16/11/2018 18:58:20

Το Χόλιγουντ των Κινέζων

Το Χόλιγουντ των Κινέζων - Media

Θα μπορούσε να είναι και ο Σάμιουελ Γκόλντγουιν της εποχής μας. Ο Γουάνγκ Τζιανλίν, ο πλουσιότερος άνθρωπος της Κίνας, σύμφωνα με το «Forbes», αποδείχθηκε ο νέος μεγιστάνας του κινηματογράφου. Σε πρόσφατο γκαλά, που πραγματοποιήθηκε στην παραλιακή πόλη του Κινγκντάο της Κίνας, παρουσίασε τη νέα «Κινηματογραφική Μητρόπολη της Ανατολής», αξίας 6,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, η οποία αναμένεται να είναι έτοιμη μέχρι το 2017. Το νέο «Chollywood» θα διαθέτει δεκαεννιά ολοκαίνουργια στούντιο, με το μεγαλύτερο στούντιο ήχου, έκτασης 100.000 τ.μ., και το πρώτο μόνιμο υποβρύχιο στούντιο στον κόσμο, οχτώ υπερπολυτελή ξενοδοχεία, έναν κινηματογράφο 5.000 θέσεων, ένα πάρκο αναψυχής τύπου Disneyland με διαδραστικό τρενάκι - σινεμά, ένα μουσείο κινηματογράφου, πολλά κέρινα ομοιώματα, μία μόνιμη έκθεση αυτοκινήτου, ένα συνεδριακό και εκθεσιακό συγκρότημα, ένα εμπορικό κέντρο, ένα νοσοκομείο, καθώς και ένα γιοτ κλαμπ με 30 θέσεις για να αγκυροβολούν τα σκάφη τους οι επισκέπτες. «Πιστεύω ότι η παραγωγή των ταινιών εδώ θα είναι φθηνότερη απ’ οπουδήποτε αλλού» τόνισε ο Τζιανλίν.

Δεν είναι παραγωγός ταινιών, δεν ξέρει από κινηματογράφο. Γνωρίζει, όμως, από επενδύσεις - μαμούθ. Είναι ο ιδρυτής της Wanda Group, που κατέχει δεκάδες εμπορικά κέντρα, κορυφαία εστιατόρια, ξενοδοχεία πέντε αστέρων, μικρές και μεγάλες αίθουσες κινηματογράφου, πολυκαταστήματα και μαγαζιά καραόκε. Το βράδυ των «αποκαλυπτηρίων» του πλήρωσε περισσότερα από 11 εκατομμύρια ευρώ για να προσελκύσει το καλύτερο ρόστερ του Χόλιγουντ, τους Λεονάρντο ντι Κάπριο, Νικόλ Κίντμαν, Κάθριν Ζέτα Τζόουνς, Τζον Τραβόλτα κ.ά. «Είναι η αρχή μιας νέας εποχής» δήλωσε ο Τραβόλτα, προσθέτοντας ότι το Χόλιγουντ χρειάζεται λεφτά και η Κίνα φαίνεται να έχει πολλά. Το μεγάλο στοίχημα που βάζει ο Κινέζος μεγιστάνας είναι όχι μόνο να μεταφέρει μέσα σε μια τετραετία ένα αντίστοιχο Χόλιγουντ στην Κίνα, αλλά και να φέρει στο κινεζικό box office τη λάμψη και τα εκατομμύρια που χρειάζονται. Γι’ αυτό και ποντάρει, όπως είπε, «στην ισχυρή ροή μετρητών από τα ξενοδοχεία και την ψυχαγωγία».

Το «Κινεζικό Όνειρο»

Πριν από μερικούς μήνες ο Γουάνγκ Τζιανλίν έκανε μια χρηματική δωρεά ύψους 15 εκατομμυρίων δολαρίων στην Ακαδημία Κινηματογράφου των ΗΠΑ, η οποία κάθε χρόνο διοργανώνει τη λαμπερή τελετή των Όσκαρ, ενώ εκείνη, για πρώτη φορά στα 86 χρόνια ιστορίας της, συμφώνησε να υποστηρίξει τον Γουάνγκ Τζιανλίν ώστε να λανσάρει ένα ετήσιο φεστιβάλ κινηματογράφου εκτός ΗΠΑ, τα Κινεζικά Όσκαρ. Αυτό δεν σημαίνει ότι μεταφέρεται διά μαγείας και ο χολιγουντιανός πολιτισμός στην Κίνα. Πώς εξηγείται η θέληση για συνεργασία;

Προφανώς, η κινεζική βιομηχανία δεν μπορεί να ανταγωνιστεί το Χόλιγουντ παρά μόνο να διδαχθεί από αυτό, τόσο στην αφήγηση όσο και στην πώληση και διανομή ταινιών σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Κίνα θέλει να δημιουργήσει ένα δικό της «American Dream», να γίνει ένας εξίσου ισχυρός παίκτης στην παγκόσμια κινηματογραφική βιομηχανία, ενώ το Χόλιγουντ ψάχνει διόδους για μία μεγαλύτερη πρόσβαση στην κινεζική προσοδοφόρα αγορά, καθώς, χωρίς τη συγκατάθεση της China Film Group (τον διανομέα ταινιών του κράτους), δεν μπορεί να κυκλοφορήσει τις ταινίες της ελεύθερα.

Με λογοκρισία «Chollywood» δεν γίνεται

Πώς ισχυροποιήθηκαν οι δεσμοί Χόλιγουντ - Κίνας; Με την επανίδρυση της κινεζικής κινηματογραφικής βιομηχανίας, που ξεκίνησε πριν από περίπου 15 χρόνια, όταν ηθοποιοί από το Χονγκ Κονγκ, όπως οι Τζάκι Τσαν, Τζον Γου, Τσούι Χάαρκ, Τσόου Γουν - Φατ τρύπωσαν στα στούντιο του Χόλιγουντ. Ενώ δεν άργησαν και οι κινεζικές υπερπαραγωγές με παγκόσμια επιτυχία, όπως το «Τίγρης και Δράκος» του Ανγκ Λι και ο «Ήρωας» του Ζανγκ Γιμού. Είδαμε και κινεζικές ταινίες με αστέρες του Χόλιγουντ, όπως τον Κρίστιαν Μπέιλ, που πρωταγωνίστησε στα «Λουλούδια του πολέμου» αλλά και τους Τιμ Ρόμπινς και Άντριαν Μπρόντι στο «Πίσω στο 1942» κ.ά. Ενώ δεν ήταν λίγα και τα αμερικανικά franchise με τη συμμετοχή Κινέζων σταρ, όπως τα «Iron Man», «X-Men», «Resident Evil», «Transformers» κ.ά.
Οι υπεύθυνοι της Wanda Group, πάντως, για να γίνουν ισάξιοι αντίπαλοι, πρέπει να ξεπεράσουν, ανάμεσα σε πολλά άλλα, ένα σημαντικό πρόβλημα: τη λογοκρισία. Μην ξεχνάμε το πρόσφατο περιστατικό με το «Django: Ο τιμωρός» του Ταραντίνο. Και αυτό δεν θα είναι καθόλου εύκολη υπόθεση.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.