search
ΠΕΜΠΤΗ 25.04.2024 07:40
MENU CLOSE

Συν & Πλην

26.04.2010 07:59
Συν & Πλην  - Media

– Στα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, τα οποία βρήκαν επιτέλους τον «μεγάλο βωμολόχο» στο πρόσωπο του Λάκη Λαζόπουλου! Και επέβαλαν χρηματικό πρόστιμο στο «Αλ Tσαντίρι», τη μοναδική πολιτική εκπομπή-ξυπνητήρι συνειδήσεων με όπλο τη σάτιρα.

ΠΛΗΝ

– Στα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, τα οποία βρήκαν επιτέλους τον «μεγάλο βωμολόχο» στο πρόσωπο του Λάκη Λαζόπουλου! Και επέβαλαν χρηματικό πρόστιμο στο «Αλ Tσαντίρι», τη μοναδική πολιτική εκπομπή-ξυπνητήρι συνειδήσεων με όπλο τη σάτιρα. Κοκκίνισαν τα μάγουλά τους γιατί ακούστηκαν, λέει, εκφράσεις όπως «κωλότσιχλα», «πουτάνα αγελάδα», «χέζονται» κ.ά. Καλά τους απάντησε ο Λάκης υπαινισσόμενος κρυφή εκστρατεία για να βγει «εκτός παιχνιδιού»: «Οι πολιτικές σκοπιμότητες, οι σκοπιμότητες άλλων καναλιών και το σχέδιο για να σιωπήσει το “Τσαντίρι” σε μένα είναι γνωστές, αλλά δεν είναι και δύσκολο να τις φανταστεί κανείς. Το “Τσαντίρι” δέχεται αυτή την υποβάθμιση ως ένα παράσημο για την πορεία του», είπε. Και κατήγγειλε τους «διορισμένους του ΕΣΡ που υποβαθμίζουν τη νοημοσύνη του Έλληνα». Όχι, τόση πίεση από παντού δεν αντέχεται χωρίς γενναία δόση γέλιου! Διαφορετικά, ένας νέος Δεκέμβρης του 2008 καραδοκεί στη γωνία της Ιστορίας. Αλλά αυτούς τους κοινωνικούς προσεισμούς δεν τους καταγράφουν τα video recorder του ΕΣΡ.

– Καλά, σοβαρολογεί ο κ. Χουβαρδάς; Συζητάει με την Ελληνική Θεαμάτων, τον βασικό ανταγωνιστή του Εθνικού Θεάτρου, να μεταφέρει εκεί το «Τρίτο Στεφάνι» επειδή χρειάζεται επισκευή το Κοτοπούλη; Ένα έργο «έβγαλε» τα λεφτά του, τα λεφτά «μας» δηλαδή, και το παραχωρεί; Γιατί δεν αντικαθιστά την κυρία Μεντή που ήθελε να διακόψει και γιατί δεν φτιάχνει τη μαρκίζα στο Κοτοπούλη (περί αυτού πρόκειται) που έχει πρόβλημα; Είναι καιρός να χάνει λεφτά το Εθνικό;

– Στην παράσταση «Λεόντιος και Λένα», σε σκηνοθεσία Λοράν Σετουάν, για την αφόρητη πλήξη της. Γιατί αφορά το κοινό μια εργαστηριακή δουλειά ομάδας ηθοποιών, οι οποίοι προσπαθούν παίζοντας να επικοινωνήσουν μεταξύ τους; Πρόκειται για άσκηση δραματικής σχολής και σίγουρα όχι για παράσταση Εθνικού Θεάτρου!

– Στον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλο Γερουλάνο γιατί έχει εγκαταλείψει στην τύχη του το Κέντρο Μελέτης και Έρευνας του Ελληνικού Θεάτρου – Θεατρικό Μουσείο και τη βιβλιοθήκη του. Το Κέντρο κλείνει 72 χρόνια από την ίδρυσή του και θα μπορούσε να λειτουργήσει –ελλείψει άλλου ανάλογου φορέα– ως η «κιβωτός» του ελληνικού θεάτρου. Αντ’ αυτού μουχλιάζει κυριολεκτικά σε ένα ανήλιαγο υπόγειο, ανάμεσα σε σπασμένες αποχετεύσεις και ποντίκια. Το προσωπικό του έχει να πληρωθεί από τον Ιανουάριο, τα ενοίκια της βιβλιοθήκης παραμένουν απλήρωτα εδώ κι ένα χρόνο –έχει ήδη αποσταλεί εξώδικο εξώσεως, με κίνδυνο 70.000 τόμοι της μοναδικής Θεατρικής Βιβλιοθήκης των Βαλκανίων να βρεθούν έκθετοι στο πεζοδρόμιο–, τα χρέη στο ΙΚΑ αγγίζουν τα 60.000 ευρώ και ο Πρόεδρος Κώστας Γεωργουσόπουλος, ως νόμιμος εκπρόσωπος, αντιμετωπίζει ποινική δίωξη.

