search
ΠΕΜΠΤΗ 25.04.2024 20:34
MENU CLOSE

Λάγνα, αισθησιακή και… κατασκευασμένη

10.07.2013 21:00
Λάγνα, αισθησιακή και... κατασκευασμένη - Media

Επικοινωνιακή και χαμη­λόφωνη ήταν η Lana Del Ray στη συναυλία στη Μαλακάσα. Η κοκκινο­μάλλα σταρ, για πολλούς δημιουργία του αμερικα­νικού συστήματος που ψάχνει είδωλα, ξέρει και από… ελληνική μουσι­κή. Έχει «κλέψει» τραγού­δι της Ελένης Βιτάλη

Η Lana Del Rey βγαίνει στη σκηνή ακριβώς στις 22.15’με φουλ μπάντα. Λέει ένα τραγούδι και αμέσως μετά κατεβαίνει στο κοινό, στις μπροστινές θέσεις των VIPs. Υπογράφει αυτόγραφα και μαζεύει δώρα απ’ τους φαν της. Περνούν πέντε λεπτά. Η συναυλία της θα διαρκέσει άλλη μία ώρα περίπου, η κοκκινομάλλα θα χαρίσει στο κοινό όλα τα γνωστά της τραγούδια και κυρίως θα συνομιλήσει αρκετά μαζί του, φανερώνοντας έναν άκρως επικοινωνιακό χαρακτήρα. Ο χώρος που τη φιλοξένησε τη Δευτέρα ήταν το Terra Vibe Park στη Μαλακάσα, στο πλαίσιο του καλοστεκούμενου πλέον Ροkwave Festival.
 
Το ότι η Lana ήταν το «πρώτο όνομα», με τους θρυλικούς -μια φορά κι έναν καιρό- Echo&The Bunnymen να προηγούνται, μου θύμισε ένα παλαιότερο απαράδεκτο συναυλιακό event, όταν οι Velvet Underground είχαν παίξει σαπόρτ στους… U2. Αυτό όμως επιτάσσουν οι καιροί. Πόσο κόσμο πια να μάζευαν σήμερα οι Echo&The Bunnymen και συγκροτήματα της δικής τους γενιάς; Χώρια που η εμφάνιση της Lana Del Rey στη χώρα μας θεωρήθη­κε το συναυλιακό γεγονός της χρονιάς.
 
Σαν να βγήκε από το… «Baywatch»
 
Την παρατηρώ στο εξώφυλλο του καινούργιου διπλού άλμπουμ της με τίτλο«Born to die -ΤheParadiseEdition» (πρόκειται για επανακυκλοφορία του περσινού «Born to die» πακέτο με ένα bοnus 8 κομματιών): όμορφη Αμερικάνα, κοκκινομάλλα, με παραλία και φοίνικες στο φόντο, σα να βγήκε από το τηλεοπτικό «Baywatch». Σκέφτομαι πως ο τίτλος διακατέχεται από ειρωνεία. Η Lana Del Rey δεν είναι Αιηγ Winehouse για να ζει και να δημι­ουργεί κάτω από τη βαριά σκιά του διαβόητου «Live fast – die γοung», ούτε καν M3άonna για να κοντεύει τα εξήντα και να θεω­ρείται αγχωμένη βασίλισσα της διεθνούς ποπ σκηνής.
 
Η Lana Del Ray είναι ένα κορίτσι ακριβώς 27 ετών που συνθέτει και ερμηνεύει με λαγνεία τα τραγούδια της. Ρωμαιοκαθολι­κή στο θρήσκευμα, με τατουάζ στα δυο της χέρια, μοιάζει -παρά το νεαρό της ηλικίας της- να έχει επίγνωση της απήχησής της και να χειρίζεται με επαγγελματισμό τις δισκογραφικές εταιρείες και τα συμβόλαιά τους. Διόλου τυχαίο που πέρσι, αμέσως μετά τη σαρωτική επιτυχία του «Born tο die», αγόρασε τα δικαιώματα του πρώτου της άλμπουμ, του «Lana Del Rey a.k.a. Lizzy Grant» (2010).
 
