search
ΠΕΜΠΤΗ 25.04.2024 23:51
MENU CLOSE

Η όπερα πήρε τους δρόμους

26.07.2013 21:00
Η όπερα πήρε τους δρόμους - Media

«Θέλουμε να σας κολλήσουμε το μικρόβιο της όπερας…». Με αυτά τα λιγοστά προλογικά λόγια, ο διευθυντής Ορχήστρας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Μύρωνας Μιχαηλίδης έδωσε την απάντηση σε κάθε απορημένο, που έβλεπε στη Διονυσίου Αεροπαγίτου, το απόγευμα της προηγούμενης Πέμπτης, λίγο πριν από τη δύση του ήλιου, την ανοιχτή πρόβα της όπερας «Μαντάμα Μπατερφλάι». 

«Θέλουμε να σας κολλήσουμε το μικρόβιο της όπερας…». Με αυτά τα λιγοστά προλογικά λόγια, ο διευθυντής Ορχήστρας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Μύρωνας Μιχαηλίδης έδωσε την απάντηση σε κάθε απορημένο, που έβλεπε στη Διονυσίου Αεροπαγίτου, το απόγευμα της προηγούμενης Πέμπτης, λίγο πριν από τη δύση του ήλιου, την ανοιχτή πρόβα της όπερας «Μαντάμα Μπατερφλάι».

Η διάσημη όπερα, με ηρωίδα μια 15χρονη γκέισα που ζει έναν μοιραίο έρωτα με τον Αμερικανό Πίνκερτον, «κατέβηκε»… στον πεζόδρομο, κάτω από την Ακρόπολη, λίγα μόλις μέτρα από το Ηρώδειο, όπου θα παρουσιαστεί στις 27, 28, 30 και 31 Ιουλίου σε σκηνοθεσία του Αργεντίνου Ούγκο ντε Άνα.

Ο κόσμος που περνούσε στην αρχή τα «έχασε», ακούγοντας τις δύο υψιφώνους, Μαρία Λουιτζία Μπόρσι και Τσέλια Κοστέα, και τον βαρύτονο Λουτσάνο Γκάντσι, και βλέποντας τον Μιχαηλίδη να διευθύνει την ορχήστρα. Κανείς δεν φορούσε κοστούμια της παράστασης.

Ήταν μια «κανονική» πρόβα, ανοιχτή σε όλους. Με χαλαρή διάθεση. Με τον αυθορμητισμό που αναγκαστικά εμπεριέχει μια πρόβα. Και με τον Μιχαηλίδη σε έναν επιπλέον ρόλο, αυτόν του καθοδηγητή, αφού όταν σταματούσε η ορχήστρα εξηγούσε τα διάφορα μέρη του έργου, την πλοκή, την εξέλιξη. Κι όμως, ο κόσμος δεν κοντοστάθηκε απλώς από περιέργεια. Εκατοντάδες «καρφώθηκαν» στις όρθιες θέσεις τους, στα μάρμαρα του πεζόδρομου, και άκουσαν με ενδιαφέρον και χαρά την πρόβα της «Μαντάμα Μπατερφλάι».

Κάποιοι είπαν ότι αυτό μπορεί να φρενάρει τα εισιτήρια της κανονικής παράστασης στο Ηρώδειο. Άλλοι, πάλι, αντέτειναν ότι ίσα – ίσα ήταν μια τέλεια διαφημιστική καμπάνια. Όπως και να ’χει, αυτή η κίνηση της Λυρικής είναι ένα στοίχημα. Ειδικά η όπερα έχει φορτωθεί την ταμπέλα του ελιτισμού, ότι απευθύνεται σε μυημένο και ειδικό κοινό. Να, όμως, που κατέβηκε τα σκαλιά του Ηρωδείου και βγήκε στους… δρόμους. Και αυτό δεν μπορούμε να μην το αναγνωρίσουμε. Όπως επίσης και το ότι στη γενική δοκιμή της «Μαντάμα Μπατερφλάι», την Παρασκευή 26 Ιουλίου, η Λυρική προσέφερε 1.500 θέσεις δωρεάν σε ανέργους (με την επίδειξη της απαραίτητης κάρτας).

Η πρωτοβουλία, πάντως, να βγούνε οι ερμηνευτές και η ορχήστρα έξω από τις αίθουσες των προβών και να ξεχυθούν στον δρόμο, δείχνει μια πολιτική εξωστρέφειας. Και αυτό το έχει ανάγκη τόσο το ίδιο το είδος της όπερας όσο και γενικότερα ο ελληνικός πολιτισμός.
 

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΕΜΠΤΗ 25.04.2024 23:39