search
ΣΑΒΒΑΤΟ 20.04.2024 01:21
MENU CLOSE

O Mαρίνος και ο Κώστας πηγαίνουν στο Λύκειο και γράφουν για την απεργία…

13.05.2013 10:27
Αυτές είναι οι θέσεις σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (Λίστα) - Media

Ο Μαρίνος και ο Κώστας δεν γνωρίζονται.  Ο πρώτος είναι μαθητής της Γ΄ Λυκείου στη Λεόντειο Σχολή της Νέας Σμύρνης και ο δεύτερος είναι μαθητής της  Α’ Λυκείου στο 10 Λύκειο Δραπετσώνας. Και οι δύο αγωνιούν για τις πανελλαδικές, και οι δύο έγραψαν τις σκέψεις τους. Διαφωνούν. Και ίσως οι σκέψεις των μαθητών είναι αυτές που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία. 

Ο Μαρίνος και ο Κώστας μάλλον δεν γνωρίζονται. Ο πρώτος είναι μαθητής της Γ΄ Λυκείου στη Λεόντειο Σχολή της Νέας Σμύρνης και ο δεύτερος είναι μαθητής της  Α’ Λυκείου στο 10 Λύκειο Δραπετσώνας. Και οι δύο αγωνιούν για τις πανελλαδικές, και οι δύο έγραψαν τις σκέψεις τους. Διαφωνούν. Και ίσως οι σκέψεις των μαθητών είναι αυτές που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία. Διαβάστε τι έγραψαν.
 
Από το www.protagon.gr, της Χριστίνας Ταχιάου:
«Ο Μαρίνος Σωτηρόπουλος είναι μαθητής της Γ' Λυκείου στη Λεόντειο Σχολή Νέας Σμύρνης και έγραψε στο προφίλ του στο facebook τις σκέψεις του για την απεργία των καθηγητών την περίοδο των εξετάσεων.
 
«Ετοιμαζόμαστε έναν χρόνο, για να παρακαλάμε τώρα τους συνδικαλιστές να μας αφήσουν να γράψουμε. Και ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ απαντά στην ερώτηση "τι έχετε να πείτε στα παιδιά που θα ταλαιπωρηθούν από την απεργία;" πως "και οι καθηγητές είναι σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση"».
 
Του ζήτησα να γράψει κάτι για την κατάσταση όπως τη βιώνει ο ίδιος, ως υποψήφιος. Το έκανε και το παραθέτω άσχετα με την έκβαση της απεργίας ή της επιστράτευσης, καθώς το κλίμα έχει ήδη δημιουργηθεί και, στην όλη κατάσταση, εκείνοι που ακούγονται λιγότερο είναι εκείνοι που βλάπτονται περισσότερο: οι μαθητές.
 
«Το πρωί δάσκαλος, το βράδυ συνδικαλιστής
 
Όπως αρέσκονται να τονίζουν οι καθηγητές, ο ρόλος τους δεν είναι επάγγελμα, αλλά λειτούργημα.
 
Οι «λειτουργοί» μας, λοιπόν, προκηρύσσουν την απεργία τους για την πρώτη μέρα των Πανελλαδικών εξετάσεων, για να αντισταθούν στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα του Προεδρικού Διατάγματος (που παρουσιάστηκαν στον Τύπο στις 26 Απριλίου!).
 
Είναι τόσο σημαντικός αυτός ο λόγος, ώστε να τους ωθήσει να εκμηδενίσουν πλήρως τον ρόλο τους ως εκπαιδευτικοί, που ασκούν το λειτούργημα να προσφέρουν παιδεία στους νέους;
 
Η συζήτηση για το ποιόν του εκπαιδευτικού συστήματος και των εισαγωγικών εξετάσεων δεν είναι της παρούσης. Πώς μπορούν, όμως, οι καθηγητές να περιμένουν ότι οι μαθητές, οι οποίοι προετοιμάζονται έναν χρόνο τώρα για τις εξετάσεις που, εν τέλει (και χωρίς μελοδραματική υπερβολή) καθορίζουν το μέλλον τους, θα γίνουν παράπλευρες απώλειες στο παιχνίδι της ΟΛΜΕ με το Υπουργείο;
 
Ξέρουμε, ξέρουμε, δεν εξυπηρετούν συντεχνιακά συμφέροντα, αλλά αντιστέκονται στην υποβάθμιση της Παιδείας.
 
