21/01/2019 11:01:20

Money, money, money

Money, money, money - Media

O Τσαρλς Πάτρικ, σύμβουλος σε μεγάλη πολυεθνική εταιρεία, 56 χρόνων, είχε μήνες τώρα ανακοινώσει σε φίλους, γνωστούς και συγγενείς πως «ό,τι και να γινόταν» εκείνος στις 6 Μαΐου θα βρισκόταν στη Στοκχόλμη. Έφτασε απογευματάκι και πήγε αμέσως να στηθεί μπροστά στην κλειστή πόρτα του ολοκαίνουργιου μουσείου της πόλης. Δώδεκα ώρες περίμενε εκεί, ενώ πίσω του σχηματιζόταν μια τεράστια ουρά. Και ξαφνικά πυροτεχνήματα και μουσικές! Ο Τσαρλς ήταν ο πρώτος επισκέπτης που μπήκε στο κτήριο, έτυχε θερμότατης υποδοχής και είχε την ευκαιρία να συζητήσει με δύο από τα μέλη του συγκροτήματος, στο οποίο είναι αφιερωμένο το καινούργιο μουσείο: τους ΑΒΒΑ.

Σαράντα χρόνια, σχεδόν, από τότε που οι ΑΒΒΑ με το «Βατερλώ» γνώρισαν τον μεγαλύτερο θρίαμβο στην ιστορία του θεσμού, πολλοί – αν κρίνει κανείς από την προσέλευση στο αφιερωμένο στο σουηδικό συγκρότημα μουσείο – είναι εκείνοι οι οποίοι τρέφουν τον ίδιο θαυμασμό για το συγκρότημα.

The winner takes it all

Χίπικες φούστες, σατέν ψηλοκάβαλα παντελόνια, πολλά κρόσια, στρας και, βασικότατο, μπότες με τεραστίων διαστάσεων τακούνια: αυτά τα ρούχα - ΑΒΒΑ εκτίθενται παντού στο καινούργιο μουσείο, τα αυθεντικά σε βιτρίνες και αντίγραφα σε κρεμάστρες. Τα τελευταία οι επισκέπτες μπορούν να τα φορέσουν και, αφού… σκαρφαλώσουν και στις μπότες, να πάρουν μέρος σε παραστάσεις καραόκε όπου μαζί τους θα τραγουδούν και θα χορεύουν ολογράμματα της Άνι-Φρίντα, της Ανιέθα, του Μπένι και του Μπγιορν.
Δυο ευτυχισμένα ζευγάρια ερμηνεύουν τα τραγούδια τους. Ένας κιθαρίστας, ένας ντράμερ και οι γυναίκες τους. Αυτή είναι η εικόνα που έκανε γνωστούς τους ΑΒΒΑ και την οποία οι επισκέπτες του μουσείου μπορούν να δουν σε βίντεο από παλιές συναυλίες, σε τηλεοπτικές συνεντεύξεις, σε κουκλίτσες που μπορούν να αγοράσουν μαζί με κονκάρδες, σε μπλουζάκια, σε φωτογραφίες σε οικογενειακές στιγμές που γοήτευαν ιδιαίτερα την εποχή της Γιουροβίζιον. Δύο χρόνια μετά τον ευρωπαϊκό διαγωνισμό τραγουδιού, η Φρίντα και η Ανιέθα είχαν εγκαταλείψει τα σπίτια τους και, ενώ τα τραγούδια τους ακούγονταν παντού, το συγκρότημα ήταν υπό διάλυση.

Mamma mia

Πάνω από μια 25ετία πέρασε μέχρι να αρχίσει να τίθεται από διάφορους οργανωτές συναυλιών το θέμα της επανασύνδεσης και επανεμφάνισης των ΑΒΒΑ. Κανένα όμως από τα τέσσερα μέλη του συγκροτήματος δεν ενθουσιαζόταν με αυτή την προοπτική. «Ποιος θα ήθελε να δει σήμερα κάτι 60άρηδες να χορεύουν και να τραγουδούν επιτυχίες του 1970;» δήλωνε το 1999 ο Μπγιορν. 
Δέκα χρόνια μετά την ερώτηση αυτή: Mamma mia! Ελληνικό καλοκαίρι, ήλιος, θάλασσα, χίπικη ατμόσφαιρα συνδυασμένη με τις παραδοσιακές προετοιμασίες ενός γάμου, ερωτικά σκιρτίματα, φιλίες, συναισθήματα, μια μαμά πιο νεανική από πολλές εικοσάχρονες και πολλή μουσική. Το 1999 ξαπλωμένοι στις παραλίες νομίζαμε πως θα λύσουμε όλα μας τα προβλήματα «παίζοντας χρηματιστήριο». To 2008 είπαμε «ας χορέψουμε (ξανά ή επιτέλους) στον ρυθμό των ABBA. «Dancing queen» ξανά και ξανά. Η ταινία με τη Μέριλ Στριπ έκοβε εκατομμύρια εισιτήρια και το σουηδικό συγκρότημα βρέθηκε πάλι στην κορυφή των τσαρτ.

