search
ΠΕΜΠΤΗ 28.03.2024 16:11
MENU CLOSE

Ο κλέψας του… νοθεύσαντος

03.12.2013 22:00
oldphotospod_2811_017_cmyk1386062017.jpg

Σε πάνω από τρία δισεκατομμύρια ευρώ υπολογίζονται οι απώλειες για τα έσοδα του Δημοσίου από το λαθρεμπόριο καυσίμων σε όλο τον κύκλο της διανομής! 

Σε πάνω από τρία δισεκατομμύρια ευρώ υπολογίζονται οι απώλειες για τα έσοδα του Δημοσίου από το λαθρεμπόριο καυσίμων σε όλο τον κύκλο της διανομής! Χωρίς ίχνος πολιτικής βούλησης, οι αρμόδιοι υπουργοί «θρέφουν» την παρανομία και σακατεύουν τους πολίτες στους φόρους

Η κυβέρνηση διατηρεί ακέραια την παράδοση που θέλει εδώ και δεκαετίες τους λαθρεμπόρους καυσίμων να πλουτίζουν σε βάρος του Δημοσίου και των πολιτών, να δρουν σε βάρος της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος.
Και λέμε ότι διατηρεί ακέραια την παράδοση αφού επί της ουσίας αρνείται μέσω παραλείψεων των καθ’ ύλην αρμόδιων υπουργών να εφαρμόσει ακόμα τους νόμους που έχουν ψηφιστεί.
Έτσι, την ίδια στιγμή που βαρύτατοι φόροι έχουν γονατίσει τους πολίτες, την ίδια στιγμή που η πλειοψηφία των πολιτών θα ξεπαγιάσει αφού δεν μπορεί να πλησιάσει το πετρέλαιο θέρμανσης, οι λαθρέμποροι κάνουν πάρτι.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ECOCITY, το Δημόσιο χάνει περισσότερα από 3 δισεκατομμύρια ευρώ από το λαθρεμπόριο σε όλο τον κύκλο της διανομής. Όπως μας επισήμανε ο Θάνος Ζαφειρόπουλος εκ μέρους του Εθελοντικού Οργανισμού για το Αστικό Περιβάλλον που έχει καταθέσει και καταγγελία στην Κομισιόν, «υπάρχει παραπλάνηση τόσο για τις πραγματικές απώλειες στα έσοδα όσο και για τις πραγματικές τιμές των ρύπων». Οι απώλειες, υπογράμμισε ο κ. Ζαφειρόπουλος, είναι πάνω από 3 δισεκατομμύρια, ενώ οι εκτιμήσεις περί 600 εκατομμυρίων αφορούν μόνον την απώλεια εσόδων από τα πρατήρια και όχι από όλο τον κύκλο της διανομής καυσίμων.
Την ίδια ώρα, η πολιτεία γιγαντώνει το φαινόμενο της λαθρεμπορίας μέσα από σειρά παραλείψεων, όπως:
1 Ενώ το ναυτιλιακό πετρέλαιο παραμένει αφορολόγητο:
• δεν έχουν εφαρμοστεί μηχανισμοί ελέγχου στις πλωτές δεξαμενές,
• δεν έχει εφαρμοστεί η ηλεκτρονική διαδικασία τελωνειακών συναλλαγών,
• δεν έχουν αλλάξει οι προδιαγραφές στην περιεκτικότητα θείου,
• τα σκάφη του ΣΔΟΕ ελλείψει κονδυλίων είναι επί της ουσίας καθηλωμένα.
2 Ενώ έχουν ληφθεί μέτρα για το λαθρεμπόριο στο πετρέλαιο θέρμανσης – κίνησης:
• ο στόλος των ειδικά εξοπλισμένων ημιφορτηγών, που θα έκαναν αιφνιδιαστικούς ελέγχους, σκούριασαν σε κάποιο γκαράζ υπουργείου,
• τα συστήματα εισροών – εκροών δεν μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά,
• μόνο 3 στα 10 πρατήρια στέλνουν δεδομένα,
• δεν λειτουργεί η διασύνδεση με τα συστήματα της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων,
• η εφαρμογή που θα παραλάμβανε και θα επεξεργαζόταν τα στοιχεία παραμένει ανενεργή, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πραγματικός και αποτελεσματικός έλεγχος.

