26/09/2018 13:01:33

Η Ελληνίδα του Αλμοδόβαρ

Η Ελληνίδα του Αλμοδόβαρ - Media
Η νεαρή και ταλαντούχα Λιάνα Ταουσιάνη πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Η ιστορία του Βίκτωρα και της Μαρίας» με θέμα το ενδοσχολικό bullying. Και είναι η μοναδική Ελληνίδα που έχει παίξει σε ταινία του Πέδρο Αλμοδόβαρ

Η Λιάνα Ταουσιάνη ανήκει στη νέα και αξιοθαύμαστη «σοδειά» καλλιτεχνών που καρποφόρησε από το Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών της Θεσσαλονίκης. Καλλιτέχνες ανήσυχοι στην τέχνη τους και στις επιλογές ζωής τους, που αναζητούν στο θέατρο και τον κινηματογράφο την πρωτοπορία, ενώ παράλληλα τολμούν να κυνηγήσουν εμπειρίες και βιώματα έξω από κάθε σύμβαση. Η Λιάνα ήταν ακόμα φοιτήτρια όταν, χάρη στο πρόγραμμα Erasmus, βρέθηκε το 2007 στη Βασιλική Ακαδημία Δραματικής Τέχνης στη Μαδρίτη, ανάμεσα στην αφρόκρεμα των νέων ταλέντων του ισπανικού θεάτρου. Κι όπως συνηθίζεται εκεί, κάτι που δεν θα συνέβαινε ποτέ εδώ, όταν η περίφημη εταιρεία παραγωγής κινηματογράφου του Πέδρο Αλμοδόβαρ, El Deseo, ανακοίνωσε ακροάσεις για νεαρές ηλικίες, μαζί με τους αριστούχους της Ακαδημίας, ειδοποιήθηκε και η Ελληνίδα νεαρή ηθοποιός.

Ο δικός της Αλμοδόβαρ

«Ήταν μεγάλη έκπληξη για μένα ότι ένας σκηνοθέτης του βεληνεκούς του Αλμοδόβαρ ασχολήθηκε και με τους μικρότερους ρόλους, ηθοποιούς που ουσιαστικά θα έκαναν μικρά περάσματα, δίνοντας στον καθένα μας αρκετό χρόνο στην ακρόαση. Φυσικά υπήρχε casting director, αλλά περιορίστηκε στην οργάνωση. Μου φέρθηκαν ιδιαιτέρως καλά. Καθώς τα ισπανικά μου δεν ήταν τέλεια, μου έδωσαν οδηγίες στα αγγλικά. Η εμπειρία ήταν υπέροχη, αλλά δεν περίμενα τίποτα περισσότερο. Λίγο αργότερα με ειδοποίησαν να κάνω ένα πέρασμα στην ταινία που θα γύριζαν!». Και ποια θα ήταν; Οι «Ραγισμένες αγκαλιές» (2007) με πρωταγωνίστρια την Πενέλοπε Κρουζ. Η Ταουσιάνη έκανε ένα πέρασμα λέγοντας ελάχιστα λόγια. Αυτό, όσο μικρό και αν φαίνεται, για μια ξένη νεαρότατη ηθοποιό ήταν στην ουσία τεράστια τύχη. Θυμάται για τα γυρίσματα: «Όλα τα πλάνα ήταν εσωτερικά και γυρίστηκαν σε στούντιο. Όλα και όλοι δούλευαν ρολόι. Η script girl διέσχιζε το πλατό από τη μία άκρη στην άλλη με ρόλερ, ήξερε τα ονόματα του καθένα μας και την ακριβή ώρα εμφάνισής μας. Η μέθοδος που εργαζόταν ο Αλμοδόβαρ ήταν για μένα αποκαλυπτική. Έμοιαζε σαν να ακολουθούσε παρτιτούρα.

Όλοι έπρεπε να ακολουθήσουν συγκεκριμένες κινήσεις και πόζες σαν μια πολύ αυστηρά σχεδιασμένη χορογραφία. Αν και αυτό με ξένισε στην αρχή και το θεώρησα περιοριστικό, συνειδητοποίησα ότι αφήνει πολύ χώρο στη φαντασία για να βγάλει κάτι παραπάνω, ίσως πιο εσωτερικό. Ο Αλμοδόβαρ ήταν πάρα πολύ κυκλοθυμικός ως σκηνοθέτης, όπως είναι μάλλον όλοι οι σκηνοθέτες, είχε εκρήξεις με τους κεντρικούς ρόλους, αλλά συγχρόνως έβλεπες ότι είχε φοβερή αγάπη για τη δουλειά και ήξερε να διαχειριστεί το άγχος και την πίεση των γυρισμάτων. Κάτι που νομίζω ότι βγαίνει στις ταινίες του, όπου καταρρίπτεται κάθε σοβαροφάνεια γιατί ακριβώς φτιάχνονται με μεγάλο κέφι. Περάσαμε δύο συνεχή εικοσάωρα μέσα στο στούντιο, αλλά ήταν κάτι το αξεπέραστο».

Κάννες, Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Ισπανία

Πίσω στην Ελλάδα, η Λιάνα έπαιξε στη μικρού μήκους «Nobody’s perfetc» της συμφοιτήτριάς της Δέσποινας Καβύλη, που βραβεύτηκε στη Δράμα και ταξίδευσε μέχρι τις Κάννες. Ταυτόχρονα συμμετέχει σε θεατρικές παραστάσεις και είναι μέλος της ομάδας «Παπαλάνγκι» που συστήθηκε από απόφοιτους της σχολής της σε συνεργασία με την Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης». Από πέρυσι ξεκίνησαν παραστάσεις μέσα σε σχολικές αίθουσες και στον δρόμο με το εφηβικό αντιρατσιστικό έργο «Η ιστορία του Βίκτωρα και της Μαρίας» (σκηνοθεσία Τάσος Αγγελόπουλος), που θίγει το ενδοσχολικό bullying. Έχει ήδη δοκιμαστεί στη Θεσσαλονίκη και θα αρχίσει να παίζεται στην Αθήνα από τις 4 Οκτωβρίου, με πρώτο σταθμό το 87ο Διαπολιτισμικό Δημοτικό.

Φέτος τον χειμώνα η Λιάνα Ταουσιάνη επιστρέφει στην Ισπανία για το μεταπτυχιακό της στο Art Therapy. Από ’δώ και πέρα θα μοιράζει τη ζωή της μεταξύ Αθήνας και Βαρκελώνης. Παράλληλα, έχει εξασφαλίσει κι έναν ρόλο στο «El Deseo», μια σπονδυλωτή ταινία που θα γυρίσουν τρεις νέοι σκηνοθέτες υπό την καθοδήγηση του σπουδαίου Αλμοδόβαρ.

 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.