search
ΠΕΜΠΤΗ 28.03.2024 15:59
MENU CLOSE

Χοντρό «ντου» ντόπιων παικτών

11.06.2013 13:55
oldphotos11370872275.jpg

Χωρίς, τελικώς, τους… απαραίτητους Κινέζους, αλλά με χοντρό «ντου» των Ελλήνων μεγαλοεργολάβων θα προχωρήσει η επόμενη φάση των αποκρατικοποιήσεων στις ελληνικές υποδομές.

Χωρίς, τελικώς, τους… απαραίτητους Κινέζους, αλλά με χοντρό «ντου» των Ελλήνων μεγαλοεργολάβων θα προχωρήσει η επόμενη φάση των αποκρατικοποιήσεων στις ελληνικές υποδομές.

Όπως έδειξε η υποβολή ενδιαφέροντος για την ΕΥΑΘ, τις μαρίνες και τα περιφερειακά αεροδρόμια, η Κίνα είναι απούσα (παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις κυβερνητικών στελεχών, θα εκδηλώσει το ενδιαφέρον της μόνο για το «Ελ. Βενιζέλος» και τον ΟΛΠ), ενώ αντίθετα οι παραδοσιακοί ελληνικοί όμιλοι κάνουν δυναμική επιστροφή, μαζί με μερικές εκπλήξεις από το εξωτερικό, όπως για παράδειγμα τις επιχειρήσεις από το Ισραήλ.

Για τα περιφερειακά αεροδρόμια εκδήλωσαν ενδιαφέρον 11 όμιλοι και κοινοπραξίες. Πρόκειται για την Aeroports De La Cote d’ Azur (γαλλικός όμιλος που ελέγχει αερολιμένες στη γαλλική Ριβιέρα και επιλεγμένα τουριστικά σημεία ανά τον κόσμο), την κροατική Agrokor Novaport Development, την τουρκική TAV, την αμερικανική Advent, την (υπό κρατικοποίηση) εταιρεία του αερολιμένα «Ελ. Βενιζέλος» (ένα σενάριο που θυμίζει τη διεκδίκηση των Κρατικών Λαχείων από τον ΟΠΑΠ). Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η ισραηλινή Engelinvest Israel Ltd. Και η κοινοπραξία του Αεροδρομίου του Μονάχου (Flughafen München) από τη Γερμανία με την τουρκική Global Liman Isletmeleri.

Ωστόσο, το «ζουμί» βρίσκεται στους τέσσερις τελευταίους παίκτες, που περιλαμβάνουν κοινοπραξίες μεγάλων ξένων και εγχώριων ομίλων: Πρώτη είναι η κοινοπραξία της γαλλικής Vinci (μεγαλομέτοχος στη Γέφυρα του Ρίου και εμπλεκόμενη σε πολλά από τα τρέχοντα οδικά έργα) με την Ελλάκτωρ των Μπόμπολα και Καλλιτσάντση. Δεύτερη είναι η κοινοπραξία της ελβετικής εταιρείας που ελέγχει το αεροδρόμιο της Ζυρίχης Zurich Airport με την ελληνική «πολυεθνική» J&P ΑΒΑΞ.

Η αναμενόμενη «κάθοδος» της γερμανικής εταιρείας που ελέγχει το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης Fraport (εμπλέκεται συνολικά σε 13 αεροδρόμια παγκοσμίως μέσω άμεσης συμμετοχής ή και με σύμβασης διαχείρισης) συνδυάστηκε τελικά με τον όμιλο Κοπελούζου, που και αυτός δείχνει μεγάλη δραστηριότητα το τελευταίο διάστημα, εκμεταλλευόμενος τις άριστες προσβάσεις του στο κυβερνητικό σύστημα. Η μεγάλη έκπληξη όμως ήταν η συνεργασία του σημαντικού διαχειριστή αεροδρομίων στην Αργεντινή και σε παγκόσμιο επίπεδο Corporacion America με τη ΜΕΤΚΑ Κατασκευαστική, που αρχίζει να δείχνει τα «δόντια» της και σε αυτόν τον τομέα.

