search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 00:32
MENU CLOSE

Γκαζιές από το μέλλον

06.05.2013 21:00
Γκαζιές από το μέλλον - Media

Oι αυτοκινητοβιοµηχανίες δίνουν τα ρέστα τους για τη δηµιουργία όλο και πιο εξελιγµένων ηλεκτρικών οχηµάτων αφού τα ηλεκτρικά γκάζια θεωρούνται, παρά τις ισχυρές πιέσεις που δέχονται, τα οχήµατα του µέλλοντος.

Oι αυτοκινητοβιοµηχανίες δίνουν τα ρέστα τους για τη δηµιουργία όλο και πιο εξελιγµένων ηλεκτρικών οχηµάτων αφού τα ηλεκτρικά γκάζια θεωρούνται, παρά τις ισχυρές πιέσεις που δέχονται, τα οχήµατα του µέλλοντος.

Πρωτότυπα, αλλά, κατά πολλούς, στο παρά πέντε για να κατακτήσουν τους δρόµους, χαρακτηρίζονται από τον φουτουριστικό σχεδιασµό τους αλλά και από την εφαρµογή άκρως εξελιγµένων τεχνολογιών. Σε αυτό το τεύχος παρουσιάζουµε δυο µοντέλα που προκαλούν αίσθηση. Το ΕΧ1 της Peugeot, ένα πρωτότυπο αγωνιστικό µοντέλο, και το i-Road της Toyota, ένα concept όχηµα πόλης.
 
Ηλεκτρική «σταγόνα»
 
Το ΕΧ1 της Peugeot είναι ένα τετράτροχο διθέσιο όχηµα σε σχήµα σταγόνας. Ένα φουτουριστικό πρωτότυπο µοντέλο, µε δύο ηλεκτρικούς κινητήρες που έχει σχεδιαστικές επιρροές και από τον χώρο της µοτοσυκλέτας. Πρόκειται για το πιο γρήγορο ηλεκτρικό όχηµα που έχει κατασκευαστεί ποτέ αφού σε δοκιµή σε µια από τις πιο δύσκολες πίστες του κόσµου, την πίστα του Nurburgring, το EX1 κατάφερε να ολοκληρώσει την 20,8 χιλιοµέτρων πίστα σε 09:01, µε µέση ωριαία ταχύτητα τα 139 χιλιόµετρα. Για να καταλάβουµε το επίτευγµα της ηλεκτρικής «βολίδας», αρκεί να επισηµάνουµε ότι την ίδια πίστα έχουν διανύσει σε κάτι περισσότερο από 7 λεπτά η βενζινοκίνητη Porsche 911 GT2 RS και σε 08:54 ένα Vauxhall Corsa VXR. Το προηγούµενο ρεκόρ για ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν κατά 50 δευτερόλεπτα πιο αργό – 09:51:45 – και το είχε σηµειώσει το MINI E.
 
Το ΕΧ1, παρ’ ότι πρωτότυπο, είναι από τα ταχύτερα EV και διαθέτει από έναν ηλεκτροκινητήρα 170 ίππων σε κάθε άξονα, άρα είναι τετρακίνητο, και η συνολική του ισχύς φτάνει τους 340 ίππους.
 
Τρίκυκλο από το µέλλον
 
Η παρουσίαση του i-Road διά χειρός της Toyota έκανε αίσθηση αφού αποτελεί μια ακόμα απάντηση στο πώς θα είναι στο μέλλον η κίνηση στις πόλεις. Το ηλεκτροκίνητο τρίκυκλο με κλειστή καμπίνα μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα μέχρι 45 χιλιόμετρα την ώρα και, σε πλήρη φόρτιση, έχει αυτονομία για περίπου 50 χιλιόμετρα. Ιδιαίτερα εξελιγμένες είναι οι μπαταρίες που διαθέτει αφού επιτυγχάνουν πλήρη φόρτιση σε λιγότερο από τρεις ώρες. Το μεγάλο ατού του i-Road είναι η ασφάλειά του αφού είναι εφοδιασμένο με ειδικό σύστημα το οποίο του δίνει τη δυνατότητα να γέρνει αυτόματα, για να ισορροπεί όταν στρίβει σε απότομες γωνίες ή όταν κινείται σε ανώμαλες επιφάνειες, κάνοντας πιο άνετη την οδήγηση.
 
Η κλίση που παίρνει κάθε φορά το τρίκυκλο ηλεκτροκίνητο όχημα αποφασίζεται από τον υπολογιστή του οχήματος, ο οποίος μέσω σειράς αισθητήρων εφοδιάζεται με τα απαραίτητα δεδομένα.
 
Στην καμπίνα χωρούν δυο άτομα ενώ διαθέτει θέρμανση, δροσισμό και φωτισμό. Το i-Road, που προς το παρόν παραμένει στην κατηγορία των concept οχημάτων, έχει μήκος 2,3 μέτρα, ύψος 1,4, ενώ το βάρος του είναι περίπου 300 κιλά.

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 00:31