Χοντρό παιχνίδι με το  ναυτιλιακό πετρέλαιο

Μια από τις μεγαλύτερες μπαρούφες που έχουν ειπωθεί για την εξίσωση του ειδικού φόρου στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης είναι ότι έγινε στο πλαίσιο της πάταξης του λαθρεμπορίου. Και είναι μπαρούφα γιατί οι ίδιοι εγκέφαλοι άφησαν την απόλυτη «τρύπα», αυτήν του ναυτιλιακού πετρελαίου, με αποτέλεσμα το λαθρεμπόριο, η κλοπή και η νοθεία όχι μόνο να μην έχουν καταπολεμηθεί, αλλά να έχουν εκτοξευθεί στα ύψη.
Όπως επισημαίνουν άνθρωποι που γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα, δεν υπάρχει πολιτική βούληση για την πάταξη του λαθρεμπορίου, διαφορετικά θα είχαν υλοποιηθεί όλα τα μέτρα που προβλέπονται, δηλαδή θα είχαν εγκαταστήσει μηχανισμούς ελέγχου στα σλέπια (πλωτές δεξαμενές) έτσι ώστε να γνωρίζουν την πορεία τους και να μην εξαφανίζονται από τον θαλάσσιο χάρτη προς άγνωστες κατευθύνσεις. Παράλληλα θα είχαν εφαρμόσει και την ηλεκτρονική διαδικασία τελωνειακών συναλλαγών, που προβλέπεται βάσει ευρωπαϊκής οδηγίας από το 2001!
Έτσι, το χοντρό παιχνίδι των λαθρεμπόρων γίνεται τώρα αποκλειστικά με το ναυτιλιακό πετρέλαιο, το οποίο είναι αφορολόγητο, με αποτέλεσμα οι παράνομοι να εξασφαλίζουν μυθώδη κέρδη σε βάρος του Δημοσίου. Όπως λένε άνθρωποι της αγοράς, το ναυτιλιακό πετρέλαιο είναι εύκολο να κλαπεί, σε συνεργασία τις περισσότερες φορές με τους ανθρώπους που το παραλαμβάνουν, αφού από τη στιγμή που μια πλωτή δεξαμενή φύγει από τις εγκαταστάσεις όπου γέμισε πετρέλαιο κανείς δεν γνωρίζει την πραγματική της πορεία. Εάν, δηλαδή, παρέδωσε την ποσότητα που έπρεπε εκεί που έπρεπε ή άλλαξε ρότα κινούμενη στον χάρτη των λαθρεμπόρων.
Η πιάτσα βοά ότι γίνονται έως και εικονικές αιτήσεις αγοράς, με αποτέλεσμα οι ποσότητες ναυτιλιακού πετρελαίου που αναγράφονται, αντί να πηγαίνουν στο σύνολό τους στο πλοίο, να ξεφορτώνονται σε βυτία στη στεριά, τα οποία στη συνέχεια μεταφέρουν το ναυτιλιακό πετρέλαιο σε παράνομες δεξαμενές που βρίσκονται στον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα. Στις δεξαμενές αυτές το ναυτιλιακό πετρέλαιο αποχρωματίζεται και στη συνέχεια πωλείται είτε ως πετρέλαιο κίνησης είτε ως πετρέλαιο θέρμανσης.
Ένα άλλο θέμα που επισημαίνουν οι ειδικοί είναι ότι το πετρέλαιο θέρμανσης έχει τις ίδιες προδιαγραφές, όσον αφορά την περιεκτικότητα σε θείο, με αυτές του ναυτιλιακού πετρελαίου, γεγονός που επίσης ενισχύει το λαθρεμπόριο.

