21/11/2018 07:04:12

Ποιος φοβάται την Γκρέις Κέλι

Ποιος φοβάται την Γκρέις Κέλι - Media

Η καλλονή από τη Φιλαδέλφεια που μάγεψε το Χόλιγουντ και έκλεψε την καρδιά του πρίγκιπα έγινε το πρότυπο για χιλιάδες κορίτσια που είδαν το αμερικάνικο όνειρο να βγαίνει αληθινό. Η πριγκίπισσα του Μονακό υπήρξε το απόλυτο σύμβολο της φινέτσας και της κομψότητας, και ο πρόωρός θάνατός της σφράγισε μια ολόκληρη εποχή. Ταλαντούχα ηθοποιός, η Γκρέις Πατρίτσια Κέλι, γνωστή ως Γκρέις, θα εγκαταλείψει μια πολλά υποσχόμενη καριέρα για να αφοσιωθεί στον ρόλο της πριγκίπισσας. Άλλωστε η κινηματογραφική επιτυχία της είναι αυτή που θα τη φέρει για πρώτη φορά κοντά στο πριγκιπάτο. Στην ταινία το «Κυνήγι του Κλέφτη» (1955), θα σαγηνεύσει τον Κάρι Γκραντ στο ηλιόλουστο Μόντε Κάρλο. Την ίδια χρονιά, στο Φεστιβάλ των Καννών, η Γκρέις θα γνωρίσει τον πρίγκιπα Ρενιέ Γ’ του Μονακό, ο οποίος ήθελε να ξαναδώσει τη χαμένη αίγλη στο πριγκιπάτο.

Κάπως έτσι αρχίζει το παραμύθι. Οι πρώτες φωτογραφίες του Ρενιέ με την Γκρέις στα ανάκτορα του Μονακό για ένα γαλλικό περιοδικό «επισημοποίησαν» τη σχέση τους. Επιστρέφοντας στην Αμερική, η ξανθιά καλλονή θα υποδυθεί μια πριγκίπισσα στο πλευρό του Άλεκ Γκίνες. Στο τέλος των γυρισμάτων, ο Ρενιέ θα ζητήσει την Γκρέις σε γάμο. Στις 9 Απριλίου του 1956, εστεμμένοι και θνητοί παρακολούθησαν τον «γάμο του αιώνα».

Αέρινη… και  δυστυχισμένη

Έξι χρόνια αργότερα, σύμφωνα με το σενάριο της ταινίας «Γκρέις του Μονακό», η πριγκίπισσα ζει δυστυχισμένη μέσα σε χρυσό κλουβί. Είναι ένα χειμωνιάτικο βράδυ, τέλη του 1962. Η Γκρέις Κέλι καθισμένη στο μπαλκόνι του δωματίου της διαβάζει το σενάριο που της έστειλε ο Άλφρεντ Χίτσκοκ. Η προοπτική να ξαναγυρίσει στο σινεμά φαντάζει σαν ανέλπιστο δώρο. Οι απιστίες του Ρενιέ από τους πρώτους μήνες του γάμου, οι υποχρεώσεις και το αυστηρό πρωτόκολλο της αυλής την έχουν ρίξει σε βαθιά μελαγχολία.

Η πρόταση του Χίτσκοκ να πρωταγωνιστήσει στο νέο θρίλερ του «Μάρνι» και το ένα εκατομμύριο δολάρια ως αμοιβή θα βάλουν σε δίλημμα την πριγκίπισσα και θα αναζωπυρώσουν τις φήμες για τον χωρισμό του ζευγαριού. Η Γκρέις θα καταφύγει στον πνευματικό της και θα τον ρωτήσει: «Τι θα συμβεί αν επιστρέψω στον κινηματογράφο;». Η απάντηση του πνευματικού της, πατέρα Φράνσις, θα βάλει ταφόπλακα στις καλλιτεχνικές ανησυχίες της μυθικής πριγκίπισσας. «Αν φύγεις στην Αμερική, τα παιδιά σου δεν πρόκειται να τα ξαναδείς. Ο κόσμος θα απογοητευτεί από τη συμπεριφορά σου». Η Γκρέις θα μείνει στο Μονακό ώς το τέλος της ζωής της. Άλλωστε οι απιστίες, τα σκάνδαλα και οι τραγωδίες είναι συνυφασμένα με την Ιστορία της οικογένειας Γκριμάλντι.

«Δεν είναι ένα δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ για την Γκρέις Κέλι, αλλά ένα μικρό κομμάτι της ζωής της, αποκαλυπτικό για τη μεγάλη ανθρωπιά της, όσο και για τους φόβους και την αδυναμία της» υποστηρίζει η Νικόλ Κίντμαν, η οποία ενσαρκώνει μια ανθρώπινη πριγκίπισσα εγκλωβισμένη στους τύπους και το αυστηρό πρωτόκολλο του πριγκιπάτου.

Γκρέις: το απόλυτο στυλ

«Καμιά ηθοποιός δεν είχε έρθει ποτέ σε οντισιόν φορώντας λευκά γάντια» είχε πει ο σκηνοθέτης Φρεντ Τσίνεμαν για την πρώτη συνάντηση με την Γκρέις Κέλι, όταν πήγε να συζητήσει τον ρόλο της στην ταινία «Το τρένο θα σφυρίξει τρεις φορές» (1952). Η έμφυτη κομψότητα της καλλονής από τη Φιλαδέλφεια μεταμορφώθηκε σταδιακά και απογειώθηκε στα παλάτια των Γκριμάλντι. Διαχρονικό σύμβολο της κομψότητας, της ανεμελιάς που χάθηκε, η ξανθιά πριγκίπισσα εξακολουθεί να εμπνέει σχεδιαστές, εικαστικούς και φωτογράφους. Το κορίτσι που καθιέρωσε τα κάπρι παντελόνια, τα μεταξωτά φουλάρια, τα λινά ταγιέρ, χαράζοντας τον δρόμο της κλασικής μόδας, συνεχίζει να μαγεύει τον κόσμο του θεάματος. Ο γνωστός οίκος Καρτιέ με αφορμή την ταινία «Η Γκρέις του Μονακό» ξαναδημιουργεί τα κοσμήματα που φορούσε η αξέχαστη πριγκίπισσα, για να στολίσουν τον λαιμό της Νικόλ Κίντμαν.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.