρη, η Έλλη Πασπαλά και η Σαβίνα Γιαννάτου κάνουν ξανά (εμφανίστηκαν μαζί τον περασμένο Δεκέμβριο) επί σκηνής τον γύρο του κόσμου. Στην παράσταση ο «Γύρος του κόσμου με τρεις φωνές!» παρουσιάζουν ένα μουσικό ταξίδι που ξεκινά από την Ελλάδα, τη δημοτική και τη βυζαντινή παράδοση, τα ρεμπέτικα και το έντεχνο και καταλήγει στη Λατινική Αμερική. Μαζί τους εμφανίζεται ο πιανίστας Τάκης Φαραζής. Παλλάς, 18/3 και Κλειστό Γήπεδο ΠΑΟΚ, 18/4

* Ο τίτλος του «Impro Jazz» μαρτυρά τις αυτοσχεδιαστικές διαθέσεις οκτώ μουσικών και μίας ερμηνεύτριας. Στο Τριήμερο Σύγχρονης Τζαζ εννιά καλλιτέχνες από την Ελλάδα, τις HΠΑ, την Ελβετία, τη Γερμανία και την Τουρκία εμφανίζονται σε μορφή τρίο και διηγούνται ιστορίες της τζαζ. Την καλλιτεχνική επιμέλεια του τριημέρου έχει ο Φλώρος Φλωρίδης, ο οποίος συμμετέχει στη διοργάνωση μαζί με τους: Σαβίνα Γιαννάτου, Κen Vandermark, Hans Koch, Nicky Skopelitis, Π. Καραγιώργη, Jan Roder, Michael Griener και Okay Temiz. Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 20-22/3

ΚΛΑΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ

Παρ’ όλο που ο ούγγρος αρχιμουσικός Ιβάν Φίσερ ήταν εκείνος που καθιέρωσε τα κοντσέρτα «έκπληξη», όπου το πρόγραμμα της συναυλίας είναι άγνωστο στο κοινό, το πρόγραμμα των δύο εμφανίσεών του στην Αθήνα, μαζί με την Ορχήστρα του Φεστιβάλ της Βουδαπέστης, είναι γνωστό και επικεντρώνεται σε έργα του Μπετόβεν, στις Συμφωνίες αρ. 4, 7, 6 και 9. Στην παρουσίαση των Συμφωνιών αρ. 6 και 9 (23/3) συμπράττει η Χορωδία της ΕΡΤ και η Χορωδία Μακεδονία, υπό τη διεύθυνση του Αντώνη Κοντογεωργίου, ενώ συμμετέχουν οι Μυρτώ Παπαθανασίου, Κέλυ Ο’ Κόνορ, Γιόρμα Σιλβάστι και Kristinn Sigmundsson. Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 22-23/3

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

* Νέα Υόρκη, 2009. Βρισκόμαστε στη μετά την 11/9 εποχή, στις μέρες του πρώτου αφροαμερικανού πρόεδρου και της οικονομικής κατάρρευσης. Υπό αυτές τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες, ο φωτογράφος Αλέξανδρος Λαμπροβασίλης και ο δημοσιογράφος Αχιλλέας Πεκλάρης έρχονται αντιμέτωποι με 150 διαφορετικά πρόσωπα-πολίτες του «μεγάλου μήλου», καταγράφοντας το στιγμιαίο αίσθημα. Ο πρώτος φωτογραφίζει τους συμμετέχοντες στο φυσικό τους περιβάλλον και ο δεύτερος τους ανακρίνει σε φιλικό ύφος, με αποτέλεσμα η έκθεση και το βιβλίο με τίτλο «Hopes, Dreams and Hard Times» να παρουσιάζει τα ετερόκλητα πρόσωπα μιας τεράστιας πόλης: έναν αγχωτικό γιάπη, μια πρώην πόρνη από το Μπρούκλιν, έναν ταξιτζή ροκ σταρ, τον Tommy Hilfiger, τον Νόαμ Τσόμσκι, μια Gospel Mama κ.ά. Μουσείο Μπενάκη - κτίριο οδού Πειραιώς, 24/3-18/4

* Οι φωτογραφίες της αλλά και η πολυτάραχη ζωή της απασχολούν σχεδόν απ’ την αρχή της καριέρας της τα μίντια, τα οποία μόλις πριν από δύο χρόνια κατέγραψαν την αποκαθήλωση έργου της από γκαλερί του Γκέιτσεντ επειδή απεικόνιζε δυο κοριτσάκια, το ένα με τα εσώρουχα, το άλλο ολόγυμνο, να χορεύουν στο σπίτι τους το χορό της κοιλιάς. Ο λόγος για τη διάσημη 57χρονη φωτογράφο Ναν Γκόλντιν, η οποία θα βρεθεί αύριο στην Αθήνα, για να εγκαινιάσει την τρίτη ατομική της έκθεση στην Αίθουσα Καμχή, που περιλαμβάνει επιλογή από διάφορα θέματα, καθώς και μία προβολή 300 διαφανειών με θέμα τα παιδιά. Η Γκόλντιν λίγες μέρες μετά (22/3) θα δώσει διάλεξη στο Θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης. Αίθουσα Καμχή, 19/3-29/5