Κλοπή και νοθεία
Το λαθρεμπόριο, η κλοπή και η νόθευση των καυσίμων είναι ένα τριπλό πρόβλημα που εντοπίζεται σε όλο τον κύκλο της διανομής (εταιρείες καυσίμων – εταιρείες ή ιδιοκτήτες βυτίων διανομής καυσίμων – σημεία παράδοσης καυσίμων).
Σύμφωνα με την ενδελεχή έρευνα που έχει πραγματοποιήσει ο Εθελοντικός Οργανισμός για το Αστικό Περιβάλλον ECOCITY, τα τρία «πλοκάμια» του προβλήματος είναι τα εξής:
■ Το εκτεταμένο λαθρεμπόριο καυσίμων παρουσιάζεται κυρίως στο πετρέλαιο και εστιάζεται στο ναυτιλιακό, που είναι αφορολόγητο.
■ Η νοθεία στα καύσιμα παρατηρείται σχεδόν σε όλους τους τύπους, λόγω της πρόσμειξης που πραγματοποιείται (π.χ. φτηνότερης βενζίνης με ακριβότερη, νερό στα καύσιμα κ.ά.)
■ Η κλοπή παρατηρείται κυρίως στο πετρέλαιο θέρμανσης και στο πετρέλαιο ναυτιλίας.
Ο ECOCITY έχει εντοπίσει τέσσερις κατηγορίες κλοπής ή νόθευσης καυσίμων, ανάλογα με τον διακινητή και τον παραλήπτη, και συγκεκριμένα:
■ Κλοπές ή παραδόσεις νοθευμένου καύσιμου σε πρατήρια καυσίμων, που είναι πλέον δύσκολο με την εμπειρία των πρατηριούχων καυσίμων, αλλά όχι αδύνατο.
■ Κλοπές σε παραδόσεις καυσίμων σε πολυκατοικίες.
■ Κλοπές ή παραδόσεις νοθευμένου καυσίμου σε βιομηχανίες και καταστήματα (φούρνοι κ.λπ.).
■ Κλοπές σε παραδόσεις πετρελαίου ναυτιλίας σε πλοία με τη συνεργασία ή μη των αρμοδίων εφοδιασμού.

