search
ΠΕΜΠΤΗ 25.04.2024 10:40
MENU CLOSE

Εθνική Λυρική Σκηνή: Νοικοκυρεμένη και προσιτή

19.09.2013 21:00
Εθνική Λυρική Σκηνή: Νοικοκυρεμένη και προσιτή - Media

Η σεζόν που πέρασε στέφθηκε με επιτυχία ως προς τα νούμερα προσέλευσης του κόσμου, αλλά και εσόδων. Για φέτος, η Λυρική Σκηνή έχει ετοιμάσει ένα πλούσιο και ενδιαφέρον πρόγραμμα με πρωτιές και εκπλήξεις

Η σεζόν που πέρασε στέφθηκε με επιτυχία ως προς τα νούμερα προσέλευσης του κόσμου, αλλά και εσόδων. Για φέτος, η Λυρική Σκηνή έχει ετοιμάσει ένα πλούσιο και ενδιαφέρον πρόγραμμα με πρωτιές και εκπλήξεις

Με 90.000 θεατές να κατακλύζουν τους φυσικούς χώρους εμφανίσεών της (Ολυμπία, Μέγαρο Μουσικής και Ηρώδειο), 20.000 θεατές εκτός των τειχών να παρακολουθούν παραστάσεις της, 4.000 Αθηναίους να πηγαίνουν στη Βαρβάκειο Αγορά και πλέον των 5.000 να παρακολουθούν το αφιέρωμα στη Μαρία Κάλλας στο Μουσείο της Ακρόπολης, η Εθνική Λυρική Σκηνή, που φέρει ευδιάκριτα τη σφραγίδα του Μύρωνα Μιχαηλίδη στον εκσυγχρονισμό και την εξωστρέφεια που τη χαρακτηρίζουν, μπορεί πλέον να περηφανεύεται ότι αφορά τους πολλούς και όχι μόνο λίγους κι εκλεκτούς.
Η πληρότητα των παραστάσεων της περασμένης σεζόν κυμάνθηκε μεταξύ 80-100% κι αυτό μεταφράστηκε σε έσοδα 2.220.000 ευρώ, όταν το κόστος του καλλιτεχνικού προϋπολογισμού ήταν 2.580.000 ευρώ (παρά τους αρχικούς υπολογισμούς που έφταναν τα 3.890.000 ευρώ, το κόστος μειώθηκε πάνω από ένα εκατομμύριο ευρώ τελικά). Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΛΣ δικαίως έλαμπε όταν ανακοίνωσε χθες πως το χρέος της Λυρικής, που το 2011 ξεπερνούσε τα 17 εκατομμύρια ευρώ, πλέον έχει μειωθεί κατά 73% και είναι 4.697.000 εκατ. ευρώ – χάρη σε εξαιρετικά προσεκτικές κινήσεις και προσωπική εργασία από το σύνολο του προσωπικού.
Μειωμένη βέβαια είναι και η επιχορήγηση, κατά 5 εκατ. ευρώ, κι από τα συνολικά 12 εκατ. ευρώ που προορίζονται για την ΕΛΣ έχουν εκταμιευτεί τα 4,8 εκατ. Ωστόσο η ΕΛΣ συμβαδίζει πλέον με την εποχή της, επενδύοντας στην ανάπτυξη κι αξιοποίηση προγραμμάτων με τη συγχρηματοδότηση του ΕΣΠΑ (όπως το πρόγραμμα e-Audition αλλά και η δημιουργία Εικονικού Μουσείου Όπερας), έχοντας ήδη καταθέσει προτάσεις στην πολιτεία για τη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020. Σε εκκρεμότητα πάντως παραμένει το νέο οργανόγραμμα της ΕΛΣ, ήδη κατατεθειμένο στο υπουργείο Εσωτερικών από τον περασμένο Μάρτιο, το οποίο, σύμφωνα με τον κ. Μιχαηλίδη, καλύπτει τόσο τις ιδιαιτερότητες του οργανισμού όσο και τις ανάγκες της εποχής και αφορά 500-550 θέσεις εργασίας.
Το μεγάλο στοίχημα για την ΕΛΣ δεν είναι φυσικά άλλο από τη μετάβασή της στη νέα της μόνιμη στέγη, στο Δέλτα Φαλήρου. Ήδη προετοιμάζεται το έδαφος, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, για τη δοκιμαστική περίοδο το πρώτο εξάμηνο του 2016, ώστε όλα να είναι έτοιμα για τα επίσημα εγκαίνια τον Οκτώβριο του ίδιου έτους.

