search
ΠΕΜΠΤΗ 25.04.2024 23:09
MENU CLOSE

Τέλη, τέλη, τέλη, δεν πληρώνουν πια

26.12.2012 22:00
oldphotossite_teli1356362750.jpg

Με τη σέσουλα παραδίδουν τις πινακίδες αυτοκινήτων στις κατά τόπους εφορίες οι φορολογούμενοι. Μόνο το 2012 ξεπέρασαν τους 150.000 οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. που κατέθεσαν τις πινακίδες κυκλοφορίες των οχημάτων τους.

Με τη σέσουλα παραδίδουν τις πινακίδες αυτοκινήτων στις κατά τόπους εφορίες οι φορολογούμενοι. Μόνο το 2012 ξεπέρασαν τους 150.000 οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. που κατέθεσαν τις πινακίδες κυκλοφορίες των οχημάτων τους, διότι αδυνατούσαν να καταβάλουν τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας που τους απεστάλησαν.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου δημιουργήθηκε το αδιαχώρητο στα κατά τόπους υποκαταστήματα των εφοριών, αφού μεγάλος αριθμός πολιτών έσπευσε όχι για να παραλάβει το σήμα των τελών, αλλά για κατάθεση πινακίδων. Στην πράξη, πρόκειται για ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που αδυνατούσαν να πληρώσουν τα υπέρογκα τέλη, αφού σε αρκετές περιπτώσεις το κόστος ξεπερνούσε κατά πολύ την αξία του αυτοκινήτου. 

Στον αριθμό όμως των 150.000 περίπου ιδιοκτητών που κατέθεσαν πινακίδες, δεν ανήκουν μόνο ιδιώτες. Μεγάλο ποσοστό κατέχουν και οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Αρκετοί από αυτούς διαθέτουν πολυάριθμο στόλο αυτοκινήτων υψηλού κυβισμού (είτε μοντέλα πριν από το 2005), τα οποία έμειναν αδιάθετα λόγω χαμηλής ζήτησης, αφού τυγχάνουν υψηλότερης φορολόγησης. Αρκετοί όμως είναι και οι επαγγελματίες οδηγοί, οι οποίοι πλέον δεν βρίσκουν να κάνουν μεροκάματα, οι αγρότες κ.ά.

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, ο αριθμός επαγγελματιών που περνάνε από τα γραφεία της Διεύθυνσης για να θέσουν εκτός κυκλοφορίας το επαγγελματικό τους όχημα είναι αυξημένος κατά 50% σε σχέση με πέρυσι ενώ αναμένεται να υπάρχει αυξητική τάση ακόμη και τις τελευταίες μέρες του έτους.

Σωρευτικά, οι εκτιμώμενες απώλειες στα έσοδα από τέλη κυκλοφορίας, από τις καταχωρίσεις ακινησιών αυτοκινήτων από το 2007, ανέρχονται στο ποσό των 141.528.099 ευρώ.

Ειδικότερα, το 2007 τέθηκαν σε ακινησία 51.045 αυτοκίνητα. Το 2008, που τέθηκαν σε ακινησία 66.082 αυτοκίνητα, οι εκτιμώμενες απώλειες, σωρευτικά, από τις καταχωρίσεις σε ακινησία του 2007 ανέρχονται σε 6.490.712,80 ευρώ. Το 2009, που τέθηκαν σε ακινησία 136.320 αυτοκίνητα, οι εκτιμώμενες απώλειες, σωρευτικά, ανέρχονται σε 18.408.784 ευρώ.

Το 2010, που τέθηκαν σε ακινησία 131.102 αυτοκίνητα, οι εκτιμώμενες απώλειες, σωρευτικά, ανέρχονται σε 74.907.630 ευρώ.

Το 2011, που το πλήθος καταχωρίσεων ακινησιών ανήλθε σε 148.083, οι εκτιμώμενες απώλειες, σωρευτικά, ανέρχονται σε 79.464.542,20 ευρώ.
Σύμφωνα με τους εργαζόμενους στις εφορίες, η αύξηση, που αγγίζει το 100%, οφείλεται στην οικονομική δυσπραγία λόγω περικοπών σε μισθούς – συντάξεις και επιβολής νέων φόρων, στα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας και στο υψηλό κόστος συντήρησης των οχημάτων.