ΜΟΔΑ

* Σιφόν και ταφτά, κορσέδες, φλοράλ πάτσγουορκ και στρατιωτικά τζάκετ, αυτές είναι κάποιες από τις τάσεις της μόδας για την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2010 που στολίζουν ήδη τις βιτρίνες. Πώς διαμορφώθηκε όμως η τέχνη του «ενδύεσθαι» από τον 18ο έως τον 21ο αιώνα, ποια διαδρομή ακολούθησε και γιατί; Τις απαντήσεις θα βρείτε στην έκθεση «Ενδύεσθαι. Για ένα Μουσείο του Πολιτισμού του Ενδύματος» μέσα από κομμάτια ξένων σχεδιαστών, όπως των Mariano Fortuny, Jeanne Lanvin, Christian Dior, Jean-Paul Gaultier, Issey Miyake κ.ά., αλλά και Ελλήνων όπως των Γ. Ευαγγελίδη, Jean Dessès, James Galanos, Γ. Τσεκλένη, Σοφίας Κοκοσαλάκη κ.ά. Η έκθεση διοργανώνεται από το Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα και βασίζεται στη Συλλογή «Βασίλειος Παπαντωνίου». Μουσείο Μπενάκη, κτίριο οδού Πειραιώς, 24/3-23/5

* «We all speak fashion…», είναι το σύνθημα της 7ης Athens Xclusive Designers Week, της 7ης Διεθνούς Εβδομάδας Μόδας, που παρουσιάζει τις τάσεις της μόδας για το φθινόπωρο και τον χειμώνα του 2010-2011. Όσοι είστε φαν των ντεφιλέ και των κοσμικών event, δηλώστε το παρόν για να δείτε από κοντά τις δημιουργίες είκοσι Ελλήνων και ξένων σχεδιαστών, ανάμεσά τους οι: Francois & Marithe Girbeaud, Αdam Jones, Barbara Bui, Αngelos Frentzos, Ιoannis Guia, Romina Karamanea κ.ά. Συνεδριακό Κέντρο Εθνικής Ασφαλιστικής, 20-23/3

ΠΑΙΔΙ

Αφορά παιδιά έως 14 ετών, γονείς και εκπαιδευτικούς, με διάθεση για τριήμερη περιπλάνηση στον πλανήτη της… τέχνης. Το 5ο Kid & Family Art Festival στήνει στο κέντρο της Αθήνας μια παραμυθοχώρα και μεταφέρει τους επισκέπτες του στο Μαγεμένο Δάσος με τα ξωτικά και τις νεράιδες και στην εποχή του Μεσαίωνα και της Αναγέννησης, μέσα από μία σειρά εκθέσεων, θεατρικών παραστάσεων και άλλων δραστηριοτήτων. Τεχνόπολις, 19-21/3

ΠΡΟΣΩΠΟ: ΜΟΛΙΝΑ ΣΤΟ «ΚΟΚΚΙΝΟ»

Η παράσταση του «Red» δεν έχει κάνει καλά καλά επίσημη πρεμιέρα στο Μπρόντγουεϊ και όλοι μιλούν για ένα έργο υποψήφιο για Τόνι. Λογικό, αν σκεφτεί κανείς τους συντελεστές: πρωταγωνιστής είναι ο Άλφρεντ Μολίνα, το σενάριο έχει γράψει ο Τζον Λόγκαν (γνωστός από τον «Μονομάχο») και τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Μάικλ Γκράντεϊτζ, καλλιτεχνικός διευθυντής του λονδρέζικου Donmar Warehouse. Ο Άλφρεντ Μολίνα θα υποδυθεί τον ζωγράφο του αφηρημένου εξπρεσιονισμού Μαρκ Ρόθκο. Ο καλός βρετανός καρατερίστας έχει ξαναφέρει τη συζήτηση για την τέχνη επί σκηνής, όταν έπαιξε στο «Art» της Γιασμίν Ρεζά. Το «Red» είναι ένα δράμα με δύο ρόλους. Συμπρωταγωνιστής είναι ο νεαρός βοηθός του ζωγράφου, μαζί με τον οποίο μιλούν περί τέχνης και αισθητικής. Εξελίσσεται στο στούντιο του Ρόθκο το 1958, την εποχή που έφτιαχνε τις τοιχογραφίες για το εστιατόριο «Τέσσερις Εποχές» της Παρκ Άβενιου. Η παράσταση ανεβαίνει την 1η Απριλίου στο John Golden Theater του Μανχάταν.

ΚΟΣΜΟΣ / ΛΟΝΔΙΝΟ

«Καλή φωτογραφία είναι αυτή που επικοινωνεί ένα γεγονός, αγγίζει την ψυχή του θεατή και τον αλλάζει επειδή την έχει δει. Με μια λέξη, είναι αποτελεσματική». Ο Ίρβινγκ Πεν πίστευε στη δύναμη του έργου του και δικαίως. Ο καλλιτέχνης που θεωρούσε ότι ακόμα και η φωτογραφία ενός κέικ μπορεί να είναι έργο τέχνης άφησε ανεξίτηλο το στίγμα του. Τα πορτρέτα του είναι εμβληματικά. Εκατόν είκοσι από αυτά παρουσιάζονται στην National Portrait Gallery του Λονδίνου ως τις 6 Ιουνίου. Πάντα ασπρόμαυρα. Ηθοποιοί, ζωγράφοι, χορευτές, προσωπικότητες από διάφορους χώρους, «ξεγυμνωμένοι» μέσα στο στούντιό του. Ο Πεν δεν ήθελε να φωτογραφίζει τους ανθρώπους στο φυσικό τους περιβάλλον, αλλά να τους «στριμώχνει» στον δικό του χώρο, για να επικεντρώνονται στη φωτογραφία. Πέθανε στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς σε ηλικία 92 ετών. Τα πορτρέτα του όμως είναι ολοζώντανα και μας κοιτούν κατάματα. National Portrait Gallery. Πληροφορίες: www.nga.gov

Επιμέλεια: Αγγελική Μπιλλίνη

 

 

 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.