search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29.03.2024 06:46
MENU CLOSE

Η Olympic Air «ντύνεται» Aegean

09.10.2013 21:00
oldphotos3333355551381342284.jpg

Mε τη «βούλα» της Κομισιόν, όπως πολύ σωστά γράφαμε πριν από τρεις εβδομάδες, δημιουργείται στην Ελλάδα το πρώτο αεροπορι­κό μονοπώλιο, καθώς η Επιτροπή του Αλμούνια υπέγραψε και επίσημα την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean.

 
Mε τη «βούλα» της Κομισιόν, όπως πολύ σωστά γράφαμε πριν από τρεις εβδομάδες, δημιουργείται στην Ελλάδα το πρώτο αεροπορι­κό μονοπώλιο, καθώς η Επιτροπή του Αλμούνια υπέγραψε και επίσημα την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean. Και τώρα με το σύνολο σχε­δόν της ελληνικής αεροπορικής δραστηριότητας στην… τσέπη του Βασιλάκη μένει να δούμε ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στις δικές μας τσέπες από τις τιμές των εισιτηρίων.
 
Το πιο περίεργο βέβαια (που καθιστά την υπόθεση ένα πανευρωπαϊκό case study) αφο­ρά το σκεπτικό με το οποίο η Επιτροπή έδωσε το πράσινο φως. Προφανώς είναι μια μοναδική περίπτωση όπου η Κομισιόν εγκρίνει μια εξαγορά που διαμορφώνει ένα σαφέστατο μονο­πώλιο επικαλούμενη… την οικονομική κρίση, η οποία μέχρι τώρα δεν την ενδιέφερε. Ο Αλ­μούνια δήλωσε μάλιστα επίσημα ότι «λόγω της ελληνικής κρίσης και με δεδομένη την ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική κατάσταση της Olympic Air, είναι σαφές ότι η εταιρεία θα αναγκα­ζόταν σε κάθε περίπτωση να εγκαταλείψει την αγορά. Επομένως εγκρίνουμε τη συγχώνευση επειδή δεν θα έχει περαιτέρω επιπτώσεις στον ανταγωνισμό».
 
Δηλαδή εγκρίνουμε την εξαγορά αφού σε άλλη περίπτωση η Olympic θα έκλεινε… Προφανώς το ότι σχεδόν όλα τα ελληνικά δρομολόγια θα εξυπηρετούνται πλέον από μία εταιρεία δεν απασχο­λεί την Κομισιόν, η οποία εκτιμά πως σε ευρωπα­ϊκό επίπεδο δεν τίθεται θέμα ανταγωνισμού. Άλ­λωστε η ίδια συμπλήρωσε στην ανακοίνωσή της ότι μεταξύ των δύο εταιρειών υπήρχε αλληλοκάλυψη μόνο σε πέντε δρομολόγια εσωτερικού (Χα­νιά, Σαντορίνη, Μυτιλήνη, Κέρκυρα, Κως), μάλλον παραλείποντας να συμπληρώσει ότι… με την εξα­γορά όλα θα γίνουν μονοπωλιακά.
 
Τα «ανεξήγητα»
 
Όλα αυτά τα απίστευτα και ανεξήγητα επιβε­βαιώνουν πλήρως όσα λέγαμε πριν από μερικές ήμερες.
 
Από τον περασμένο Σεπτέμβριο (οπότε ανακοι­νώθηκε η πρόταση εξαγοράς) η Olympic Air ξε­κίνησε το «συμμάζεμα» και μέσα από μια σειρά ανεξήγητων αποφάσεων έκοψε όσα δρομολόγια εξωτερικού (Λάρνακα, Τελ Αβίβ, Κάιρο) της προ­σέφεραν μια προστιθέμενη αξία. Ακολούθησε η διακοπή των συνδέσεων με Θεσσαλονίκη, Ηρά­κλειο και Ρόδο. Έτσι ετοίμασε όλο το γήπεδο στον άλλοτε «ανταγωνιστή» και σημερινό ιδιοκτήτη, ο οποίος στο μεταξύ έκοψε την Αλεξανδρούπολη και τα Γιάννενα, αφήνοντας αλληλοκάλυψη μόνο στα πέντε δρομολόγια που ανέφερε η Κομισιόν. Το συμμάζεμα της Olympic, που μαζί με αυτά πού­λησε τα ελικοφόρα αεροσκάφη της και ξενοίκια-σε τα Airbus, ήταν αυτό που έδωσε το άλλοθι στον
Αλμούνια να βγάλει τη χθεσινή ανακοίνωση.
 
