search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29.03.2024 01:50
MENU CLOSE

Τους τα χώνουν από την πίσω πόρτα

05.05.2013 21:00

Κρυφή ατζέντα με τους εργολά­βους διαθέτει ο υπουργός Ανά­πτυξης Κωστής Χατζηδάκης, όπως αποκαλύπτεται στην τριμηνιαία έκθεση (Απρίλιος 2013) της Ομάδας Δράσης για την Ελλάδα – της γνωστής ως Task Force – που δόθηκε στη δημο­σιότητα πριν από λίγες ημέρες.

Κρυφή ατζέντα με τους εργολά­βους διαθέτει ο υπουργός Ανά­πτυξης Κωστής Χατζηδάκης, όπως αποκαλύπτεται στην τριμηνιαία έκθεση (Απρίλιος 2013) της Ομάδας Δράσης για την Ελλάδα – της γνωστής ως Task Force – που δόθηκε στη δημο­σιότητα πριν από λίγες ημέρες. Στην έκθεση αποκαλύπτονται τρία σημαντι­κά στοιχεία, τα οποία ο κατά τα άλλα λαλίστατος Χατζηδάκης και η τρικομματική κυβέρνηση έχουν κάνουν αβαβά ή, καλύτερα, τα κατάπιαν αμάσητα και τα απέκρυψαν!
 
♦ Το πρώτο στοιχείο, για το οποίο οφεί­λουν να δώσουν εξηγήσεις, είναι ότι η τρικομματική κυβέρνηση δεσμεύτηκε να διαθέσει στους εργολάβους και τα μελλοντικά έσοδα του Δημοσίου από τα διόδια.
♦ Το δεύτερο στοιχείο είναι ότι η Κομισιόν δεν έχει ακόμα δώσει το πράσινο φως για τη συμμετοχή των Διαρθρωτι­κών Ταμείων στη χρηματοδότηση των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων, σε αντί­θεση με τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης, που πανηγυρίζει δεξιά κι αρι­στερά ότι υπάρχουν κονδύλια από το ΕΣΠΑ για τους οδικούς άξονες.
♦  Το τρίτο στοιχείο είναι ότι με τη βούλα της Task Force επιβεβαιώνεται πως πρόκειται για πανηγύρι εικονικής πραγματικότητας τα περί έναρξης ερ­γασιών των έργων, αφού ξεκαθαρίζε­ται ότι για να εγκριθεί από την Ευρω­παϊκή Επιτροπή η οποιαδήποτε συμ­φωνία κυβέρνησης – εργολάβων θα πρέπει να υπάρχουν δεσμευτικές προ­σφορές από τους δανειστές, οι οποίες όμως δεν υπάρχουν.
 
Όπως αναφέρεται στη σελίδα 21 της τριμηνιαίας έκθεσης και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο με τίτλο «Παραχω­ρήσεις Αυτοκινητοδρόμων», κυβέρ­νηση και ανάδοχοι των συμβάσεων εργάζονται για την επανεκκίνηση των τεσσάρων έργων παραχώρησης αυτο­κινητοδρόμων το δεύτερο τρίμηνο του 2013.
 
Επικοινωνιακό τρικ
 
Εν ολίγοις η Task Force επιβεβαιώνει ότι η παρουσία του Αντώνη Σαμαρά και του Ευάγγελου Βενιζέλου πριν από λί­γες ημέρες στο εργοτάξιο της εθνικής οδού Κορίνθου – Πατρών ήταν επικοι­νωνιακό τρικ για τους ιθαγενείς, αφού η συμφωνία δεν έχει κλείσει ακόμη και φυσικά όχι μπουλντόζα, αλλά ούτε σκούπα δεν έχουν βγάλει στα εργοτά­ξια οι εργολάβοι.
 
Στην έκθεση αποκαλύπτεται, μάλι­στα, ποιο είναι το κεντρικό στοιχείο που απαιτείται για την επανεκκίνη­ση των έργων. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται: «Καίριο στοιχείο της “νέ­ας εκκίνησης”, που απαιτείται προκειμένου τα έργα να καταστούν οικονομι­κά βιώσιμα, είναι η συμφωνία μεταξύ κυβέρνησης και αναδόχων ότι το μερί­διο του κράτους από τα έσοδα κατά τη φάση εκμετάλλευσης θα “ανακυκλώνεται” στα έργα, εάν απαιτείται, ώστε να εξυπηρετούνται χρέη και λειτουργι­κά έξοδα».
 