Η παρατεταμένη οικονομική κρίση και η αδυναμία πληρωμής των τελών κυκλοφορίας οδηγούν στην ακινητοποίηση ακόμη και του πρώτου αυτοκινήτου, κάτι που μέχρι πέρυσι γινόταν σε σπάνιες περιπτώσεις.
 
Συνιδιοκτήτης… η εφορία!

Συνιδιοκτήτης γίνεται η εφορία στο ακίνητο του καθενός. Με τον ερχομό του νέου χρόνου, αλλάζουν και πάλι όλα προς το χειρότερο.

Με τον νέο φόρο, το ενιαίο τέλος για τα ακίνητα θα επιβαρυνθούν όλοι, ακόμη και όσοι έχουν ένα μικρό αγροτεμάχιο ή ένα οικόπεδο εκτός σχεδίου. Παράλληλα, έρχονται οι νέες, αυξημένες αντικειμενικές αξίες, αλλά και ο φόρος υπεραξίας στις μεταβιβάσεις μαζί με την εκκαθάριση του φόρου για τα προηγούμενα χρόνια.
Ως την ερχόμενη άνοιξη για ακόμη μια φορά θα έχουν έρθει τα… πάνω κάτω στον χώρο των ακινήτων.

Η επόμενη μάχη θα δοθεί σε ό,τι έχει να κάνει με το φορολογικό για το ενιαίο τέλος των ακινήτων. Σύμφωνα με τα όσα έχουν διαρρεύσει ώς τώρα, επί της ουσίας δεν θα εξαιρείται κανείς, απλώς θα υπάρχουν κάποιες φοροελαφρύνσεις.

Το αφορολόγητο αναμένεται να κυμανθεί από 50.000 ώς 100.000 ευρώ, με βάση την αντικειμενική αξία.

Η εισήγηση που έχει γίνει, μιλά για έξι με οκτώ κλιμάκια φόρου, τα οποία θα κυμαίνονται στο 2% με 2,5%.

Με βάση το γεγονός ότι δεν θα εξαιρεθούν ούτε τα αγροτεμάχια ούτε και τα οικόπεδα εκτός σχεδίου, το νέο νομοσχέδιο θα σημάνει πολύ μεγάλες επιβαρύνσεις για χιλιάδες πολίτες που έχουν ακίνητη περιουσία στις λεγόμενες ακριβές περιοχές της χώρας.

Πριν σπεύσετε πάντως να κάνετε τους πρώτους υπολογισμούς, πρέπει να λάβετε υπόψη σας ότι όλα υπολογίζονται με βάση την αντικειμενική αξία, η οποία θα αυξηθεί την ερχόμενη άνοιξη.

Εκτός από όλα αυτά, όσοι ετοιμάζονται για αγορά ακινήτου τους επόμενους μήνες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι έρχεται και νέο χαράτσι στην αγορά, τη γονική παροχή, την κληρονομιά κ.λπ.: ο λεγόμενος φόρος υπεραξίας, που θα είναι στο 20% για τις μεταβιβάσεις των ακινήτων.

Στα έξτρα έξοδα του ακινήτου οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να υπολογίσουν και τον φόρο για τα πιθανά ενοίκια που εισπράττουν.

Ο μακρύς κατάλογος των επιβαρύνσεων που θα κάνουν τους πολίτες… καθημερινούς πελάτες της εφορίας κλείνει με τα χαράτσια των περασμένων χρόνων που θα καταφτάσουν αυτές τις ημέρες και στις αρχές του χρόνου.

Μισό εκατομμύριο πολίτες θα πρέπει να εξοφλήσουν μέσα στους επόμενους μήνες τον ΦΑΠ για το 2011 και το 2012.

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΕΜΠΤΗ 25.04.2024 23:03