search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29.03.2024 07:10
MENU CLOSE

Στα ίδια έργα θεατές

17.08.2013 16:32
Στα ίδια έργα θεατές - Media

Τα μεγάλα στούντιο του Χόλιγουντ επιμένουν να προτιμούν τον εύκολο δρόμο. Τα ειδικά εφέ, οι «πιασιάρικοι» ήρωες και το ευκολοχώνευτο περιεχόμενο  ισοδυναμούν με συνταγή επιτυχίας. 

Τα μεγάλα στούντιο του Χόλιγουντ επιμένουν να προτιμούν τον εύκολο δρόμο. Τα ειδικά εφέ, οι «πιασιάρικοι» ήρωες και το ευκολοχώνευτο περιεχόμενο  ισοδυναμούν με συνταγή επιτυχίας.  Άλλωστε τα… αρπαχτικά της Καλιφόρνιας μας έχουν διδάξει κατά καιρούς πως ό,τι λάμπει, είναι… χρυσός

Απρόσμενα «ξέθαψαν» την «Ημέρα Ανεξαρτησίας» (1996) του Ρόλαντ Έμεριχ για ένα πολυπόθητο σίκουελ, οι ταινίες με τους υπερ-ήρωες συνεχίζουν να κυκλοφορούν δέκα – δέκα στις αίθουσες ενώ ο «Εξολοθρευτής» και ο «Ρόμποκοπ» ετοιμάζονται για μια «επανεκκίνηση» το 2015.

Δημοφιλείς σειρές βιβλίων («Χάρι Πόττερ», «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών», «Twilight» και σε λίγο καιρό η sci-fi σειρά βιβλίων «Αρτέμις Φάουλ»), αγαπημένοι ήρωες από τον κόσμο των κόμικς (Σούπερμαν, Μπάτμαν, Σπάιντερμαν) ακόμα και κλασικές πλέον δημιουργίες, όπως «Οι Πειρατές της Καραϊβικής», ο «Ιντιάνα Τζόουνς» και «Ο Πόλεμος των Άστρων», όχι μόνο έχουν μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη, αλλά ευελπιστούν να διαιωνίσουν την παρουσία τους εκεί, με μια δεύτερη ταινία, μια τρίτη, μια τέταρτη, μια πέμπτη, και η ιστορία δεν έχει τελειωμό. Oι τριλογίες είναι πλέον ντεμοντέ και το κόλπο γκρόσο για ένα επιτυχημένο φραντσάιζ δεν είναι άλλο από τις εξαλογίες, τα απανωτά σίκουελ και, μια στο τόσο, ένα reboot σε καλτ χολιγουντιανές ταινίες, χαμένες κάπου στο βάθος του χρονοντούλαπου της κινηματογραφικής Ιστορίας.

Με τα εν λόγω φιλμ να έχουν ήδη ένα μεγάλο φαν κλαμπ, οι παραγωγοί δίνουν στο κόσμο αυτό ακριβώς που ζητάει. Το κοινό, που στο φινάλε έχει τον τελευταίο λόγο, δεν δείχνει να ενοχλείται που θα δει το «Fast and Furious» για έκτη φορά. Ούτε το πειράζει πως, για να τελειώσει την επταλογία του Χάρι Πότερ, θα πρέπει να πάει… οκτώ φορές στο σινεμά. Ουδείς άλλωστε περιμένει αυτές οι ταινίες να διεκδικήσουν δάφνες ποιότητας και πρωτοτυπίας.

