26/09/2018 03:18:49
15.10.2009

Στα κάγκελα για τα διόδια

Στα κάγκελα για τα διόδια  - Media

Όταν τα μεγάλα έργα μπερδεύονται με τα μεγάλα κόλπα, τότε η έκρηξη οργής είναι αναπό- φευκτη. Γιατί μπορεί το κόλπο γκρόσο Σουφλιά και των συνήθως υπόπτων μεγαλοεργολάβων να φαίνεται νομιμοποιημέ- νο με βάση τη λεόντεια σύμβαση παραχώρησης που υπεγράφη, άντε, όμως, να τα βγάλουν πέρα με τον λεόντειο θυμό χιλιάδων κατοίκων που καλούνται καθημερινά να πληρώνουν το μάρμαρο της «μεταρρύθμισης» για να πάνε στη δουλειά τους και στο σπίτι τους.

Οι κινητοποιήσεις ξεκίνησαν και προβλέ πονται άκρως δυναμικές αφού κάτοικοι και εργαζόμενοι από την Αττική, τη Βοιωτία και τη Φθιώτιδα δεν είναι διατεθειμένοι να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πληρώνουν το «αυτοχρηματοδοτούμενο» έργο του νέου οδι- κού άξονα! Προειδοποιούν μάλιστα ότι, εάν δεν υπάρξει άμεσα διευθέτηση του προβλήματος, θα καταργήσουν τα διόδια με τον... τρόπο τους!

Το τρικ της χρέωσης

Λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές η κοινο πραξία «Νέα Οδός Α.Ε.» άλλαξε τον τρόπο πλη- ρωμής των διοδίων. Το αντίτιμο των διοδίων δεν είναι, πλέον, ενιαίο, αλλά κάθε οδηγός πλη- ρώνει ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει. Για να το κάνουμε λιανά, η νέα χρέωση είναι 0,037 ευρώ ανά χιλιόμετρο, πράγμα που σημαίνει ότι ένας οδηγός για να φτάσει μέχρι τον Μαλιακό θα πληρώνει 6,5 ευρώ από 5,5 που πλήρωνε με το παλιό σύστημα και για να φτάσει μέχρι τα Σκάρφεια στη Φθιώτιδα, όπου εκτείνεται η κυριαρχία των εργολάβων, θα πληρώσει 11,50 ευρώ από 8,25!

Μόνο που η χιλιομετρική χρέωση δεν ισχύει για όλους! Δεν ισχύει, δηλαδή, για τους κατοί- κους της Βορειοανατολικής Αττικής, οι οποίοι πληρώνουν τα διόδια με καπέλο έως και 40% σε σχέση με τους άλλους χρήστες της Εθνικής οδού.

Όπως καταγγέλλει ο Απόστολος Μαυρομάτης από την Επιτροπή Κατοίκων Αφιδνών, για μια απόσταση 18 χιλιομέτρων, αντί να πληρώνουν διόδια 0,67 ευρώ, με βάση τη χιλιομετρική χρέωση, πληρώνουν 1,85! Αντίστοιχα, οι κάτοικοι του Καπανδριτίου, που θα έπρεπε για την απόσταση των 7 χιλιομέτρων που είναι από τη Μεταμόρφωση να πληρώνουν 0,25 ευρώ, πληρώνουν και αυτοί 1,85 ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε διαδρομή 50 χιλιομέ- τρων!

Οι κάτοικοι της Βορειοανατολικής Αττικής υποστηρίζουν ότι παραβιάζεται ακόμα και η ίδια η σύμβαση παραχώρησης και καταγγέλ- λουν τον πρώην υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά και τη «Νέα Οδό Α.Ε.» για αισχροκέρδεια. Η Επιτροπή Αγώνα θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη, ενώ προσανατολίζεται, σε συνεργασία με όλες τις κοινότητες, σε απο- κλεισμό των διοδίων δύο φορές την εβδομάδα μέχρι η ηγεσία του νεοσύστατου υπουργείου Υποδομών να δώσει λύση στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί.

Επί ποδός πολέμου

Σε θέση μάχης βρίσκονται και οι κάτοικοι της Τραγάνας αλλά και όλων των περιοχών που βρίσκονται κοντά στα νέα διόδια, που ζητούν την κατάργηση των πλευρικών διοδίων και τη δωρεάν μετακίνηση των κατοίκων της περιοχής και από τα μετωπικά διόδια της Τραγάνας.

Η συντονιστική επιτροπή, που ήδη πριν από μερικές ημέρες πραγματοποίησε την πρώτη συγκέντρωση διαμαρτυρίας και με τη συμμετοχή βουλευτών του νομού, προειδο- ποιεί ότι εάν δεν γίνουν δεκτά τα αιτήματα θα προχωρήσουν στην επ’ αόριστον κατάληψη και περίφραξη των πλευρικών διοδίων και σε 2ωρες καθημερινές καταλήψεις στα μετωπικά διόδια της Εθνικής οδού. Στις κινητοποιήσεις συμμετέχουν φορείς και κάτοικοι από όλες τις περιοχές που βρίσκονται σε μικρή απόσταση από τα διόδια, όπως ο Άγιος Κωνσταντίνος, η Αρκίτσα, οι Λιβανάτες, η Αταλάντη, η Μαλεσίνα και το Μαρτίνο.

Υπενθυμίζεται ότι τα τέσσερα νέα πλευρικά διόδια βρίσκονται στη Μαλακάσα, τα Οινόφυτα, τη Θήβα και την Τραγάνα. Παράλληλα καταργήθηκε ο σταθμός στο Σχηματάρι και λειτουργεί νέος σταθμός στη Θήβα. Για τον σταθμό των Θηβών, στα κάγκε- λα έχουν βγει οι κάτοικοι της Βοιωτίας αφού, όπως λένε, επιβαρύνονται χιλιάδες εργαζόμε- νοι που μετακινούνται στη βιομηχανική ζώνη Οινοφύτων και Σχηματαρίου.

Οι φορείς της περιοχής επισημαίνουν ότι πρόβλημα θα υπάρξει και με την παλαιά Εθνική οδό Θηβών - Λιβαδειάς - Λαμίας, αφού πολλοί οδηγοί θα περνούν από εκεί για να αποφύγουν τα νέα διόδια, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν μεγάλα κυκλοφοριακά προ- βλήματα.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.