Για να το κάνουμε πιο λιανά, η κυβέρνηση δίνει και τα σώβρακα στους εργολάβους και μάλιστα χωρίς να έχει κάνει καμιά σχετική ανακοίνωση, πα­ρά τις δυο συνεντεύξεις Τύπου που έχει δώσει ο Χατζηδάκης σε διάστημα τριών μηνών και στις οποίες ανακοίνω­σε την ίδια συμφωνία με τους εργολά­βους.
Και δίνει τα σώβρακα διότι το Δη­μόσιο δέχεται πως θα χρηματοδοτεί εσαεί τους εργολάβους που εισπράτ­τουν τα έσοδα από τα διόδια, ακόμη και στην περίπτωση που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τα χρέη τους και τα λειτουργικά τους έξοδα!
 
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις συμ­βάσεις παραχώρησης που είχαν υπογραφεί και εγκριθεί από τη Βουλή, αλ­λά έχουν γίνει κουρελόχαρτο, τα μελλοντικά έσοδα του Δημοσίου από τα διόδια είχαν προσδιοριστεί ως εξής:
 
Από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. το κράτος θα εισέπραττε από το 2013 το 65,7% των εσόδων της, με το ποσοστό να φτάνει το 93% το 2037.
Από τη Νέα Οδό, από το 2014, το 81,90% των εσόδων της, ποσοστό που έως το τέλος της συμβατικής περιόδου θα έφτανε το 93%.
Από την Ολυμπία Οδό, και συγκε­κριμένα από το 2021, το 62,24% των εσόδων της, με προοπτική να φτάσει το 89,18% στο τέλος της συμβατικής περιόδου.
 
Συνολικά, κατά την τριακονταετή δι­άρκεια των παραχωρήσεων, το Δημό­σιο θα έπρεπε να εισπράξει περίπου 11 δισ. ευρώ από τα διόδια, δηλαδή το 60% των ακαθάριστων εσόδων.
 
Αυτά τα έσοδα λοιπόν η κυβέρνηση, όπως αποκαλύπτει η Task Force, τα βάζει στην «ανακύκλωση», δηλαδή στην εργολαβική μαύρη τρύπα.
Το θέμα της διάθεσης των μελλοντι­κών εσόδων του Δημοσίου από τους τέσσερις αυτοκινητόδρομους στους εργολάβους δημιουργεί θέμα και στο ΤΑΙΠΕΔ, επειδή οι Ελληνικοί Αυτοκινη­τόδρομοι έχουν περάσει στο ταμείο ιδιωτικοποιήσεων με την προοπτική πως, αφού επιτευχθεί οριστική λύση με τους εργολάβους και τις τράπεζες για την επανεκκίνηση των έργων, θα εξεταζόταν η δυνατότητα τιτλοποίησης των μελλοντικών εσόδων των αυτοκινητοδρόμων αυτών. Μάλιστα για τη διερεύνηση αυτή έχουν προσλη­φθεί ως χρηματοοικονομικοί σύμβου­λοι οι Barclay’s και Ernst & Young!
 
Τα κουρελόχαρτα της τρικομματικής
 
Η τρικομματική κυβέρνηση κατάφερε να κάνει κουρελόχαρτο ακόμα και τις αποικιο­κρατικές συμβάσεις παραχώρησης με τους εργολάβους που είχε υπογράψει ο Γιώργος Σουφλιάς. Ελλείψει χρηματοδότησης, αφού οι τράπεζες μέχρι σήμερα δεν φαίνεται να συμφωνούν στην επαναχρηματοδότηση των έργων, η κυβέρνηση συμφώνησε να δώσει στους εργολάβους τα εξής:
 
♦ Αποζημίωση ύψους 353 εκατομμυρίων ευ­ρώ για την καθυστέρηση των έργων με ευθύ­νη του Δημοσίου.
♦  Περικοπή κατά 20% του φυσικού αντικει­μένου των έργων, αφού θα κατασκευαστούν 956 χιλιόμετρα αντί 1.204. Συγκεκριμένα δεν θα κατασκευαστούν τα τμήματα Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα της Ολυμπίας Οδού καθώς και τα τμήματα Τρίκαλα – Εγνατία και Λαμία – Ξυνιάδα του Ε-65.
♦ Υπόσχεση για κάλυψη μέρους του χρηματο­δοτικού κενού από το ΕΣΠΑ, εάν συμφωνήσει η Κομισιόν.
♦ Υπόσχεση για κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού και από δάνειο ύψους 650 εκατομμυρίων ευρώ που θα συνάψει το Δημόσιο με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
♦ Υπόσχεση για κάλυψη της εξυπηρέτησης των χρεών και των λειτουργικών εξόδων από τα μελλοντικά έσοδα του Δημοσίου από τα δι­όδια.
Τα πάντα όλα, που θα έλεγε και ο Αλέφαντος…

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29.03.2024 01:15