Παρωδία τα μέτρα ελέγχου
«Οι λαθρέμποροι είναι πάντα ένα βήμα μπροστά από το κράτος» έλεγε πριν από λίγο καιρό στο «Π» παράγοντας της αγοράς καυσίμων, που γνωρίζει πολύ καλά πρόσωπα και καταστάσεις.
Ο ίδιος άνθρωπος παραδέχεται ότι όλες οι θεσμικές αλλαγές που έγιναν με τυμπανοκρουσίες και μεγαλόστομες υποσχέσεις από τους εκάστοτε υπουργούς και κυβερνητικούς παράγοντες έμειναν στα χαρτιά. Κάποιοι θυμούνται ακόμη τα περιβόητα ΚΕΔΑΚ, με τον στόλο ειδικά εξοπλισμένων ημιφορτηγών, που θα έκαναν αιφνιδιαστικούς ελέγχους. Τελικά, τα αυτοκίνητα σκούριασαν (μαζί με τον εξοπλισμό τους) σε κάποιο γκαράζ υπουργείου, ενώ ο ένας υπουργός προσπαθούσε να φορτώσει το «βάρος» της ευθύνης σε άλλον.
Άλλο παράδειγμα ήταν η εξαγγελία για GPS στα βυτιοφόρα, που στην ουσία δίνουν τη δυνατότητα στις εταιρείες να ελέγχουν πού βρίσκεται το κάθε όχημά τους. Ωστόσο, το σύστημα ούτε αποτρέπει ούτε καταγράφει το λαθρεμπόριο.
Ακόμη και το πιο πρόσφατο μέτρα, τα συστήματα εισροών – εκροών έχουν τη σφραγίδα του σύγχρονου ελληνικού κράτους της προχειρότητας και της ανοργανωσιάς. Οι βενζινοπώλες (που πρώτοι το είχαν ζητήσει) αναγκάστηκαν να βάλουν το χέρι στην τσέπη και να τοποθετήσουν τα συστήματα, μέσα στα περιθώρια χρόνου που τους έδωσε ο νόμος. Ποτέ δεν είδαν το χρώμα του χρήματος από τις επιδοτήσεις που τους είχε υποσχεθεί το αρμόδιο υπουργείο (ακόμη και το ΕΣΠΑ τους είχαν τάξει!).
Και ω του θαύματος, τα συστήματα δεν μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά. Για να υπάρξει πραγματικός και αποτελεσματικός έλεγχος στη διακίνηση των καυσίμων, θα πρέπει να λειτουργήσει η διασύνδεση με τα συστήματα της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων. Ωστόσο, η εφαρμογή που θα παραλάμβανε και θα επεξεργαζόταν τα στοιχεία παραμένει ανενεργή!
Το υπουργείο Οικονομικών εκτιμά ότι η ΓΓΠΣ θα είναι σε θέση να λειτουργήσει το σύστημα στις 2 Δεκεμβρίου, κάτι που επανέλαβε και ο Γιάννης Στουρνάρας επισημαίνοντας ότι έχει δρομολογηθεί η έκδοση των απαιτούμενων υπουργικών αποφάσεων (σ.σ.: αν και από την απάντηση του υπουργείου προκύπτει ότι ακόμη κατατίθενται τροπολογίες και συντάσσονται ΚΥΑ για κρίσιμα ζητήματα).
Προς το παρόν, μένουμε στον πόλεμο ανακοινώσεων και εντυπώσεων. Το σύστημα εισροών – εκροών πρακτικά δεν λειτουργεί και το μόνο που υπάρχει είναι υποσχέσεις για το μέλλον από την πλευρά του υπουργείου Οικονομικών και διαμαρτυρίες (μεταξύ άλλων και για τη μη επιδότηση των συσκευών) από την πλευρά των πρατηριούχων.

«Τρύπα» 740 εκατ. ευρώ
Κατά το «η εγχείρηση πέτυχε, ο ασθενής απεβίωσε», υπάρχει και το άλλο: «το λαθρεμπόριο πατάχτηκε, αλλά ο προϋπολογισμός (τελικώς) ζημιώθηκε και ο κόσμος πάγωσε». Επιμένει ακόμη και σήμερα ο υπουργός Οικονομικών ότι η εξίσωση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης με το πετρέλαιο κίνησης ήταν ο μοναδικός τρόπος για να παταχτεί το λαθρεμπόριο στα καύσιμα. Την ίδια ώρα όμως που ο Γιάννης Στουρνάρας επαναλάμβανε τις σχετικές δηλώσεις (Δευτέρα βράδυ στο Mega), οι υπηρεσίες του έδιναν στη δημοσιότητα στοιχεία που αποδείκνυαν την κατάρρευση των φορολογικών εσόδων:
1 Στο 10μηνο, οι φόροι από τον ΦΠΑ των πετρελαιοειδών ανήλθαν στα 1,739 δισεκατομμύρια ευρώ έναντι 2,159 δισεκατομμυρίων ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2012 και ενώ ο στόχος για φέτος (πάντοτε στο 10μηνο) είχε τεθεί στα 2,078 δισεκατομμύρια ευρώ.
2 Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα ενεργειακά προϊόντα περιορίστηκε, από τα 3,7 δισ. ευρώ πέρυσι, στα 3,29 δισ. ευρώ φέτος, με τον στόχο να έχει τεθεί στα 3,69 δισεκατομμύρια ευρώ.
Αφού αντικειμενικός στόχος της πάταξης του λαθρεμπορίου είναι να αυξηθούν τα δημόσια έσοδα, τότε γιατί εμφανίζεται «τρύπα» της τάξεως των 740 εκατομμυρίων ευρώ; Όσο για τον αν πάγωσε ο κόσμος ή όχι, τα στοιχεία από τον περσινό χειμώνα είναι αποκαλυπτικά: η κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης, από τα περίπου τρία εκατομμύρια μετρικούς τόνους στο διάστημα Οκτωβρίου 2011 – Απριλίου 2012, περιορίστηκε στις 950.000 μετρικούς τόνους στο διάστημα Οκτωβρίου 2012 – Απριλίου 2013.
Θα περίμενε επίσης κάποιος η πάταξη του λαθρεμπορίου να επιφέρει και «στατιστική» αύξηση στην κατανάλωση του πετρελαίου κίνησης. Ποιο λόγο θα είχε ο λαθρέμπορος να αγοράσει πετρέλαιο θέρμανσης προκειμένου να το αποχρωματίσει και να το πουλήσει ως κίνησης (που σημαίνει πρακτικά «φούσκωμα» για τις πωλήσεις του θέρμανσης και μείωση για τις πωλήσεις του κίνησης); Λογικά, θα έπρεπε να αυξηθούν οι πωλήσεις του κίνησης και για τον επιπρόσθετο λόγο ότι επετράπη η κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων. Ούτε αυτό συνέβη. Και οι πωλήσεις του κίνησης εμφανίζονται στα ίδια επίπεδα. Το μόνο επιχείρημα που θα μπορούσε να επικαλεστεί η κυβέρνηση είναι η διατήρηση των πωλήσεων παρά την ύφεση.
Η λογική του συστήματος εισροών – εκροών είναι, ακόμη και αν αποχρωματιστεί το μαύρο και εντελώς αφορολόγητο ακόμη και από ΦΠΑ ναυτιλιακό πετρέλαιο, να μην μπορεί να διοχετευτεί στον τελικό καταναλωτή μέσω των πρατηρίων, καθώς ο πρατηριούχος δεν θα μπορεί να δικαιολογήσει την προέλευση από τις πωλούμενες ποσότητες.