– Στον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλο Γερουλάνο (2) γιατί με την αδιάφορη στάση του έχει εξαναγκάσει το προσωπικό του Κέντρου Μελέτης και Έρευνας του Ελληνικού Θεάτρου – Θεατρικό Μουσείο σε επίσχεση εργασίας, με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετείται ο θεατρικός κόσμος της χώρας, καθώς και καθηγητές, διδάκτορες, φοιτητές, δημοσιογράφοι και σχολεία που αναζητούν υλικό αρχείου για τις εργασίες τους, τα ρεπορτάζ τους και τη διδασκαλία. Επίσης, λόγω του οικονομικού τέλματος ματαιώνεται η οργάνωση της τελετής Απονομής Επάθλου «Μαρίκα Κοτοπούλη» κ.λπ. που επιδίδονται ανελλιπώς, ανά διετία, από το 1951, ενώ δεν θα ανοίξει φέτος το Μουσείο της Επιδαύρου που αποκλειστικά το Κέντρο κατ’ έτος εμπλουτίζει και τεκμηριώνει θεματικά. Για να αποτραπούν τα παραπάνω χρειάζεται πρώτα ενδιαφέρον κι ύστερα ένα κονδύλι πολύ πολύ μικρότερο από αυτά που απορροφά λ.χ. το αδρανές ΕΚΕΘΕΧ, για το οποίο ο υπουργός δεν έχει καταλήξει ακόμα τι θα το κάνει: θα το κλείσει ή θα βρει τον τρόπο να γίνει χρήσιμο και παραγωγικό;

– Στην Άννα Κοκκίνου για τον τρόπο που ανέβασε το μονόπρακτο έργο του Τζον Μίλινγκτον Σινγκ «Καβαλάρηδες στη θάλασσα». Ατμοσφαιρική η παράσταση αλλά δίχως ουσία εν τέλει, αφού η πομπώδης, τόσο επιτηδευμένη και… μακρόσυρτη σκηνοθεσία καθιστά το έργο –έναν μικρό ύμνο στο πένθος– αδιάφορο και κουραστικό.

– Στον τηλεπαρουσιαστή Κώστα Χαρδαβέλα γιατί «σοκαρίστηκε» όταν είδε μπροστά του μια ουρά από μαμάδες με παιδάκια που περίμεναν να πάρουν αυτόγραφο από την Τζούλια Αλεξανδράτου. «Αυτός είναι ο πάτος!» είπε. Τι εννοούσε ακριβώς; Από ποια οπτική γωνία παρατηρούσε την εθνική πορνοστάρ; Και σε ποιο ποιοτικό Έβερεστ των δικών του ψευτομεταφυσικών αναζητήσεων έστησε το παρατηρητήριό του;

– Η (τηλεοπτική) πραγματικότητα λέει –κατά καιρούς– πως διεθνή καριέρα κάνουν η Άννα Βίσση, ο Κώστας Σόμμερ, ο Αλέξης Γεωργούλης και άλλοι παρόμοιοι, αλλά η (πραγματική) πραγματικότητα λέει πως στα ξένα φεστιβάλ παίζουν ο Ψαραντώνης, οι Callas, οι Film, οι Imam Baldi, οι Berlin Brides, οι Night on Earth και πολλά ακόμη ελληνικά συγκροτήματα που η τηλεόραση αγνοεί γιατί δεν της «κάθονται». Αν αυτή την κακή συνήθεια της τηλεόρασης, να λέει ό,τι της κατέβει, την αναγάγεις στο σύνολο της ενημέρωσης, καταλαβαίνεις τι νέα μαθαίνουμε…

– Μπορεί να τη μετάνιωσε τη «Χαβάη» της η Άλκηστις Πρωτοψάλτη, γι’ αυτό δεν την τραγουδάει πια στις εμφανίσεις της (και καλά κάνει), το πάθημα όμως δεν της έγινε μάθημα. Πώς αλλιώς να εξηγήσει κανείς το ομοίως σαχλό τραγούδι «Απελπιστικά διαθέσιμη» που υπάρχει στο νέο της cd; Ένα δείγμα από τους στίχους, για να καταλάβετε: «Μήπως είμαι νευρική, αρνητική, ειρωνική, αναρχική, εκλεκτική / Απελπιστικά διαθέσιμη / θα το γράψω στο στήθος, στην πλάτη και στους δρόμους θα βγω, παραδίνομαι».