Μεγάλος απών

Είναι η πρώτη αποκρατικοποίηση που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον τόσο ισχυρών ελληνικών ομίλων (Μπόμπολας, Καλλιτσάντσης, Μυτιληναίος, Κοπελούζος, Ιωάννου, Παρασκευαΐδης) και το γεγονός ότι όλοι τους ενδιαφέρονται και για τις δύο ομάδες των αεροδρομίων που θα παραχωρηθούν εγγυάται… μεγάλο παιχνίδι, είτε σε επίπεδο συγκρούσεων είτε σε επίπεδο μοιρασιάς. Μεγάλος «απών» σε ελληνικό επίπεδο ο Περιστέρης της ΤΕΡΝΑ (που το τελευταίο διάστημα δέχεται πυρά ότι ανέλαβε πολλά έργα), ενώ σε διεθνές επίπεδο αίσθηση προκάλεσε η απουσία των Ισπανών της ACS που ελέγχουν πλέον την Hochtief, αν και κατά πολλούς η εμπλοκή τους εξυπηρετείται προς το παρόν μέσω του ΔΑΑ.

Η επιστροφή των οικογενειών Καλλιτσάντση – Μπόμπολα επιβεβαιώνεται από την (αναμενόμενη) συμμετοχή στη διεκδίκηση του πλειοψηφικού πακέτου της Εταιρείας Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ). Ο όμιλος, με τη θυγατρικη του ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, κατεβαίνει σε συνεργασία με τη γαλλική SUEZ Environment S.A., η οποία έχει ήδη το 5% της ΕΥΑΘ.

Ισραηλινό άρωμα και στον δεύτερο «μνηστήρα» για την ΕΥΑΘ, καθώς στην ηγετική θέση της κοινοπραξίας βρίσκεται η εταιρεία υδάτων της χώρας αυτής MEKOROT Development and Enterprise Ltd, η οποία επίσης επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον της (είχε αρχικά εκφραστεί πριν από έναν χρόνο) κατεβάζοντας ως συνεργάτες ισχυρά ονόματα όπως η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή του ομίλου Περιστέρη (που εδώ επανέρχεται, επιβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον της για τα «νερά»), της Γ. Αποστολόπουλος A.E. και της ολλανδικής MIYA Water Projects.

Μεγάλες ελληνικές συμμετοχές και στο πρώτο πακέτο για τις μαρίνες (Άλιμος, Πόρος, Ύδρα και Νέα Επίδαυρος), καθώς όσοι βάλουν πόδι θεωρείται ότι θα αποκτήσουν προβάδισμα στις επενδύσεις στον ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό. Για τις τέσσερις πρώτες μαρίνες αρχικό ενδιαφέρον υπάρχει από τους οικογένεια Λάτση (και πάλι με τη Lamda Development, που κατεβαίνει μαζί με την τουρκική Dogus με την οποία συνεργάζονται ήδη στον Φλοίσβο), Μπόμπολα – Καλλιτσάντση (Ελλάκτωρ) και Ιωάννου – Παρασκευαΐδη (J&P ΑΒΑΞ). Επίσης ενδιαφέρον υπάρχει από τη διεθνοποιημένη πλέον Αρχιρόδον, τη Majestic Jetties and Marinas από το Ντουμπάι και τον πάλαι ποτέ παίκτη των κατασκευών Στέγγο, με την Τεχνική Ολυμπιακή. Όλα αυτά βέβαια θυμίζουν λίγο – πολύ τα στοράκια της χρυσής περιόδου της ελληνικής οικονομίας. Σήμερα, θα χρειαστεί κάτι περισσότερο από τις απλές προθέσεις και, όπως έχει δείξει η προϊστορία στους διαγωνισμούς των αποκρατικοποιήσεων, οι πραγματικά ενδιαφερόμενοι φαίνονται από την πρώτη ημέρα.

Κάπως έτσι προχωρά και η υπόθεση της δεύτερης φάσης για την αξιοποίηση του ακινήτου στον Αγ. Ιωάννη Σιθωνίας, όπου προκρίθηκαν οι Lamda Ανάπτυξη Έργων (Λάτσης), Εταιρεία Ελληνικών Ξενοδοχείων Λάμψα Α.Ε. (Λασκαρίδης) και οι εταιρείες Πόρτο Καρράς, Δομοτεχνική και Μεντεκίδης. Ο νοών νοείτω…

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΕΜΠΤΗ 28.03.2024 15:59