Πώς αντιστέκεται κανείς στην υποβάθμιση της Παιδείας, θυσιάζοντας τους μαθητές του, ενώ αφοσιώθηκε επί έναν χρόνο στην προετοιμασία τους;
 
Και ας υποθέσουμε πως το θέμα δεν είναι ούτε το περιεχόμενο του Προεδρικού Διατάγματος, ούτε το δίκιο των εκπαιδευτικών, ούτε, στην τελική, ακόμη και η καθυστέρηση των εξετάσεων κατά λίγες ημέρες.
 
Τι μαθαίνουμε σήμερα;
 
Ότι τα πράγματα λειτουργούν με τη λογική «έχω το δικαίωμα να σε κρεμάσω την τελευταία στιγμή και θα το κάνω γιατί με συμφέρει εμένα, για να εκβιάσω κάποιον άλλον».
 
Από το www.left.gr
 
«Λέγομαι Κωνσταντίνος Μανίκας και είμαι μαθητής της πρώτης Λυκείου στο 10 Λύκειο Δραπετσώνας…
 
Αποφάσισα να γράψω αυτό το κείμενο, θέλοντας να εκφράσω τον αποτροπιασμό και την αγανάκτησή μου για το θράσος και την υποκρισία και αυτών που μας κυβερνούν καθώς και όλων αυτών των δημοσιογράφων και ΜΜΕ που τους βοηθάνε για να επιβάλλουν τα άνομα και ανήθικα σχέδια τους σε βάρος των μαθητών και της νέας γενιάς.
 
Αφορμή είναι η απεργία των καθηγητών μου , μέσα στην εξεταστική περίοδο και τα κροκοδείλια δάκρυα πολιτικών και δημοσιογράφων για το μέλλον μου ,που «κινδυνεύει» απ αυτήν.
 
Τι λέτε;;;;;
 
Τι μέλλον έχω , -εξαιτίας σας – κι από ποιους πραγματικά κινδυνεύει;;;;
 
Ας δούμε πρώτα, ποιος διαμόρφωσε το μέλλον και την ζωή όλων, από παλιά.
 
– Ποιος έφτιαξε το μέλλον του παππού μου και το έντυσε με τα αποφόρια της ΟΥΝΤΡΑ, στέλνοντας τον μετανάστη στη Γερμανία;
 
– Ποιος κακοδιαχειρίστηκε και κατάκλεψε αυτόν τον τόπο;
 
– Ποιος ανάγκασε την μητέρα μου να δουλεύει απ το πρωί ως το βράδυ για 530 ευρώ, που αφού πληρώσει λογαριασμούς και φαγητό , δεν περισσεύουν –όχι για να μου πάρει παπούτσια- αλλά ούτε ένα βιβλίο που θέλω απ τον πάγκο του παζαριού;;;;;
 
– Ποιος μείωσε στο μισό τον μισθό του πατέρα μου;
 
– Ποιος τον συκοφάντησε ,τον απείλησε με επιστράτευση , απόλυση -αυτόν και όλους τους συναδέλφους του στις μεταφορές- όταν κατέβηκαν σε απεργίες μόνο και μόνο γιατί ήθελαν να ζήσουν με αξιοπρέπεια;
 
– Ποιος θέλει να κλείσει την σχολή που διάλεξε ο αδερφός μου για να πραγματοποιήσει τα όνειρα του, στο Πανεπιστήμιο;
 
– Ποιος μου έδωσε φωτοτυπίες αντί για βιβλία;
 
– Ποιος με άφησε να παγώνω χωρίς θέρμανση στην τάξη μου;
 
– Ποιος φταίει που μαθητές λιποθυμάνε απ την πείνα;
 
– Ποιος άφησε τόσους άνεργους;
 
– Ποιος οδήγησε 4000 ανθρώπους στην αυτοκτονία;
 
– Ποιος άφησε τους παππούδες μας χωρίς περίθαλψη και φάρμακα;
 
Οι καθηγητές μου ή ΕΣΕΙΣ τα κάνατε όλα αυτά;;;;
 
Λέτε επίσης ότι οι καθηγητές μου , με την απεργία , θα καταστρέψουν τα όνειρα μου.
 