– Το νέο συγκρότημα Μέλισσες. Καλό το αμπαλάζ που τους έφτιαξε ο Κωνσταντίνος Ρήγος στο βιντεοκλίπ τους. Μοδάτο, προχωρημένο, british, αλλά ένα γκρουπ θέλει και τραγούδια. Πώς να τσιμπήσει μία μέλισσα… μεταμφιεσμένη;

– Στον πρώην γενικό διευθυντή τηλεόρασης της ΕΡΤ Δημήτρη Γόντικα, ο οποίος είχε το θράσος παραιτούμενος να εκφράσει τη δυσαρέσκειά του γιατί του περιέκοψαν τον μισθό-μαμούθ. «Προσωπικά δεν αισθάνομαι ότι μπορώ να ζήσω την οικογένειά μου με αυτά που θεωρεί η εταιρεία ότι μπορεί να προσφέρει. Άρα είμαι υποχρεωμένος να βρω κάτι άλλο», αναφέρει χαρακτηριστικά και τονίζει ότι «τα χρήματα που προσφέρουν πλέον για τη θέση μου είναι κατά 60% λιγότερα απ’ όσα έπαιρνα. Μου πρότειναν δηλαδή τον μισθό που ορίζει ο νόμος Παπακωνσταντίνου, περίπου 5.890 ευρώ μικτά». Κάντε έναν απλό πολλαπλασιασμό. Πόσα έπαιρνε τον μήνα από τη δημόσια τηλεόραση ο δυσαρεστημένος κύριος Γόντικας; Περίπου 14.000 ευρώ!

ΣΥΝ

+ Στην Όλια Λαζαρίδου, γιατί επιδιώκει πάντα την ανατροπή μέσα από αναπάντεχες συνεργασίες, χωρίς να κυνηγάει το φάντασμα της «καριέρας». Για το καλοκαίρι ετοιμάζει κάτι ανάμεσα σε θεατρική παράσταση και μουσική συναυλία, συμπράττοντας επί σκηνής με τους Active Member και την ομάδα απεξαρτημένων πρώην χρηστών ουσιών 18 Μποφόρ.

+ Κουβανέζικη βραδιά στο Μέγαρο Μουσικής την Παρασκευή, και ο χώρος, εκτός από το συνηθισμένο του κοινό, φιλοξένησε και πολλούς νέους που δεν συχνάζουν εκεί. Τα πολλά μηχανάκια στο πεζοδρόμιο απ’ έξω, αντί των γνωστών μαύρων Μερσεντές, ήταν κάτι χαρακτηριστικό. Όσο για τα όσα διαδραματίζονταν εντός μόνο θετικά μπορείς να τα πεις: οι καλλιτέχνες ήταν εξαιρετικοί (ειδικά ο Τσούτσο Βαλντές), η διοργάνωση άψογη και το πάρτι κράτησε μέχρι αργά.

+ Οι Modrec απέδειξαν στη συναυλία τους στον Σταυρό του Νότου πως είναι μια κλάση ανώτεροι από τα υπόλοιπα συγκροτήματα του εγχώριου indie ροκ. Καλοδουλεμένο συγκρότημα, με όγκο και υπόσταση επί σκηνής. Κυκλοφορούν και το καινούργιο, δεύτερο άλμπουμ τους αυτές τις μέρες, το «Mascaradiction». Δεν θα χάσετε τα λεφτά σας αν το αγοράσετε, είναι καλό. Έστω και αν μοιάζουν κάπως στάσιμοι, σε σχέση με το προηγούμενο άλμπουμ τους.

+ Αξίζουν οι Χειμερινοί Κολυμβητές ούτως ή άλλως και μη χάσετε την ευκαιρία να τους δείτε Παρασκευή και Σάββατο, στον Σταυρό του Νότου. Θα έχουν κάνει και καμία πρόβα παραπάνω, οπότε και θα είναι πιο δεμένο το συγκρότημα. Έτσι, καλώς ή κακώς, δεν θα χρειάζεται να μιλάει τόσο ο Αργύρης Μπακιρτζής. Όχι πως δεν είναι απολαυστικό να τον ακούς να διηγείται ιστορίες και γεγονότα…

+ Το cd των Film Persona. Ένα ηλεκτρικό περιβάλλον μαγικό, μία ταινία που δεν τη βλέπεις αλλά την ακούς. Το συγκρότημα μπορεί να καυχιέται ότι παίρνει μία θέση δίπλα στους Raining Pleasure στο «θρόνο» της εναλλακτικής σκηνής.

+ Ο νέος τραγουδοποιός Ορέστης Ντάντος, κυρίως για τον στίχο του τραγουδιού του «και πες στον Χάρο, θα πάω όταν γουστάρω». Θέλει κότσια να το πεις κι εκείνος δείχνει να τα έχει.

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΕΜΠΤΗ 25.04.2024 07:36