search
ΠΕΜΠΤΗ 28.03.2024 17:10
MENU CLOSE

Χάος και σαπούνι… Νο2

13.08.2013 21:00
Χάος και σαπούνι... Νο2 - Media

Οι φαν του σινεμά σίγουρα θυμούνται το «Fight club» του Ντέιβιντ Φίντσερ, όπου οι γιάπηδες της ημέρας γίνονται κυνηγοί της νύχτας, σε μια ταινία που έθιξε με ευθύ τρόπο την παραβατικότητα και τη βία ως μέθοδο αντίδρασης και εκτόνωσης.

Οι φαν του σινεμά σίγουρα θυμούνται το «Fight club» του Ντέιβιντ Φίντσερ, όπου οι γιάπηδες της ημέρας γίνονται κυνηγοί της νύχτας, σε μια ταινία που έθιξε με ευθύ τρόπο την παραβατικότητα και τη βία ως μέθοδο αντίδρασης και εκτόνωσης. Η συνέχειά του είναι ήδη στα σκαριά, για αρχή σε graphic novel

Γνωρίζει καλά την αρχή όποιος θυμάται τους περίφημους κανόνες του «Fight Club», όπου ο Τάιλερ Ντέρντεν με την ηλεκτρισμένη μορφή του Μπραντ Πιτ κοινοποιούσε στα μέλη της λέσχης: «Κανόνας 1ος: Δεν μιλάς για το Fight Club. Κανόνας 2ος: ΔΕΝ ΜΙΛΑΣ για το Fight Club». Κι όμως, πριν από λίγες ημέρες ο Τσακ Πάλανιουκ, συγγραφέας του «Fight Club», στο οποίο βασίστηκε η ομώνυμη και ήδη θρυλική ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ, έσπασε τον κανόνα της σιωπής μιλώντας ξανά για το πιο πολυσυζητημένο δημιούργημά του. Στο Comic-Con, δηλαδή στην απόλυτη ετήσια συνάντηση για τους απανταχού ανθρώπους των κόμικς, ο Πάλανιουκ έριξε τη βόμβα για ένα σίκουελ του «Fight Club» σε μορφή graphic novel, με άλλα λόγια ενός κόμικς μυθιστορήματος.

Ο Τάιλερ Ντέρντεν ξαναχτυπά

Ο Πάλανιουκ επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε συζήτηση με τις εταιρείες Marvel, DC και Dark Horse για την έκδοση του graphic novel, αποκαλύπτοντας τα εξής: «Μάλλον θα είναι μια σειρά βιβλίων που θα ξαναπιάνουν την ιστορία δέκα χρόνια μετά από αυτό που φαινόταν να είναι το τέλος του Τάιλερ Ντέρντεν. Τώρα θα είναι ο Τάιλερ που αφηγείται την ιστορία, παραμονεύοντας μέσα στον Τζακ κι έτοιμος για τη μεγάλη επιστροφή. Ο Τζακ αδιαφορεί, η Μάρλα βαριέται και ο γάμος τους περνάει την περίοδο της πλήξης του μεσήλικα που ζει στα προάστια. Όταν ο γιος τους εξαφανίζεται, ως θύμα απαγωγής του Τάιλερ, ο Τζακ θα ξαναβουτήξει στον κόσμο του Χάους».

Ως προς την ατμόσφαιρα της συνέχειας, ο Πάλανιουκ καθησυχάζει τους φαν ότι «θα είναι, φυσικά, σκοτεινό και ανήσυχο. Λόγω υποχρεώσεων του συμβολαίου, δεν μπορεί να βγει στο φως για λίγο καιρό ακόμα. (…) Αλλά αφού το νέο “Fight Club” θα βγει σε μορφή κόμικς, ίσως ο εκδότης του βιβλίου μού επιτρέψει να το βγάλω λίγο νωρίτερα από το 2015».

Εάν το όνομα του Τάιλερ Ντέρντεν δεν σας λέει και πολλά και απορείτε γιατί η υπόσχεση ενός σίκουελ αποτελεί τόσο κεφαλαιώδες γεγονός, είναι επιτακτική ανάγκη να ανατρέξετε σε μια από τις ταινίες – σημεία αναφοράς του σύγχρονου αμερικανικού σινεμά. Το «Fight club» γυρίστηκε το 1999, τρία χρόνια μετά την έκδοση του μυθιστορήματος του Πάλανιουκ, και αποχαιρέτησε τον εικοστό αιώνα αποτελώντας ίσως την τελευταία μεγάλη ταινία του.

