Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Μια από τις δημοφιλέστερες κεκτημένες ελληνικές ιδιαιτερότητες είναι η αποκλειστικότητα του δικαιώματος στην ευφυΐα και τα ευφυολογήματα που προβάλλουν μερικοί λάτρεις και θαυμαστές του δυτικού αλάθητου με τον εκλεπτυσμένο εστετισμό τους
Μια από τις δημοφιλέστερες κεκτημένες ελληνικές ιδιαιτερότητες είναι η αποκλειστικότητα του δικαιώματος στην ευφυΐα και τα ευφυολογήματα που προβάλλουν μερικοί λάτρεις και θαυμαστές του δυτικού αλάθητου με τον εκλεπτυσμένο εστετισμό τους, απότοκο της βαθύτατης και αποκλειστικής προσήλωσής τους στη Δύση.
Έτσι, «κάθε τι ελληνικό στον κόσμο αυτό» παρουσιάζεται αυτοδικαίως ως γραφικότητα, ως μια ακόμα ανατολίτικη κουτοπονηριά απέναντι στον ορθολογισμό της Δύσης – τον οποίο έτσι κι αλλιώς κάθε σώφρων άνθρωπος υπολήπτεται και αναγνωρίζει. Παρά ταύτα, δεν είναι δυνατόν κάθε εθνικό επιχείρημα – από όπου κι αν προέρχεται –, όπως επιτάσσει η δυτική αντίληψη περί δημοκρατίας, να απαξιώνεται a priori.
Όπως δεν είναι δυνατόν η προκατάληψη – δίκαιη ή άδικη – απέναντι σε ένα πρόσωπο να αποκλείει το πρόσωπο αυτό από τη δυνατότητα να εκφράσει τουλάχιστον μιαν αξιοπρόσεκτη άποψη.
Με αυτό το σκεπτικό, η παιδεία του Βύρωνα Πολύδωρα είναι αξιοπρόσεκτη ως εξ αντικείμενου αξιόλογη, και όχι αντικείμενο άσκησης ύφους και υπεροψίας. Ο «βραχάνθρωπος» που ερέθισε τους ευαίσθητους αισθητήρες του δυτικοτραφούς εκσυγχρονιστή αρθρογράφου της «Καθημερινής» κυρίου Κασιμάτη, για τον οποίο κάνει μνεία πολύ ορθά ο Πολύδωρας, συνδέεται με τον λαό (πλήθος ανθρώπων).
Γράφει ο κύριος Κασιμάτης, τον οποίο παρεμπιπτόντως υποληπτόμεθα και μελετούμε, σχετικά με τη χρήση και ερμηνεία της λέξεως: «Αντιθέτως, εκείνο που επιτρέπει σήμερα την αυθαιρεσία της πολιτικής εξουσίας στην Ελλάδα είναι η παινεμένη ιδιαιτερότητα του λαού μας, η ιδιαιτερότητα του “βραχανθρώπου (sic), αυτοφυούς, αυτόχθονος” (συγγνώμη, αλλά έτσι ορίζει τον λαό σε άλλο σημείο του κειμένου του ο σοφός…)».
Δίχως διάθεση αντιπαλότητας, αυτή είναι η ρίζα της λέξης «λαός», την οποία χρησιμοποιεί ορθότατα ο Βύρων Πολύδωρας.
Προέρχεται από τη ρίζα -λας που σημαίνει πέτρα, εξ ου και λατομείον. Επίσης, αν ανατρέξει κανείς στον μύθο του Δευκαλίωνα και της Πύρρας, θα δει ότι αναδημιούργησαν τους ανθρώπους, μετά τον κατακλυσμό, από λίθους!
Έτσι, η παρενθετική ειρωνική επισήμανση («συγγνώμη, αλλά έτσι ορίζει τον λαό σε άλλο σημείο του κειμένου του ο σοφός»…) απαντιέται απλά, δίχως να χρειαστεί να προστρέξουμε σε εκσυγχρονιστικές ιστορικές αφηγήσεις. Η βασική μας επισήμανση ωστόσο είναι ότι ο Βύρων Πολύδωρας, με τον οποίο, σημειωτέον και προς αποφυγή παρεξηγήσεων, ουδεμία σχέση ή συμπάθεια διατηρούμε, γίνεται στόχος κυρίως επειδή είναι επαρκώς εγγράμματος σε ένα Κοινοβούλιο και σε μια κοινωνία όπου τα «πολλά γράμματα» είναι αντικείμενο ψόγου αντί επαίνου, δηλαδή αντίθετα από ό,τι συμβαίνει στη Δύση.
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.