21/01/2019 19:07:08

Το ελληνικό σινεμά χάνει έναν σύμμαχο

Το ελληνικό σινεμά χάνει έναν σύμμαχο - Media

Τα τελευταία χρόνια γράφουμε και ξαναγράφουμε για την άνθιση του ελληνικού σινεμά και για τις συνεχόμενες επιτυχίες των ταινιών μας στα ξένα φεστιβάλ. Άλλες περισσότερο, άλλες λιγότερο, πολλές είναι αυτές πάντως που καταφέρνουν πλέον να τρυπώσουν σε φεστιβαλικές διοργανώσεις διεθνούς κύρους και να προβάλουν όχι μόνο ένα συγκεκριμένο πολιτιστικό προϊόν, δηλαδή μια ταινία, αλλά και τη χώρα.
Ένας από τους βασικούς «αιμοδότες» του ελληνικού κινηματογράφου μέχρι τώρα ήταν η ΕΡΤ. Το κλείσιμό της, πέρα από όλα τα ζητήματα δημοκρατίας που εγείρει, είναι και ένα μεγάλο πλήγμα για τον κινηματογράφο. Για μια ακόμα φορά, σε μια εποχή που το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου προσπαθεί να στηρίξει όσο μπορεί, με λιγοστά μέσα το σινεμά, και οι παραγωγοί βλέπουν τις ιδιωτικές χορηγίες με το κιάλι, το ελληνικό σινεμά κάνει βουτιά από ψηλά κατακόρυφα προς το απόλυτο κενό.
Η ΕΡΤ είναι η μόνη από τα κανάλια που τηρεί τον νόμο και αποδίδει το περιβόητο 1,5% (μέρος των εσόδων από τα κανάλια πηγαίνει στην παραγωγή των ελληνικών ταινιών) και επιπλέον χρηματοδοτεί ταινίες μεγάλου και μικρού μήκους, όπως γίνεται και σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη. Το πρόγραμμα «Μικροφίλμ» στηρίζει την παραγωγή μικρού μήκους και πρόσφατα μάλιστα αύξησε τον αριθμό των χρηματοδοτούμενων σεναρίων από 12 σε 20. Ενώ υπάρχουν και δύο προγράμματα που «τρέχουν» από κοινού η ΕΡΤ με το ΕΚΚ: το «Νέο Βλέμμα», που χρηματοδοτεί ταινίες πρωτοεμφανιζόμενων σκηνοθετών, και το «Τεκμήριο», που χρηματοδοτεί ντοκιμαντέρ. Τον Νοέμβριο του 2012, μάλιστα, η ΕΡΤ χρηματοδότησε 35 ταινίες της σεζόν 2012-2013 με το συνολικό ποσόν των 3.450.000 ευρώ.
Πολλές ελληνικές παραγωγές στήριξαν τη χρηματοδότηση και επομένως τον προγραμματισμό τους με βάση τη στήριξη της ΕΡΤ. Και τώρα βρίσκονται μετέωρες.
Οι παραγωγοί χάνουν την αξιοπιστία τους και εντός, αλλά και εκτός ελληνικών συνόρων. Κάποιοι που κατάφεραν και βρήκαν και ξένους συμπαραγωγούς, χάνουν μέσα σε μία νύχτα την αξιοπιστία τους.
Τα γυρίσματα μένουν μετέωρα, και φυσικά όλοι οι εργαζόμενοι μιας ταινίας. Το ελληνικό σινεμά, ούτως ή άλλως, τραβάει τα ζόρια του και ψάχνει απεγνωσμένα σανίδες σωτηρίας σε μια χώρα που καταρρέει και μετατρέπει τον πολιτισμό σε πολυτέλεια. Τώρα, όμως, έχει ακόμα μεγαλύτερο Γολγοθά μπροστά του, αν δεν ληφθούν οι σωστές αποφάσεις.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.