25/09/2018 03:24:22

Το παιδί που ήρθε απ’ το χιόνι

Το παιδί που ήρθε απ’ το χιόνι - Media

Στα 19 του, μαθητής στη δραματική σχολή του Εμπρός, είχε ήδη γράψει ένα θεατρικό έργο, το «Χιόνι στο στόμα». Όταν το πρότεινε στις «Δοκιμές» του θεάτρου Αμόρε του Γιάννη Χουβαρδά, ο Θωμάς Μοσχόπουλος και η Σοφία Βγενοπούλου τον παρότρυναν να το σκηνοθετήσει ο ίδιος. Ο Δημήτρης Καραντζάς δεν χρειάστηκε πολύ για να πειστεί.

Αυτό ήταν που πάντα ήθελε κατά βάθος και οι σπουδές του ηθοποιού ήταν απλώς μια πρόφαση. Άλλωστε, ποτέ δεν το εξάσκησε ως επάγγελμα. Η αποδοχή εκείνης της παράστασης ήταν καταλυτική και αυτομάτως δικαίωσε το ένστικτό του.

Έκτοτε δεν έχει πάψει να σκηνοθετεί και στα 25 χρόνια του σήμερα οι προτάσεις διαδέχονται η μία την άλλη. Ως το τρίτο μέλος της ομάδας θεάτρου Grasshopper – που απαρτίζεται επίσης από τον Έκτορα Λυγίζο και τη Βγενοπούλου – έδωσε τη δική του εκδοχή στον «Ιβάνοφ» του Τσέχωφ, μια παράσταση που στάθηκε η αφορμή για να διαδοθεί αμέσως ότι ο αναδυόμενος και νεαρότατος σκηνοθέτης και πολύ ταλέντο έχει και μια ιδιαίτερη ματιά.
Πότε πρόλαβε, άραγε, να τα αποκτήσει όλα αυτά σε τόσο νεαρή ηλικία; Από μαθητής γυμνασίου η μόνη διασκέδαση για εκείνον δεν ήταν άλλη από το θέατρο. Δεν άφηνε παράσταση για παράσταση – με ιδιαίτερη αδυναμία σε εκείνες του Λευτέρη Βογιατζή και της Μάγκι Μαρέν – που να μην τρέξει να τη δει. «Όλο αυτό που είχε μαζευτεί είχε ανάγκη κάπου να εκτονωθεί» λέει και ο ίδιος σήμερα. Μέσα σε ελάχιστα χρόνια έχει κατορθώσει πράγματι πολλά. Δύο σπουδαίες ηθοποιοί, η Θέμις Μπαζάκα και η Αννέζα Παπαδοπούλου, τον εμπιστεύτηκαν να τις σκηνοθετήσει στο «The new electric ballroom» της Έντνα Γουολς στο θέατρο Χώρα, ενώ η δασκάλα του Άννα Μακράκη και η ομάδα της αφέθηκαν στη διδασκαλία του με ένα ακόμα δικό του έργο, το «Η γυναίκα που κάθεται». Αμέσως μετά, τον χειμώνα του 2011, η Ξένια Καλογεροπούλου του προτείνει να ανανεώσει τον «Οδυσσεβάχ», και το έκανε με φρεσκάδα και ευφάνταστη ωριμότητα. Σε συν-σκηνοθεσία με τον Έκτορα Λυγίζο στο πλαίσιο της ομάδας Grasshopper ανεβάζουν τον τσεχωφικό «Θείο Βάνια» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, και φέτος το καλοκαίρι έρχεται η πρόταση του Φεστιβάλ Αθηνών για τον «Μικρό Έγιολφ» του Ίψεν.
Φέτος είναι ο σκηνοθέτης της παιδικής όπερας «Κοκκινοσκουφίτσα» του Σέιμουρ Μπάραμπ, παράσταση που του ανέθεσε η Εθνική Λυρική Σκηνή. Για μια ακόμη φορά επιστρατεύει την περιέργειά του για να δει «τι διαφορετικό είναι το παιδικό θέατρο», και επειδή, όπως λέει, «ως παιδί εκνευριζόμουν όταν με πήγαιναν σε παιδικά έργα και ήθελα να δω κάτι με το οποίο θα συνομιλούσα», αντιμετωπίζει το διάσημο παραμύθι όπως αντιμετωπίζει οποιοδήποτε κλασικό έργο. Και εξηγεί: «Είναι λάθος να υποτιμούμε τα παιδιά, που είναι πανέξυπνα, και να νομίζουμε ότι χαίρονται με χρυσόσκονη και νεράιδες».
Έτσι, ο εύθραυστος – όπως μοιάζει – Δημήτρης Καραντζάς μπήκε στο θέατρο Ολύμπια της οδού Ακαδημίας, στο ίδιο θέατρο που τον πήγαινε μικρότερο η μητέρα του, η οποία αγαπάει την όπερα, για να υπογράψει την πρώτη του όπερα ο ίδιος.
Οι μικροί θεατές της Λυρικής Σκηνής δεν θα δουν απαραίτητα τον κακό λύκο με μαύρο τρίχωμα και κοφτερά δόντια, αλλά μια α λα 50’s νάιλον βερσιόν για το τι σημαίνει η φυγή από το σπίτι, όπως το είδε ένα παιδί που μεγάλωσε με παραμύθια για μεγάλους.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.