Οι σουπερ-ήρωες σέρνουν τον χορό

Περισσότερο από όλους έχουν «δεινοπαθήσει» οι σουπερ-ήρωες. Οι συμπαθείς τύποι με τα αλλοπρόσαλλα κοστούμια και τα στενά κολάν έχουν κληθεί επανειλημμένως να σώσουν την ανθρωπότητα, μέσα από τις κινηματογραφικές αίθουσες. Από ένα σημείο και μετά, όμως, ακόμα και η ανθρωπότητα… βαριέται να σωθεί, ειδικά όταν οι τίτλοι έργων αγαπημένων ηρώων, όπως ο «Άιρονμαν», ο «Σπάιντερμαν» και ο «Μπάτμαν», συνοδεύονται από τους αριθμούς τρία ή τέσσερα. Στην περίπτωση βέβαια που ο προβολέας δυσκολεύεται να πέσει σε έναν και μόνο υπερ-ήρωα, υπάρχουν και οι «Εκδικητές», όπου στριμώχνονται πολλοί ήρωες μαζί.

Μπάτμαν και Τζέιμς Μποντ σώζουν την τιμή

Το νεαρό κοινό – που είναι το target group αυτών των ταινιών – αποζητά τη φρεσκάδα και την ανατροπή της τάδε ή της δείνα φιγούρας με την οποία (δεν) μεγάλωσε. Λογικό και επόμενο λοιπόν, ορισμένα φραντσάιζ να υποβάλλονται σε ένα ολικό… λίφτινγκ με σκοπό να αλλάξουν τα δεδομένα με τα οποία γνωρίζαμε εμβληματικές μορφές του εμπορικού σινεμά. Η τριλογία του «Σκοτεινού Ιππότη» προσεγγίζει με άλλη φιλοσοφία την ιστορία του Μπάτμαν, με τον Κρίστιαν Μπέιλ να αποτελεί τον ιδανικό μασκοφόρο εκδικητή. Η επιτυχία, βέβαια, του Μπάτμαν οφείλεται στον μάστορα Κρίστοφερ Νόλαν, ο οποίος κατάφερε να συνδυάσει την εμπορικότητα με την καλλιτεχνική αξία. Ο «Άνθρωπος από Ατσάλι», στην καινούργια του εκδοχή, δεν ξέχασε αυτήν τη φορά το… εσώρουχο έξω από το παντελόνι, είναι λιγότερο υπέρ και περισσότερο άνθρωπος. Ο Ντάνιελ Κρεγκ, πάλι, ως ο Τζέιμς Μποντ του Σαμ Μέντες δεν ασχολήθηκε με το πώς… φτιάχνουν το μαρτίνι του, αλλά έδωσε βάθος, υπόσταση και χαρακτήρα στον πράκτορα 007.

Ο Σπίλμπεργκ παίζει ακόμα με δεινόσαυρους

Για τους «Πειρατές της Καραϊβικής» κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια του σίκουελ, ενώ ο Στίβεν Σπίλμπεργκ παίζει ακόμα με δεινόσαυρους («Τζουράσικ Πάρκ 4» το 2014). Για να μην πούμε για φραντσάιζ όπως το «Επικίνδυνες Αποστολές» και το «Πολύ σκληρός για να πεθάνει». Επιπλέον, βρίσκεται στα σκαριά δεύτερη ταινία για την «Ημέρα Ανεξαρτησίας» και τρίτη για τους «Αναλώσιμους».
Ακόμα και όταν η βιομηχανία στερεύει από «παραδοσιακά» μπλοκμπάστερ, παίρνει το φιλί της ζωής από τη λογοτεχνία. Η επική τριλογία «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» ή το εφηβικό μπεστ-σέλερ «Twilight» αποδείχτηκαν χρυσός για τα στούντιο.

Οι ταινίες με πρωταγωνιστή τον Χάρι Πότερ αποτελούν την πιο κερδοφόρα σειρά ταινιών όλων των εποχών, με το συνολικό κέρδος από τα οκτώ έργα που γυρίστηκαν, να ανέρχεται στα 7,7 δισεκατομμύρια δολάρια. Ακολουθούν οι 25 ταινίες του Τζέιμς Μποντ και οι δύο τριλογίες του «Πολέμου των Άστρων» με 6,2 και 4,4 δισ. δολάρια αντίστοιχα.
 

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29.03.2024 07:00