Εμβληματικοί ανδρικοί χαρακτήρες, νέο αίμα και πρωτιές…

Βέρντι, Ροσίνι, Μασνέ, Μότσαρτ, Στράους, Τσαϊκόφσκι και Σοπέν… «Ριγολέττος», «Μάκμπεθ», «Βέρθερος», «Οθέλλος» και «Ντον Τζιοβάνι»… Κλασικοί λυρικοί συνθέτες, μεγάλοι ρόλοι κι ο Βέρντι στο επίκεντρο, με αφορμή το έτος Βέρντι που γιορτάζεται σε όλο τον κόσμο φέτος, δεσπόζουν στο πρόγραμμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τη σεζόν που αρχίζει. Ο Γιάννης Χουβαρδάς στην πρώτη συνεργασία με την ΕΛΣ αλλά και την πρώτη του σκηνοθεσία όπερας είναι το όνομα – έκπληξη του προγράμματος και περιμένουμε τον «Ντον Τζιοβάνι» του χρόνου στο Ηρώδειο με ενδιαφέρον.  Θα δούμε επίσης τη «Σταχτοπούτα» (Θέατρο Ολυμπία, τέλη Οκτωβρίου) διά χειρός μιας νεαρής σκηνοθέτιδας της όπερας, της Ροδούλας Γαϊτάνου, που ντεμπουτάρει στην ΕΛΣ ύστερα από θητεία στην Royal Opera του Λονδίνου, ενώ 31 χρόνια μετά την τελευταία παρουσίασή του στην ΕΛΣ, ο «Βέρθερος» του Ζιλ Μασνέ (αρχές Απριλίου, Ολυμπία) ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Σπύρου Ευαγγελάτου.
Ο δημοφιλής «Ριγολέττος» του Βέρντι επαναλαμβάνεται (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αρχές Δεκεμβρίου) και ακολουθεί (μέσα Ιανουαρίου) ο συναρπαστικός «Μάκμπεθ» του, σε σκηνοθεσία του Λορένζο Μαριάνι, ο οποίος έχει συνεργαστεί με κορυφαία λυρικά θέατρα σε Ευρώπη και Αμερική.
Οπερέτα, μπαλέτο αλλά και δράσεις στο φουαγιέ δεν θα μπορούσαν να λείπουν: την οπερέτα «Νυχτερίδα» του Στράους σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ευκλείδης, ενώ ο Ρενάτο Τζανέλλα (επαναλαμβάνονται ο «Καρυοθραύστης» και το «Ταξίδι στην αιωνιότητα» σε χορογραφίες του) χορογραφεί τη «Λίμνη των κύκνων» του Τσαϊκόφσκι και ο Γιανίκ Μποκέν παρουσιάζει σε πανελλήνια πρώτη το μπαλέτο «Ερωτευμένος Σοπέν» του Φρεντερίκ Σοπέν. Στα «Απογεύματα στο φουαγιέ» θα παρουσιαστούν μεταξύ άλλων η πρώτη ελληνική όπερα («Ο υποψήφιος βουλευτής» του Ξύνδα, 1917) και έργα σε πρώτη εκτέλεση του Γιώργου Κουμεντάκη (ο οποίος μάλιστα θα υπογράψει και την όπερα «Η φόνισσα» το φθινόπωρο του 2014).
Ο Νίκος Κυπουργός στη μουσική και ο Θωμάς Μοσχόπουλος στη σκηνοθεσία δημιουργούν την όπερα για παιδιά «Προσοχή! Ο Πρίγκιπας λερώνει» (9 Νοεμβρίου, Ολυμπία), που ωστόσο, για πρώτη φορά, θα παρουσιαστεί και σε βραδινές παραστάσεις για το ενήλικο κοινό.
Τέλος, η ΕΛΣ για πρώτη φορά φέτος θα προσφέρει 150 εισιτήρια για ανέργους στην τιμή των 5 ευρώ για κάθε δεύτερη παράσταση που θα φιλοξενήσει το Ολυμπία συν την παιδική (πλην της πρεμιέρας).
Γεύση από τα τρία πρώτα έργα της σεζόν («Σταχτοπούτα», «Καρυοθραύστη» και «Ριγολέττο») θα δώσει η ΕΛΣ στην ανοιχτή δοκιμή με ελεύθερη είσοδο που θα κάνει στην Πύλη Ε9 του λιμανιού του Πειραιά, στην πρώτη της παρουσία στον συγκεκριμένο χώρο, στις 26 Σεπτεμβρίου…

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΕΜΠΤΗ 25.04.2024 10:39