13/11/2018 00:28:37

Μουσικά τάλεντ σόου... μιας χρήσης

Μουσικά τάλεντ σόου... μιας χρήσης - Media

Ήταν θέμα χρόνου να έρθει και στην ελληνική τηλεόραση το δημοφιλές μουσικό τάλεντ σόου «The Voice» (τον Νοέμβριο στον ANT1). Μένει να δούμε αν το «The Voice of Greece» θα στεριώσει ή θα έχει παρόμοια τύχη με άλλα μουσικά σόου που πέρασαν από τους δέκτες μας, αλλά δεν κατάφεραν να επιβιώσουν

 «Fame Story», «Greek Idol», «X-Factor». Τα τελευταία δέκα χρόνια τα εν λόγω τάλεντ σόου μονοπωλούσαν κατά διαστήματα τα ποσοστά τηλεθέασης στην prime time ζώνη των καναλιών. Ήταν οι έφηβοι αυτοί που κυρίως μαζεύονταν γύρω από την τηλεόραση για να… θαυμάσουν τα επόμενα μεγάλα ονόματα στο μουσικό στερέωμα, τα οποία σήμερα… αγνοούνται – τουλάχιστον τα περισσότερα. Ακόμα και μεγαλύτερες ηλικίες σταματούσαν ενίοτε το ζάπινγκ στα προγράμματα αυτά με τη δικαιολογία να μάθουν γιατί γίνεται τόσος σαματάς για την Άσπα Τσίνα και τον Περικλή Στεργιανούδη του «Fame Story», τον «κούκλο» Νίκο Οικονομόπουλο του Greek Idol και γενικά κάθε διαγωνιζόμενο που απολάμβανε μερικές στιγμές τηλεοπτικής καταξίωσης.

Νικητές… αγνοούνται
Οποιαδήποτε παραγωγή «προσγειώθηκε» στην ελληνική τηλεοπτική καθημερινότητα ήταν μια ρέπλικα αντίστοιχων προγραμμάτων σε Αμερική και Μεγάλη Βρετανία. To «Greek Idol» ήταν η εντόπια ξεπατικωτούρα του «American Idol» και το «X-Factor Greece» η αντίστοιχη βρετανική. Όσο για το «Fame Story», που πρωτοεμφανίστηκε στην Ελλάδα το 2002, είχε και στοιχεία ριάλιτι – ένα πολύ φρέσκο είδος για τη χώρα μας, αφού το «Big Brother 1» εμφανίστηκε μόλις έναν χρόνο πριν –, δηλαδή θαψίματα, τσακωμούς και μαλλιοτραβήγματα μεταξύ των μαθητών και των καθηγητών. Ένα κοινό ανάμεσα στα παραπάνω είναι πως κανένα δεν έδινε την έμφαση που θα έπρεπε στο ταλέντο και τη φωνή των συμμετεχόντων.
Ουσιαστικά μόνο η μουσική δεν έβγαινε κερδισμένη, η οποία ήταν η πρόφαση για ένα εμπορικό σόου. Περισσότερο ενδιαφέρον είχε το ζουμερό κοριτσάκι που λικνιζόταν στη σκηνή ή ο νεαρός γαλανομάτης, ο κριτής Νίκος Μουρατίδης και το… περίφημο «Σκάσε, ηλίθια» στον έτερο κριτή, σχεδιαστή και ενδυματολόγο Μάρκελλο Νύκτα στο λάιβ του «Fame Story», οι κόντρες μεταξύ κριτών και τραγουδιστών και οι γνωστοί άγνωστοι ατάλαντοι που γελοιοποιούσαν τον εαυτό τους στις οντισιόν πριν από τα λάιβ του «X-Factor» και του «Greek Idol» για χάρη της θεαματικότητας. Ακόμα και οι νικητές της εκάστοτε σεζόν δεν ήταν και οι καλύτερες φωνές. Άλλωστε στο παιχνίδι συμμετείχε και το κοινό, που από το σπίτι του ψήφιζε (όχι και με τον πιο αξιοκρατικό τρόπο) ποιος διαγωνιζόμενος θα παραμείνει στο παιχνίδι και ποιος θα... κουνήσει μαντήλι.
Όσο όμως και αν ακολούθησαν την ξενόφερτη συνταγή, όλα τα ριάλιτι - τάλεντ σόου δεν κατάφεραν να επιζήσουν για πάνω από τρεις ή τέσσερις σεζόν στην ελληνική τηλεόραση. Το «Fame Story» του ΑΝΤ1 έπειτα από τέσσερις σεζόν (2002-2006) σταμάτησε. Στον Alpha το «Greek Idol» άντεξε μόλις δύο χρονιές (2009-2010, 2010-2012), τη στιγμή που η αμερικανική βερσιόν διανύει αισίως τη 13η χρονιά. Το επίσης πολυδιαφημισμένο «X-Factor» του ΑΝΤ1 κράτησε μόλις τρία χρόνια (2008-11), με το όλο σόου να ωφελεί, όπως εξελίχθηκε, περισσότερο την καριέρα του Σάκη Ρουβά ως παρουσιαστή και λιγότερο αυτή των νικητών στο μουσικό στερέωμα.
Το ελληνικό κοινό είναι γνωστό πως... βαριέται εύκολα και γρήγορα εγκαταλείπει ένα θέαμα γνωστό και ετοιματζίδικο. Αλλά και τα κανάλια με τη σειρά τους δεν ρισκάρουν να δαπανήσουν υπέρογκα ποσά ετησίως σε παραγωγές οι οποίες δεν θα ήταν το «ιν» της επόμενης τηλεοπτικής σεζόν. Δεν μπορείς να μένεις στα μουσικά σόου τη στιγμή που το κοινό από αύριο θα προτιμά να βλέπει... «Masterchef» και «Ελλάδα έχεις ταλέντο». Και μεθαύριο θα επιλέγει κάτι άλλο.

Τα λάιβ προγράμματα των τάλεντ σόου ήταν μια από τις μεγαλύτερες πηγές εσόδων για τα κανάλια, με την τηλεθέαση να εκτοξεύεται στα ύψη τις ημέρες προβολής τους.
Το «Greek Idol» είχε ποσοστά 23-31% (μέσος όρος), ενώ ο τελικός της δεύτερης σεζόν έφερε ποσοστά - ρεκόρ στο κανάλι του Alpha (49,5%). Το «X-Factor» για τρία χρόνια είχε μετατρέψει τις Παρασκευές σε δική του υπόθεση, σημειώνοντας 17-26% μέσο όρο, ενώ αρκετές φορές έπαιρνε μέχρι και το 39% της τηλεοπτικής πίτας. Η παλιά καραβάνα των ριάλιτι - τάλεντ σόου, το «Fame Story», σημείωνε και τις τέσσερις σεζόν μέσα από τον δέκτη του ΑΝΤ1 ποσοστά 26-30%, ενώ ο τελικός της τρίτης σεζόν (με νικητή τον Περικλή Στεργιανούδη) είχε πετύχει μέσο μερίδιο 55,6% (κοντά στους 2.300.000 θεατές).

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.