15/11/2018 01:12:31

«Έφυγε» η ζωγράφος Άννα Μπόµπολα

«Έφυγε» η ζωγράφος Άννα Μπόµπολα - Media
 
Ο κόσμος της τέχνης αποχαιρέτησε την Παρασκευή μία σημαντική δημιουργό των σύγχρονων εικαστικών τεχνών. Διακριτική και σεμνή, είχε αφιερωθεί στη ζωγραφική
που τόσο αγάπησε.
 
Η ζωγράφος Άννα Μπόμπολα πάλεψε γενναία τόσο με τον καμβά όσο και με την ίδια τη ζωή μέχρι ν’ αφήσει την τελευταία της πνοή, χτυπημένη από την επάρατο νόσο, σε ηλικία 79 ετών. Σύζυγος του εκδότη του «Έθνους» Γιώργου Μπόμπολα, ήταν μια γυναίκα διακριτική. Καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής της βρισκόταν συνειδητά μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας για να αφοσιωθεί ολοκληρωτικά στις δύο μεγάλες της αγάπες την οικογένεια αλλά και τη ζωγραφική.
 
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1934. Κι όμως ένιωθε βαθιά αγάπη για την Κρήτη, τον τόπο καταγωγής του πατέρα της Λεωνίδα Ορφανουδάκη. Στα μέσα της δεκαετίας του ’50 γνώρισε τον σύντροφο της ζωής της Γιώργο Μπόμπολα και μέσα σε λίγα χρόνια παντρεύτηκαν στον Άγιο Διονύσιο, της Αθήνας. Μαζί απέκτησαν τρία παιδιά, τη Μαρία, τον Φώτη και τον Λεωνίδα, αλλά και εγγόνια.
 
Όσοι τη γνώρισαν από κοντά, αναγνώριζαν αμέσως την ευαισθησία της αλλά και την κατανόησή της προς τους άλλους. Ήταν σεμνή, με ήθος ευγένεια και τρυφερότητα. Όλα τα παραπάνω αποτύπωνε και στη ζωγραφική της μεταφέροντας πάνω στους καμβάδες όπως η ίδια δήλωνε, τον εσωτερικό της κόσμο. Το λάδι, το κάρβουνο ή το μολύβι ήταν τα βασικά της εργαλεία με τα οποία ανέπτυξε μια ατομική και εξπρεσιονιστική τεχνοτροπία, η οποία καθοριζόταν από το χρώμα, τη δραματική και εκρηκτική έκφραση, όσο και τη θετική ενέργεια.
 
Από τη Νέα Υόρκη στη Μόσχα και τη Βενετία
 
Η σχέση της με την τέχνη γεννήθηκε πριν ακόμα πιάσει η ίδια πινέλο στα χέρια της Ξεκινώντας να συλλέγει έργα σύγχρονων Ελλήνων καλλιτεχνών δεν περιορίστηκε στην ασχολία αυτή σαν να ήταν ένα απλό χόμπι. Άρχισε να έρχεται σε επαφή μαζί με σημαντικούς δημιουργούς παρακολουθώντας τις εκθέσεις τους και συζητώντας για ώρεςγύρω από την τέχνη. Τα πρώτα μαθή­ματα ζωγραφικής δεν άργησαν να έρθουν. Ξεκίνησε στο εργαστήριο του Γιάννη Μετζικώφ, ενώ στη συνέχεια εντάχθηκε σε διάφορα γκρουπ. Ώριμη και κατασταλαγμένη πια πως η ζωγραφική ήταν το μεγάλο της πάθος άρχισε βαθμιαία να αποκαλύπτει στα έργα της ένα βαθύ αίσθημα, ώστε να κερδίσει από κοινό και κριτικούς μια σημαντική θέση στην Ιστορία των σύγχρονων εικαστικών τεχνών.
 
Μέχρι σήμερα η Άννα Μπόμπολα έχει πραγματοποιήσει μεγάλες ατομικές εκθέσεις μόνο στο εξωτερικό. Μια επιλογή συνειδητή, ώστε να αποφευχθεί η σύνδεση του ονόματός της με τις δημιουργίες της. Η πρώτη ατομική έκθεση ήρθε στο φως διστακτικά το 1989 στην γκαλερί «Facchetti» της Νέας Υόρκης. Ενώ η μεγαλύτερη έκθεση της καριέρας της πραγματοποιήθηκε μόλις τρία χρόνια αργότερα, το 1992, στην «Art Moderne Gallery» της Μόσχας. Οι πίνακες της έκθεσής της με τίτλο «Κατάσταση» φιλοξενούνται σήμερα στο Μουσείο Πούσκιν και στο Ερμιτάζ.
 
Στη συνέχεια ταξίδεψε ξανά στη Νέα Υόρκη, το 1993 στη «Mario Ravagna n Gallery» και το 2005 στη «Michail & Lombardo Gallery» με ενδιάμεση στάση το 1995 στην Πλατεία του Άγιου Μάρκου της Βενετίας στην γκαλερί «Ravagnan».
 
«Έφερα τους ουρανούς μου στη Βενετία», είχε δηλώσει η ίδια, με αφορμή τη μεγάλη και γνωστή της ενότητα «Ουρανός», ενώ η τελευταία της στάση ήταν η Νέα Υόρκη (2005), όπου παρουσίασε τα «Ηφαίστεια».

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.