17/10/2018 07:26:15

Κάνε μου λιγάκι... κλικ

«Έπεσε» το YouTube λόγω τεχνικού προβλήματος - Media

Η τύχη ενός τραγουδιού δεν κρίνεται απαραίτητα από το χειροκρότημα, αλλά από τα... κλικαρίσματα. Νέοι, αλλά και παλιότεροι καλλιτέχνες, από τη Νατάσσα
Μποφίλιου έως τον Γιώργο Νταλάρα, «ρίχνουν» τα καινούργια τους κομμάτια πρώτα στο Διαδίκτυο

Κάποτε το κοινό ήταν ο κριτής ενός τραγουδιού.  Το στούντιο και η ηχογράφηση ήταν το δεύτερο βήμα. Με την είσοδο στη δεκαετία του 1990 το ρόλο του promo ενός δίσκου έπαιζαν τα λεγόμενα cd-singles, δηλαδή η ψηφιακή έκδοση των μικρών δίσκων 45 στροφών. Με μία βασική διαφορά: σκοπός των εταιρειών ήταν να ρίξουν στην αγορά δύο - τρία τραγούδια που θα έκαναν τον επερχόμενο μεγάλο δίσκο να «τσουλήσει».

Σήμερα έχουμε περάσει σε μία τελείως διαφορετική συνθήκη. Ο αφανισμός της δισκογραφίας, η επέλαση του Ίντερνετ, ακόμη και η θεμιτή φιλοδοξία των καλλιτεχνών να παραμείνουν στην επικαιρότητα, οδήγησε στα digital-singles και περισσότερο στα αυτοσχέδια βιντεάκια του YouTube.

Χαρακτηριστικό είναι ότι σπανίως πια φτάνουν στα χέρια των μουσικοκριτικών δίσκοι κανονικοί. Το e-mail τους κατακλύζεται από μηνύματα μουσικών με την προτροπή: «Download my new track» («Κατεβάστε» το νέο τραγούδι μου»).
Η Νατάσσα Μποφίλιου επέλεξε το YouTube για να μας γνωστοποιήσει – με βιντεοκλίπ με τα όλα του κιόλας – την πολυαναμενόμενη συνεργασία της με τον Στάμο Σέμση στη μουσική και τον Γεράσιμο Ευαγγελάτο στους στίχους.

Το ίδιο έκαναν και ο Λόλεκ με τον Θάνο Ανεστόπουλο για τις μελοποιήσεις τους στην Κατερίνα Γώγου. Του μεν Λόλεκ το ένα τραγούδι εντάχθηκε στο βιβλίο - cd «Πάνω - κάτω η Πατησίων», του δε Ανεστόπουλου τα κομμάτια εξακολουθούν να αιωρούνται στο Διαδίκτυο από εμφανίσεις του σε μπουάτ και σε μουσικές σκηνές.

Πρόσφατα ακόμη το συγκρότημα των Pop Eye ανέβασε στο YouTube μία απρόβλεπτη ηλεκτρονική διασκευή στο τραγούδι του Νίκου Ξυδάκη «Στο εστιατόριο που τρών’ τα συνεργεία». Αφενός πήραμε μια γεύση από τη νέα δουλειά τους, αφετέρου επέλεξαν μ’ αυτόν τον τρόπο να προμοτάρουν την πρόσφατη συναυλία του Ξυδάκη, στην οποία συμμετείχαν. Ακόμη και ο Vassilikos, μετά τη μεγάλη επιτυχία του αγγλόφωνου «Vintage», θέλησε να μοιραστεί με τους φαν του στο παντοδύναμο Ίντερνετ ορισμένα κομμάτια που είχαν μείνει εκτός άλμπουμ.
Δεν είναι, όμως, οι νέοι ή οι νεότεροι μόνο που δοκιμάζουν το υλικό τους διαδικτυακά. Αρκετοί ακολουθούν τη νέα τακτική του lyric video: ένα υποτυπώδες βίντεο, με τους στίχους του τραγουδιού να περνούν εν είδει trailer από την οθόνη του υπολογιστή.

Στους παλαιότερους, λοιπόν, συμπεριλαμβάνονται ο Γιώργος Νταλάρας με το «Δίλημμα» των Λάκη Ορφανίδη - Πάρη Μήτσου, ο Φίλιππος Πλιάτσικας με το ανέκδοτο «Daybreak», η Ελένη Πέτα με το «Να μείνεις εδώ» σε μουσική - στίχους Γιάννη Χριστοδουλόπουλου, η Γλυκερία με το «Σ’ αγαπάω» που της έγραψε ο σύζυγός της Στέλιος Φωτιάδης, η Ελευθερία Αρβανιτάκη με το «Ζήσε» – κομμάτι από τίτλους τηλεοπτικού σίριαλ – αλλά και η Ελένη Τσαλιγοπούλου με «Τα σπίτια των φίλων» του σταθερού συνεργάτη της Κώστα Λειβαδά.

 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.