Το έδαφος είχε προετοιμαστεί και επικοινωνι­ακά, αφού βομβαρδισμός δημοσιευμάτων χαρα­κτήριζε καιρό τώρα την Olympic σαν μια χαμένη υπόθεση και ότι κατέληξε μια μικρή εταιρεία του εσωτερικού που εκτελεί πτήσεις επιδοτούμενες από την ελληνική κυβέρνηση.
 
Κάποιοι… γελάνε
 
Τα καλά νέα αφορούν τον επιχειρηματία Θό­δωρο Βασιλάκη, ο οποίος έπειτα από… κόπους σχεδόν 10 ετών και με τη στήριξη όλων των κυ­βερνήσεων που πέρασαν, καταφέρνει να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα: εξαλείφει κάθε ανταγωνιστή από τα πόδια του και μένει μόνος διαχειριστής της αεροπορικής αγοράς, καθορίζο­ντας όπως ο ίδιος επιθυμεί τις τιμές της.
 
Με την εξαγορά και το συμμάζεμα της Olympic που προηγήθηκε, η Aegean:
 
1 Έχει ήδη απαλλαγεί από τον αιματηρό αντα­γωνισμό στο εσωτερικό και παίζει μπάλα μό­νη της. Είναι άλλο για μια εταιρεία να κάνει έξι δρομολόγια την ημέρα (λ.χ. στη Θεσσαλονίκη) έχοντας απέναντι έναν ισότιμο αντίπαλο και άλλο να πετάει χωρίς αντίπαλο…
 
2 Αποκτά τα επιδοτούμενα δρομολόγια του εσωτερικού, που είναι εκ προοιμίου κερδο­φόρα.
 
3 Αποκτά τη δυνατότητα να βάζει ό,τι αερο­πλάνο και όποτε θέλει, και να τιμολογεί επί­σης όσο θέλει. Βέβαια, οι πληροφορίες από τις Βρυξέλλες αναφέρουν ότι ο Βασιλάκης έδωσε γραπτές δεσμεύσεις ότι θα κρατήσει τις τιμές των εισιτηρίων εσωτερικού παγωμένες για δύο χρό­νια. Όμως μια ματιά στις τιμές αυτές δείχνουν ότι είμαστε ήδη… μονοπώλιο. Εάν η χρέωση για να πετάξει κανείς στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου ή τη δυτική Ελλάδα είναι 150 – 220 ευρώ (δηλαδή ώς 450 με επιστροφή), είναι σαφές ότι η αεροπο­ρική εταιρεία… καλύπτεται. Και σε δύο χρόνια το ξανασκέφτεται.
 
«Καλά νέα» όμως είχε και ο Βγενόπουλος, ο οποίος ξέχασε το σύνθημα που είχε βγάλει για την Ολυμπιακή το 2009 και έβαλε τη MIG να ανα­κοινώσει χθες ότι πήρε και λεφτά για να ξεφορτω­θεί το… πτώμα: «Η συμφωνία έχει σαν αποτέλε­σμα την ενίσχυση των ταμειακών διαθεσίμων της MIG κατά το πρόσθετο τίμημα των 52 εκατ. ευρώ, το οποίο θα καταβληθεί σταδιακά, καθώς και τη μείωση του συνολικού δανεισμού του ομίλου κα­τά το ποσό των 117,8 εκατ. ευρώ». Και κάνοντας την ανάγκη φιλοτιμία ολοκλήρωσε αναφέροντας ότι «η συμφωνία αυτή εντάσσεται στη στρατηγική του ομίλου MIG για την απεμπλοκή από ζημιογό­νες δραστηριότητες με αρνητικές ταμειακές ροές και την επικέντρωση στις κύριες δραστηριότητές της με θετικές προοπτικές και οικονομικά αποτε­λέσματα». Η συνέχεια στα εκδοτήρια εισιτηρίων…

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29.03.2024 06:46