17/01/2019 06:13:57
26.4.2010

Cine Ποντίκι

Cine Ποντίκι - Media

Ένα ανέλπιστα καλό blockbuster και μια εντυπωσιακή ταινία από μια διακεκριμένη εικαστικό ξεχωρίζουν, σε μια εβδομάδα που μετρά ούτε μία ούτε δύο, αλλά εννιά νέες ταινίες στις αίθουσες. Πού ν’ ανοίξουν και οι θερινοί και να πλημμυρίσουμε επανεκδόσεις…

Kick Ass

Οι περισσότερες βασισμένες σε κόμικς ταινίες με υπερήρωες καταλήγουν να προδίδουν το υλικό που τις γέννησε, να απογοητεύουν τους φαν και να μην καταφέρνουν να βρουν τον σωστό τρόπο για να μεταβούν από το χαρτί στην οθόνη. Το «Kick Ass» του Μάθιου Βον, βασισμένο σε ένα κόμικς των Μαρκ Μίλαρ και Τζον Σ. Ρομίτα, είναι πιθανότατα το πιο ανατρεπτικό φιλμ που βγήκε ποτέ από την κουλτούρα των χάρτινων ηρώων. Μια ταινία που αφηγείται μια συναρπαστική, μαζί αστεία και σκληρή ιστορία, ενώ σχολιάζει την ίδια την κουλτούρα των υπερηρώων, ακτινογραφεί την εφηβική πραγματικότητα ή την εμμονή με τη φήμη και τη διασημότητα. Πρωταγωνιστής της ένας δεκαεφτάχρονος μαθητής στη Νέα Υόρκη, που δεν έχει πάνω του τίποτα το ξεχωριστό αλλά και τίποτα ιδιαίτερα ενοχλητικό. Ένας απόλυτα συνηθισμένος έφηβος, ο οποίος μια μέρα αποφασίζει να γίνει μασκοφόρος προστάτης των καλών. Το μόνο που χρειάζεται είναι μια πράσινη στολή δύτη και κάμποση αφέλεια. Δεν πειράζει που η πρώτη του απόπειρα να κάνει το καλό θα τον στείλει στο νοσοκομείο και παρ’ ολίγον στον άλλο κόσμο. Όπως λέει ο ίδιος, «δεν μπορείς να προγραμματίσεις τον εαυτό σου από την αρχή», γι’ αυτό σύντομα θα βρεθεί πάλι στην υπηρεσία του καλού. Ένα από τα κατορθώματά του θα του χαρίσει αρκετή δημοσιότητα στον κόσμο του YouTube για να τον μεταμορφώσει σε διαδικτυακό φαινόμενο, μόνο που σύντομα θα βρεθεί σε πιο βαθιά νερά απ’ όσο μπορεί να κολυμπήσει. Ευτυχώς γι’ αυτόν ένας πρώην αστυνομικός και η εντεκάχρονη κόρη του, οι οποίοι εκπαιδεύονται εδώ και χρόνια για να πάρουν την εκδίκησή τους από έναν μεγαλέμπορο ναρκωτικών που είναι υπεύθυνος για τον θάνατο της γυναίκας του, θα βρεθούν στον δρόμο του και θα προσφέρουν μερικές αληθινά σπουδαίες στιγμές στην ταινία. Ακροβατώντας ανάμεσα στην ωμή βία και την κωμωδία, φτιάχνοντας δυο μοναδικούς αλλά και μαζί σοκαριστικούς χαρακτήρες στο πρόσωπο του δίδυμου πατέρα-κόρης, το φιλμ του Βον δεν μοιάζει με τίποτα που να έχετε δει. Αστείο και ενοχλητικό μαζί, φτιαγμένο για το πλατύ κοινό, αλλά γεμάτο με αναφορές για τους φαν των κόμικς και παρατηρήσεις για την αμερικανική κοινωνία και τη σύγχρονη ζωή, είναι με διαφορά το πλέον πολυεπίπεδο και ενδιαφέρον blockbuster που είδαμε εδώ και χρόνια. Μια ταινία που είναι βέβαιο ότι θα μεταμορφωθεί σε φαινόμενο στην ποπ κουλτούρα, θα αλλάξει τη σχέση του σινεμά με τα κόμικς και θα εξοργίσει τόσους όσους περίπου θα ενθουσιάσει. Σκηνοθεσία: Μάθιου Βον. Πρωταγωνιστούν: Άαρον Τζόνσον, Κρίστοφερ Μιντζ-Πλας, Κλόε Μορεντζ, Μαρκ Στρονγκ, Νίκολας Κέιτζ, Μαρκ Στρονγκ. Χώρα: ΗΠΑ. Διάρκεια: 117΄