Ο χαρτογιακάς και ο κυνηγός

Ήρωας του «Fight club», ένας χαρτογιακάς που πάσχει από αϋπνία (Έντουαρντ Νόρτον) και πιθανότατα από βουβή απόγνωση σε έναν κόσμο καταναλωτισμού και υπαρξιακού κενού. Όλα θα ανατραπούν όταν συναντηθεί με τον Τάιλερ Ντέρντεν (Μπραντ Πιτ), έναν μυστηριώδη και τρομερά γοητευτικό έμπορο σαπουνιού, που του ανοίγει την πόρτα προς το Χάος. Μέσω του Τάιλερ, ο ήρωας θα βυθιστεί σε έναν κόσμο όπου οι γιάπηδες της ημέρας γίνονται κυνηγοί της νύχτας, συμμετέχοντας σε κλειστές λέσχες πάλης και επιχειρώντας να ανατινάξουν τα θεμέλια του δυτικού πολιτισμού, σπέρνοντας την αναρχία.

Μια σκοτεινή, καταραμένη γυναίκα ονόματι Μάρλα (Έλενα Μπόναμ Κάρτερ) θα μπει ανάμεσά τους, φλερτάροντας πότε με τον έναν, πότε με τον άλλο. Μόνο που διαχωρισμός ανάμεσα στους δύο δεν υφίσταται: στην τελική ευθεία της περιπέτειάς του, ο ήρωας θα καταλάβει ότι ο Τάιλερ Ντέρντεν και ο ίδιος είναι το ίδιο πρόσωπο, διχασμένο σε δύο προσωπικότητες. Αφού καταφέρει να εξολοθρεύσει το ανυπάκουο alter ego του, ο ήρωας θα κρατήσει από το χέρι τη Μάρλα λέγοντάς της: «Με συνάντησες σε μια πολύ παράξενη στιγμή της ζωής μου». Μπροστά τους κτήρια ανατινάζονται, σηματοδοτώντας την επιτυχία της τελευταίας (;) τρομοκρατικής επίθεσης του Τάιλερ Ντέρντεν.

Το τέλος ενός κόσμου

Το «Fight club» υπήρξε κάτι παραπάνω από απλή ταινία, παρά την αρχική μέτρια εμπορική της πορεία στις αμερικανικές αίθουσες. Καμιά άλλη αμερικανική ταινία δεν είχε θίξει με τόσο ευθύ τρόπο τη βία και την παραβατικότητα ως μεθόδους αντίδρασης κι εκτόνωσης από την εποχή που ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ σκηνοθέτησε το «Κουρδιστό πορτοκάλι».

Κάποιοι μίλησαν για κοινωνιολογική ψευδοφιλοσοφία και αποθέωση της τυφλής βίας, οι περισσότεροι όμως είδαν στο «Fight club» την επιτομή μιας ολόκληρης γενιάς, που έπνιξε τα ένστικτά της κάτω από καταλόγους επίπλων. Το βιβλίο του Πάλανιουκ και η ταινία του Φίντσερ δεν ευαγγελίστηκαν μια εξέγερση με προγραμματικό τρόπο, αλλά μίλησαν με πυρετώδη ένταση για έναν κόσμο αξιών που αγγίζει τα όριά του, πολύ πριν οποιαδήποτε οικονομική κρίση μας αναγκάσει να αναθεωρήσουμε ποιοι είμαστε και πού πηγαίνουμε.

Από αυτήν την άποψη, ένα δεύτερο «Fight club» εν μέσω μιας παγκοσμιοποιημένης σύγχυσης και αμφισβήτησης μπορεί είτε να αναμασήσει όσα ήδη είπε, βρίσκοντας ένα κοινό έτοιμο να τα αγκαλιάσει, είτε να αποδειχθεί για άλλη μια φορά ουσιαστικά προφητικό. Το δεύτερο θα αποτελέσει την έκπληξη που όλοι περιμένουμε. Κι αν η (σίγουρη από τώρα, ας μη γελιόμαστε) κινηματογραφική μεταφορά του σίκουελ βρει διαδόχους αντάξιους του Φίντσερ και των Νόρτον – Πιτ, τόσο το καλύτερο.

 
google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΕΜΠΤΗ 28.03.2024 17:10