search
ΤΡΙΤΗ 16.04.2024 14:59
MENU CLOSE

Αργοσβήνουν στο πέλαγος

28.05.2013 21:00
oldphotossel.581369731349.jpg

Οθωνοί, Ερεικούσα, Μαθράκι, Κάλαμος, Καστός, Ηρακλειά, Σχοινούσα, Δονούσα, Κουφονήσια, Αντικύθηρα. Δέκα κουκκίδες γης σημειωμένες στον χάρτη της ελληνικής επικράτειας, που «βρέχονται» από το Αιγαίο και το Ιόνιο πέλαγος.

Οθωνοί, Ερεικούσα, Μαθράκι, Κάλαμος, Καστός, Ηρακλειά, Σχοινούσα, Δονούσα, Κουφονήσια, Αντικύθηρα. Δέκα κουκκίδες γης σημειωμένες στον χάρτη της ελληνικής επικράτειας, που «βρέχονται» από το Αιγαίο και το Ιόνιο πέλαγος. Εξαιρετικοί προορισμοί για πάρα πολλούς, Έλληνες και ξένους, την καλοκαιρινή περίοδο, αλλά και… εξαιρετικά ξεχασμένοι απ’ όλους τον υπόλοιπο καιρό. Νησάκια μοναδικής ομορφιάς, με ιδιαίτερο φυσικό πλούτο, ευαίσθητα οικοσυστήματα στη στεριά και τη θάλασσα, που χρήζουν προστασίας, μνήμες ιστορίας και πολιτισμού αιώνων και χιλιετιών.
Μια δεκάδα μικρών νησιών που βγάζει σήμερα τη δική της κραυγή αγωνίας για το σήμερα και το αύριο των κατοίκων της και προσπαθεί να ξαναμπεί στον «χάρτη» και στις σκέψεις της κεντρικής πολιτικής σκηνής.
Νερό, συγκοινωνίες, γιατρούς. Οι δημοτικές αρχές των δέκα αυτών μικρών νησιών ζητούν τα αυτονόητα. Η επιστολή τους κοινοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά και στους επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ, της ΔΗΜΑΡ, των Ανεξάρτητων Ελλήνων και του ΚΚΕ.
«Τα νησιά μας βρίσκονται ένα στάδιο πριν από την εγκατάλειψη» δηλώνουν οι αντιδήμαρχοι των νησιών Οθωνοί, Ερεικούσα και Μαθράκι του Δήμου Κέρκυρας, Κάλαμος και Καστός του Δήμου Λευκάδας, Ηρακλειά, Σχοινούσα, Δονούσα και Κουφονήσια του Δήμου Νάξου και Αντικύθηρα του Δήμου Κυθήρων.
Στην επιστολή τους αναφέρουν ότι τα περισσότερα νησιά αντιμετωπίζουν προβλήματα υδροδότησης και ελλιπούς συγκοινωνίας, ενώ στα περισσότερα νησιά δεν υπάρχει αγροτικός γιατρός. Παράλληλα προτείνουν την ένταξη στο ΕΣΠΑ έργων προσβασιμότητας και τουριστικής ανάπτυξης στα νησιά αυτά, την εφαρμογή του αυτοδιοίκητου των νησιών, την τοποθέτηση αγροτικών γιατρών σε όλα τα μονοθέσια περιφερειακά ιατρεία των νησιών και τη διατήρηση των επιδοτήσεων για τις συγκοινωνίες των άγονων γραμμών.
1 «Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την έλλειψη αγροτικών γιατρών στα μονοθέσια περιφερειακά ιατρεία των νησιών μας. Στείλαμε επιστολές και κάναμε δεκάδες τηλεφωνήματα στα οποία και ζητήσαμε συνάντηση με τον υπουργό Υγείας κύριο Λυκουρέντζο και με τον γενικό γραμματέα κύριο Καλλίρη, αλλά δυστυχώς μέχρι στιγμής δεν είχαμε κανένα αποτέλεσμα. Ήρθαμε στην Αθήνα δύο φορές, με γραπτές προτάσεις τη δεύτερη φορά, και ζητήσαμε συνάντηση με τον κύριο γενικό, δυστυχώς όμως δεν καταφέραμε να τον συναντήσουμε.
Η ύπαρξη αγροτικού γιατρού στα μονοθέσια περιφερειακά ιατρεία των νησιών μας είναι ζήτημα ζωής και θανάτου. Το υπουργείο οφείλει να δώσει προτεραιότητα στο αίτημά μας. Ένα περιστατικό ρουτίνας μπορεί να αποβεί μοιραίο για κάποιον συμπατριώτη μας» σημειώνουν στην επιστολή τους οι δέκα αντιδήμαρχοι των μικρών νησιών που εκπέμπουν SOS.
2 «Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την έλλειψη νερού στα περισσότερα νησιά, είτε λόγω προβλημάτων στις εγκαταστάσεις των δικτύων (όπου υπάρχουν) είτε λόγω της μη επάρκειας. Στις Μικρές Κυκλάδες (Δονούσα, Σχοινούσα, Κουφονήσια, Ηρακλειά) το πρόβλημα είναι τεράστιο λόγω της παλαιότητας και μη συντήρησης των εγκαταστάσεων αφαλάτωσης και λόγω του κόστους της μεταφοράς του νερού με υδροφόρα πλοία» τονίζουν για το τεράστιο πρόβλημα υδροδότησης που αντιμετωπίζουν όλο τον χρόνο.
3 «Μέγιστο πρόβλημα οι συγκοινωνίες από και προς τα νησιά μας» αναφέρουν οι τοπικοί φορείς για ακόμα ένα σοβαρό πρόβλημα που χρήζει άμεσης λύσης.
«Στα Διαπόντια νησιά (Οθωνοί, Ερεικούσα, Μαθράκι) αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει συγκοινωνία, λόγω πρόσχωσης των λιμανιών από φερτά υλικά και επειδή λόγω του χαρακτηρισμού “ορφανά” λιμάνια κανείς δεν έχει την αρμοδιότητα να παρέμβει. Στα υπόλοιπα νησιά είναι προβληματικές. Πρέπει να διατηρηθούν οι επιδοτήσεις των άγονων γραμμών. Να υπάρξει όμως παράλληλα και ένα σχέδιο που να βοηθάει στην ανάπτυξη των νησιών μας. Χρειάζονται αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο. Ζητάμε συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό κύριο Μουσουρούλη, γιατί κάθε νησί αντιμετωπίζει διαφορετικά προβλήματα».