Ποιος σας είπε ότι όνειρο μου είναι να είμαι ένας ακόμα άνεργος στο 67% των νέων ανέργων;
 
Ποιος σας είπε ότι όνειρο μου είναι να δουλεύω ανασφάλιστος και χωρίς ωράρια για 350 ευρώ το μήνα –όπως ψηφίσατε στην τελευταία σας τροπολογία-;
 
Ποιος σας είπε ότι όνειρο μου είναι να γίνω οικονομικός μετανάστης ;
 
Ποιος σας είπε ότι όνειρό μου είναι να γίνω delivery boy;
 
Δυο λόγια θέλω να πω και στους δασκάλους μου , σ όλη τη χώρα.
 
Δάσκαλοι μου , έχετε υποχρέωση απέναντι σ όλους τους μαθητές ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ .
Αν υποχωρήσετε στον δίκαιο αγώνα σας τότε πραγματικά θα έχετε παίξει με το μέλλον μου και θα το χετε υποθηκεύσει.
 
Όποια υποχώρηση και να κάνετε , όποια νίκη της κυβέρνησης , θα μου στερήσει το δικαίωμα να χαμογελάω , να ονειρεύομαι , να ελπίζω, να αγωνίζομαι για καλύτερη ζωή για μια ανθρώπινη κοινωνία.
 
Στους γονείς , τους συμμαθητές μου και σ όλη την κοινωνία έχω να πω τα εξής:
 
Θέλετε αυτοί που μας διδάσκουν να ζουν μες στην εξαθλίωση;
 
Θέλετε να μας στοιβάξουν σαν εμπορεύματα στις αίθουσες;
 
Θέλετε να κλείσουν τα σχολεία και να χτίσουν φυλακές;
 
Θα αφήσετε τους δασκάλους μας μόνους τους σε αυτόν τον αγώνα ;
 
Έτσι θα μας μάθετε να φωνάζουμε αλληλεγγύη ;
 
Θέλετε ο δάσκαλος να είναι παράδειγμα σε μας, αυτοσεβασμού , αξιοπρέπειας μαχητικότητας η παράδειγμα υποδούλωσης;;;
 
Θέλετε τελικά να ζήσουμε σαν δούλοι ;
 
Από αύριο κιόλας , καταλήψεις σε όλα τα σχολεία από μαθητές και γονείς για να στηρίξουμε τους δασκάλους μας μ’ ένα τραγούδι , ένα σύνθημα : «εμπρός να τσακίσουμε τυράννους φασίστες»
 
Όλοι μαζί για να αγωνιστούμε για δημόσια δωρεάν και ποιοτική παιδεία .
 
Όλοι μαζί για να ανατρέψουμε αυτούς που κλέβουν το γέλιο μας ,το γέλιο των παιδιών σας.
 
ΥΓ. όχι από ματαιοδοξία αλλά για να στερήσω από κάποιους το γελοίο επιχείρημα πως «απλά θέλω να χάσω μαθήματα» , παραθέτω τους βαθμούς μου…


 
Κάθε μέρα, εδώ και δώδεκα χρόνια, ζούμε μαζί με τους δασκάλους μας. Και έχω σκεφτεί πολλές φορές πόσο δύσκολο πρέπει να είναι να κινείσαι καθημερινά ανάμεσα σε παιδιά, που την κάθε σου κίνηση και τη στάση σου γενικότερα, την καταγράφουν, συνειδητά και υποσυνείδητα, ως πρότυπο ζωής.
 
Δεν μπορείς να σκέφτεσαι το πρωί ως δάσκαλος και το βράδυ ως συνδικαλιστής. Ειδικά αν αποκαλείς το επάγγελμά σου «λειτούργημα».
 
Μαθαίνουμε να μισούμε την Ελλάδα, φοβάμαι».

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΣΑΒΒΑΤΟ 20.04.2024 01:08