Γυναίκες χωρίς άντρες

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Σιρίν Νεσάτ, μιας από τις πιο φημισμένες visual artists των ημερών μας, όπως αναμενόταν είναι γεμάτο από συναρπαστικές για να βυθιστείς σε αυτές εικόνες. Όπως είναι επίσης αναμενόμενο από μια ιρανή καλλιτέχνιδα, είναι βαθιά πολιτικό και αναμφίβολα φεμινιστικό, όμως η πολεμική του δεν γίνεται ποτέ τόσο στρατευμένη ώστε να εμποδίζει την ιστορία να εξελιχθεί με έναν χαλαρό, σχεδόν ονειρικό τρόπο ή την εικονογραφία της να υποφέρει. Το φιλμ ακολουθεί τις ιστορίες τεσσάρων γυναικών στο Ιράν, στη διάρκεια του καλοκαιριού του 1953, όταν το πραξικόπημα, που οργάνωσε η CIA με την υποστήριξη των Βρετανών, ανατρέπει τον πρωθυπουργό Μοχάμαντ Μοσαντέκ για να ξαναφέρει στην εξουσία τον Σάχη. Οι τέσσερις γυναίκες που εκπροσωπούν τις πιο διαφορετικές πλευρές της ιρανικής κοινωνίας θα συναντηθούν τελικά σε έναν κήπο, φέρνοντας έτσι την ούτως ή άλλως συμβολική φύση της ταινίας πιο κοντά στη δουλειά που η Νεσάτ εκθέτει συχνά σε γκαλερί. Ακόμη όμως κι αν η μυθοπλασία ίσως φανεί ισχνή σε κάποιους, το φιλμ έχει όχι μόνο έναν υποβλητικό, υπνωτικό σχεδόν ρυθμό που σε παρασύρει στον κόσμο του μαγικού ρεαλισμού του, αλλά και στιγμές που είναι αληθινά συγκλονιστικές και που κατορθώνουν να κλείσουν μέσα τους όλη τη δύναμη και την ουσία που περιμένεις από ένα φιλμ σαν αυτό. Σκηνοθεσία: Σιρίν Νεσάτ, σε συνεργασία με τη Σόζα Αζάρι. Πρωταγωνιστούν: Πεγκά Φεριντονί, Αρίτα Σαχραζάντ, Σαμπνάμ Τολουέι. Χώρα: Γερμανία, Αυστρία, Γαλλία. Διάρκεια: 100΄

Το μυστικό στα μάτια της

Το αληθινό μυστήριο σε αυτό το ρομαντικό θρίλερ μυστηρίου είναι πώς ακριβώς κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας από τα χέρια της «Λευκής κορδέλας» ή του «Προφήτη». Βλέποντάς τη βέβαια δεν είναι δύσκολο να αντιληφθείς το γιατί, όπως επίσης και το γιατί τα βραβεία Όσκαρ λένε περισσότερα για την Ακαδημία και τον τρόπο σκέψης της παρά για την αξία των ίδιων των ταινιών. Η ιστορία ενός ανακριτή που στοιχειώνεται από την ιστορία ενός φόνου που συνέβη το 1974 και από τη ρομαντική του ιστορία με μια συνάδελφό του που δεν είχε ποτέ την κατάληξη που θα ήθελε, είναι ένα καλοφτιαγμένο μεν αλλά στην πραγματικότητα ανέπνευστο μελόδραμα, χωρίς τίποτα αληθινά ξεχωριστό. Αντίθετα, κυλά αργόσυρτα προς ένα όχι και τόσο ανατρεπτικό τέλος και δεν σε πείθει να ενδιαφερθείς ουσιαστικά ούτε για τους πρωταγωνιστές ούτε για τα όποια φαντάσματα που τους στοιχειώνουν. Σκηνοθεσία: Χουάν Χοσέ Καμπανέλα. Πρωταγωνιστούν: Ρικάρντο Νταρίν, Σολεδάδ Βιλαμίλ, Πάμπλο Ράγκο. Χώρα: Αργεντινή. Διάρκεια: 127΄