A lonely dancing qeen

Η Άνι-Φρίντα (το άλλο Α των ΑΒΒΑ) την ίδια εποχή που γινόταν παγκοσμίως γνωστή, έμαθε και μια ιστορία: Δεν ήταν, όπως πίστευε μέχρι τότε, παιδί ενός Σουηδού στρατιώτη που σκοτώθηκε στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά καρπός της σχέσης της Νορβηγίδας μητέρας της με έναν αξιωματικό των SS! Μετά το τέλος του πολέμου η μαμά της αναγκάστηκε να φύγει από την πατρίδα της για να γλιτώσει από την κατακραυγή. Εγκαταστάθηκε στη Σουηδία όπου και πέθανε όταν η Άνι-Φρίντα ήταν δύο χρόνων. Το κοριτσάκι μεγάλωσε με τους παππούδες του, οι οποίοι έκαναν τα πάντα για να κρύψουν την καταγωγή του. Όταν έγινε διάσημη και όλοι άρχισαν να ψάχνουν για λεπτομέρειες της ζωής της, η Άνι-Φρίντα έμαθε την αλήθεια. Αναζήτησε τον πατέρα της, αλλά η συνάντηση μαζί του όχι απλώς δεν τη βοήθησε, αλλά τη βύθισε στη μελαγχολία. Βρήκε ένα σπίτι στις Άλπεις και με το μόνο που ασχολιόταν ήταν το σκι.
Όλα αυτά μέχρι που… «Money, money, money». O στίχος «ονειρεύμαι έναν πλούσιο» της παλιάς της επιτυχίας έγινε πραγματικότητα. Γνώρισε τον Γερμανό πρίγκιπα φον Πλάουεν, παντρεύτηκαν και όλα φάνηκαν να πηγαίνουν προς το καλύτερο. Ώσπου, ξαφνικά, σκοτώθηκε η κόρη της. Λίγους μήνες αργότερα πέθανε ο άντρας της και η Άνι-Φρίντα αποσύρθηκε ξανά στο αλπικό τοπίο. Πηγαίνει πού και πού στη Σουηδία για να συναντηθεί με τη βασίλισσα της χώρας, η οποία είναι πολύ στενή φίλη της, αλλά δεν φαίνεται να έχει καμία διάθεση για τραγούδια. Και καθώς το όνομά της βρίσκεται κάθε χρόνο στη λίστα των πιο πλούσιων Σκανδιναβών, δεν μοιάζει να τη δελεάζουν ούτε τα εκατομμύρια που προσφέρονται για την επανασύνδεση των ΑΒΒΑ.

Take a chance on me

Οι προτάσεις για ενασύνδεση των ΑΒΒΑ και συναυλίες πέφτουν βροχή. «Ναι, ίσως, κάποτε» απαντούν κατά καιρούς τα πρώην ζευγάρια. Οι δύο άντρες της παρέας δεν σταμάτησαν ποτέ να ασχολούνται με τη μουσική, κυρίως ανεβάζοντας πολύ επιτυχημένα μιούζικαλ σε λονδρέζικα θέατρα. Δικό τους δημιούργημα ήταν και το θεατρικό «Mamma mia», το οποίο υπήρξε η έμπνευση για την ομότιτλη επιτυχημένη χολιγουντιανή ταινία. Οι γυναίκες του γκρουπ ακολούθησαν η κάθε μία τη δική της πορεία, άλλωστε ήταν εκείνες που εγκατέλειψαν και τους ΑΒΒΑ και τους συζύγους τους.
Η Ανιέθα, η ξανθιά, τέσσερα χρόνια μετά τη Γιουροβίζιον άρχισε να εμφανίζει διάφορες φοβίες: για τα αεροπλάνα, τις ζωντανές εμφανίσεις, τα πλήθη. Χώρισε από τους υπόλοιπους, πήρε τα παιδιά της και εγκαταστάθηκε σε ένα ήσυχο σκανδιναβικό νησάκι, στο οποίο εξακολουθεί να βρίσκεται το σπίτι της. Έκανε δύο προσωπικούς δίσκους χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία, ξαναπαντρεύτηκε, ξαναχώρισε, αποσύρθηκε από την καλλιτεχνική σκηνή για χρόνια. Τώρα, τρεις μέρες πριν από τα εγκαίνια του μουσείου των ΑΒΒΑ, κυκλοφόρησε έναν καινούργιο δίσκο με τίτλο «Α».

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.