17/01/2019 03:50:26

Στέγη γραμμάτων και τεχνών: Δύο βήματα μπροστά, ένα πίσω

Στέγη γραμμάτων και τεχνών: Δύο βήματα μπροστά, ένα πίσω - Media
Άνισος ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός για την τρέχουσα σεζόν της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, παρά τις πολύ καλές εντυπώσεις που άφησαν τη βραδιά της παρουσίασής του οι εκτελεστικοί διευθυντές της Χρήστος Καρράς και Αφροδίτη Παναγιωτάκου.

Ο Χρήστος Καρράς, υπεύθυνος στον τομέα της Μουσι­κής, συνέθεσε ένα ευπρόσωπο πολυπρισματικό πρόγραμμα, που καλύπτει μια ευρεία γκάμα μουσικών ακουσμάτων – από βαλκα­νικές και τζαζ μουσικές μέχρι κλασικές συν­θέσεις, αφιέρωμα στον Τζον Κέιτζ και μια συ­ναυλία της Μόνικα. Τις εντυπώσεις έκλεψαν επίσης και οι δύο πολύ δυνατές εικαστικές προτάσεις της Στέγης (υπεύθυνη Εικαστικών η Μαριλένα Καρρά): η έκθεση φωτογραφίας του Χέλμουτ Νιούτον και τα βίντεο πορτρέτα καλλιτεχνών σταρ του Ρόμπερτ Ουίλσον.

Δεν θα έλεγα, όμως, ότι ομοίως εντυπωσι­άστηκα και με τον θεατρικό προγραμμα­τισμό της Στέγης (υπεύθυνη Θεάτρου και Χορού η Κάτια Αρφαρά). Εδώ, διαπιστώνε­ται μια εμμονή, θα λέγαμε, με τις εξής τρεις ελληνικές θεατρικές ομάδες - καλλιτέχνες: τους blitz, τους Κανιγκούντα και τους Ανέ­στη Αζά - Πρόδρομο Τσινικόρη. Και ναι, στους μεν blitz δικαίως δίνονται συνεχείς ευκαιρίες, τόσο από τη Στέγη όσο και από το Φεστιβάλ Αθηνών, σε Ελλάδα και εξωτε­ρικό (αν και στην τελευταία τους παραγωγή στο Φ.Α., τον «Δον Κιχώτη», απογοήτευσαν), αλλά δεν θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί το ίδιο και για τις άλλες δύο ομάδες καλλιτε­χνών, οι οποίες μοιάζουν σαν να επιβάλλο­νται στο κοινό χωρίς ακόμα να έχουν βρει τον καλλιτεχνικό τους βηματισμό. Από τις θεατρικές μετακλήσεις από το εξωτερικό και πάλι προσκαλούνται οι Φλαμανδοί tgSTAN, ενώ για πρώτη φορά ο Γάλλος θεα­τράνθρωπος Ζοέλ Πομερά και οι Βρετανοί Cheek by Jowl. Θα περίμενε κανείς μια πιο δημιουργική και πιο «ψαγμένη» πρόταση στον θεατρικό τομέα από τον πιο εύρωστο οικονομικά πολιτιστικό οργανισμό της χώρας αυτή τη στιγμή.

Για παράδειγμα, αφού υπάρχει μια συνεργασία μέσω του Βρετανικού Συμβουλίου με το Barbican του Λονδίνου, γιατί δεν κάλεσαν από τη Στέγη την τεράστια φετινή επιτυχία του Barbican, το «Big and Small» με την Κέιτ Μπλάνσετ, η οποία έκανε το θεατρικό Λονδίνο να παρα­μιλά τον περασμένο Μάιο, και ομοίως θα σαγήνευε και το αθηναϊκό κοινό;
 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.