Το κορίτσι στη φωλιά της σφήκας

Τρίτη και τελευταία ταινία βασισμένη στα βιβλία του Στιγκ Λάρσον, μετά το «Κορίτσι με το τατουάζ» και το «Κορίτσι που έπαιζε με τη φωτιά», η «Φωλιά της σφήκας» ολοκληρώνει την ιστορία της χάκερ Λίζμπεθ Σαλάντερ και του δημοσιογράφου Μίκαελ Μπλούμκβιστ στην προσπάθειά τους να ξεσκεπάσουν μια συνωμοσία που πάει χρόνια πίσω και στην οποία η Λίζμπεθ εμπλέκεται προσωπικά. Το γεγονός ότι το φιλμ κλείνει την τριλογία κάνει τα πράγματα να κυλούν πιο γρήγορα και με περισσότερη ένταση απ’ ό,τι στη δεύτερη ταινία, σε καμιά περίπτωση όμως δεν αγγίζουν την ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα του «Κοριτσιού με το τατουάζ». Ίσως φταίει ότι οι ήρωες έχουν πια εξαντλήσει τη γοητεία τους ή ότι το μυστήριο δεν είναι πλέον τόσο ενδιαφέρον ή πολύ απλά ότι αυτή η γυρισμένη για την τηλεόραση ταινία δεν έχει τίποτα που να την ξεχωρίζει από ένα συνηθισμένο, καλογυρισμένο τηλεοπτικά θρίλερ. Σκηνοθεσία: Ντάνιελ Άλφρεντσον. Πρωταγωνιστούν Νούμι Ραπάς, Μάικλ Νίκβιστ, Λένα Έντρε. Χώρα: Σουηδία. Διάρκεια: 148΄

ΑΚΟΜΗ

Gainsbourg, του Ζοάν Σφαρ.

Βιογραφία του ιδιοφυή, ερωτύλου, βρώμικου συνθέτη και τραγουδιστή Σερζ Γκενσμπούργκ από έναν γάλλο κομίστα και εικαστικό.

Σιωπηλός εχθρός, του Νιλ Μάρσαλ.

Στα 117 μ.Χ. ο στρατός των Ρωμαίων προσπαθεί να εξοντώσει μια ομάδα αυτόχθονων, οι οποίοι αντιστέκονται στην επέκταση της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας στη βόρεια Αγγλία.

Το τελευταίο τραγούδι, της Τζούλι Αν Ρόμπινσον.

Η Μάιλι Σάιρους είναι η κόρη χωρισμένων γονιών που θα περάσει το καλοκαίρι με τον πατέρα της και η ζωή της, όπως γίνεται συνήθως σε τέτοιου είδους ταινίες, θ’ αλλάξει.

Ξένες σε ξένη χώρα: Πενήντα ελληνικές ταινίες μυστηρίου και φαντασίας, του Δημήτρη Παναγιωτάτου.

Ντοκιμαντέρ για το ελληνικό σινεμά του φανταστικού, από έναν σκηνοθέτη που ειδικεύεται στο είδος.

Μπέκετ, του Πίτερ Γκλένβιλ.

Επανέκδοση της ταινίας του ’64 για τη σύγκρουση του Ερρίκου του 2ου με τον Αρχιεπίσκοπο του Καντέρμπουρι Τόμας Μπέκετ, με δυο εξαιρετικές ερμηνείες από τον Πίτερ Ο’Τουλ και τον Ρίτσαρντ Μπάρτον.

Γιώργος Ν. Κορωναίος

 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.