Τι κι αν κινδύνευσε από αλκοολισμό στην τρυφερή εφηβική ηλικία; Η πρώτη ήταν ή η τελευταία; «Δεν με ενδιαφέρει πλέον να παίζεται η μουσική μου και να μιλά ο κόσμος γι’ αυτήν. Προτεραιότητά μου είναι μια ζωή με χάρη και αξιοπρέπεια» δήλωσε με περισσή ωριμότητα στο περιοδικό «Clash Music» τον Νοέμβριο του 2011! Έναν μήνα πριν, το «Video games», από τα πολύ όμορφα τραγούδια της, είχε ανακαλυφθεί από το κανάλι της στο youtube, αποσπώντας δύο σημαντικές διακρίσεις.
 
Οι φαν της, από τους υποστηρικτές της στον διεθνή μουσικό Τύπο μέχρι τον απλό κόσμο, έσπευσαν να τη χαρακτηρίσουν «κράμα από Elvis Presley, Frank Sinatra, Janis Joplin, Eminem» και να απο­δώσουν στοιχεία ποίησης και film noir στις συνθέσεις της.
 
Το είπε πρώτη η Βιτάλη
 
Πέρσι κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για συναυλία της στο Παρίσι βρέθηκε κάποιος γνώστης της ελληνικής μουσικής και την κατηγόρησε ότι έκλεψε τραγούδι Έλληνα συναδέλφου της! Οι κακές γλώσσες λένε πως η νεαρή καλλιτέχνιδα αποχώρησε εκνευ­ρισμένη με την καταγγελία. Όσο για το ελληνικό clopyright της Lana Del Rey, αυτό ήταν το «Δρόμοι που αγάπησα», το υπέροχο τραγούδι του Γιώργου Σταυριανού με την Ελένη Βιτάλη. Ακούστε το και αμέσως μετά ακούστε το «Video games ». Μοιάζουνε τόσο πολύ!
 
Lana είναι όμως αυτή! Πότε «Lolita», θελκτικά ταλαντούχα, και πότε «Americ n», γνήσια έκφραση του αμερικανικού ονείρου, η νέα «Carmen» που εξακολουθεί να πιστεύει στην επανάσταση της αγάπης, η τύπισσα που δεν ψαρώνει από «Million dollar man», η ενίοτε αθυρόστομη («My pussy tastes like pepsi cola») και φυσικά αυτή που το «Radio» ανά τον κόσμο ανεβάζει τις μετοχές της.

Αμερικανικό κατασκεύασμα

Οι επικριτές της μιλούν για το «τέλειο αμερικανικό κατασκεύασμα» σε εποχές έλλειψης συλλογικών οραμάτων στη μουσική και στην τέχνη. Κατακεραυνώνουν τα βιντεοκλίπ της, στα οποία παρελαύνει η αστερόεσσα και η ίδια εμφανίζεται με πλαστικοποιημένα χείλια και νύχια στους τριάντα πόντους!
Κανείς όμως δεν μπορεί να πει κουβέντα για τις τσαλκάντζες και την τεράστια έκταση της φωνής της. Ακόμη και για μερικά κομμάτια της, που παρουσιάζουν αρμονικό πλούτο και όμορφα ενορχηστρωτικά ευρήματα.
 
Κι ενώ θα μπορούσε μια χαρά να τα καταφέρει ως διασκευάστρια άλλων συνθετών (αξιόλογες οι διασκευές της στον Leonard Cohen και στον Lee Hazlewood ), η
Lana βούτηξε νωρίς – νωρίς στα βαθιά, παρουσιάζοντας δεκατρείς
πρωτότυπες συνθέσεις της με το ντεμπούτο digital άλμπουμ της.
 
Κοσμογυρισμένη, όπως θα ταίριαζε σε κάθε ποπ σταρ με πωλήσεις δίσκων σαν τις δικές της παγκοσμίως, έχει εμφανιστεί σε πάμπολλες συναυλίες επί αμερικανικού και ευρωπαϊκού εδάφους.

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΕΜΠΤΗ 25.04.2024 20:33