Ακτοπλοϊκά προβλήματα στις δυτικές Κυκλάδες
 
Το… οδοιπορικό των προβλημάτων στη νησιωτική Ελλάδα συνεχίζεται με την κοινή ανοιχτή επιστολή των δημάρχων Σίφνου, Μήλου, Κιμώλου και Σερίφου για το ακτοπλοϊκό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι δυτικές Κυκλάδες. Η επίλυση του ακτοπλοϊκού προβλήματος της σύνδεσης των δυτικών Κυκλάδων τόσο με τον Πειραιά όσο και με τα υπόλοιπα νησιά «είναι θέμα επιβίωσης των κοινωνιών μας και όχι απλά καλής διαβίωσης» σημειώνουν οι δήμαρχοι των τεσσάρων νησιών και ζητούν:
• Να ρυθμιστεί νομοθετικά η υποχρέωση των ακτοπλοϊκών εταιρειών να αναρτούν, το αργότερο έως τέλος Ιανουαρίου εκάστου έτους, το σύνολο των εγκεκριμένων, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, δρομολογίων στο ηλεκτρονικό σύστημα κράτησης και έκδοσης εισιτηρίων, όπως πράττουν, για παράδειγμα, οι εταιρείες Aegean Speed Lines, Blue Star Ferries κ.ά.
•  Να επιτρέπεται τροποποίηση εγκεκριμένου από το Σ.Α.Σ. δρομολογίου μόνο σε εξαιρετικά ιδιαίτερες περιπτώσεις.
u Να προβλέπονται και να επιβάλλονται κυρώσεις στις εταιρείες, σε περίπτωση μη τήρησης των ανωτέρω.
• Να χαρακτηριστεί η γραμμή των δυτικών Κυκλάδων και ειδικότερα η γραμμή Σερίφου – Σίφνου – Κιμώλου εποχικά άγονη (από 1.10 έως 30.4), ώστε να δοθεί το κίνητρο και η δυνατότητα σε σύγχρονα και ταχύτερα πλοία να πραγματοποιούν δρομολόγια στα νησιά.
• Να υπάρχει καλύτερος σχεδιασμός και συντονισμός των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων (δρομολόγια πλοίων από και προς μεγάλα κεντρικά λιμάνια των Κυκλάδων αλλά και από και προς τα νησιά στα οποία υφίστανται αεροδρόμια). Για παράδειγμα, το πλοίο «Aqua Jewel» της εταιρείας NEL συνδέει τα νησιά με τη Σύρο κάθε Τρίτη, Τετάρτη και Κυριακή, ενώ το λογικό και αυτονόητο θα ήταν η σύνδεση να γίνεται Τρίτη – Πέμπτη – Κυριακή, ούτως ώστε να μπορούν οι δημότες να μεταβαίνουν στην έδρα της Περιφέρειας και των περισσότερων υπηρεσιών, χωρίς να χρειάζεται να μένουν στη Σύρο τρεις και τέσσερις ημέρες ή να επιστρέφουν στο νησί τους μέσω Πειραιά.
• Να εφαρμοστεί το μεταφορικό ισοδύναμο, με τη μείωση του κόστους των εισιτηρίων. Η ανυπαρξία του μεταφορικού ισοδύναμου στην παρούσα φάση λειτουργεί περισσότερο αρνητικά από ποτέ και αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για μετακινήσεις κατοίκων και επισκεπτών.

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΡΙΤΗ 16.04.2024 14:52