3 στα 10 πρατήρια στέλνουν στο υπουργείο Οικονομικών στοιχεία για τις ποσότητες που αγοράζουν και πωλούν, στοιχεία τα οποία καμία υπηρεσία δεν επεξεργάζεται
600 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο είναι τα διαφυγόντα έσοδα για το Δημόσιο από το λαθρεμπόριο καυσίμων, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων – Εμπόρων Καυσίμων
3 δισεκατομμύρια ευρώ υπολογίζονται ότι είναι συνολικά οι απώλειες του κράτους από το λαθρεμπόριο και τη νοθεία σε όλους τους τύπους καυσίμων και σε όλο τον κύκλο διανομής
20% της συνολικής ποσότητας του ναυτιλιακού καυσίμου που διακινείται ετησίως είναι προϊόν λαθρεμπορίου
150 εκατ. ευρώ τον χρόνο είναι, σύμφωνα με μέτριες εκτιμήσεις, η φοροδιαφυγή από το ναυτιλιακό καύσιμο μετά την εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης με αυτό της κίνησης
3,5% έως 7% είναι, σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ (2012), η ποσότητα βενζίνης που χάνει ο καταναλωτής από τις πειραγμένες αντλίες
6 έως 12 λεπτά το λίτρο ζημιώνεται ο καταναλωτής από τις πειραγμένες αντλίες, σύμφωνα με την ίδια μελέτη
10% υπολογίζεται το ποσοστό νοθείας στην αμόλυβδη βενζίνη 100 οκτανίων, σύμφωνα με έρευνα του ΕΜΠ το 2007
10,3%, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, είναι η νοθεία στο πετρέλαιο στο λεκανοπέδιο της Αττικής
20% το ποσοστό νοθείας σε βενζίνη και ντίζελ στην περιφέρεια
 
Τα κορόιδα της Ευρώπης

Οι Γερμανοί, μέσω τρόικας, επιβάλλουν στην Ελλάδα να χρεώνει πανάκριβα το πετρέλαιο θέρμανσης στους πολίτες διά της εξίσωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης με τον φόρο που επιβάλλεται στο πετρέλαιο κίνησης. Την ίδια στιγμή όμως, για τους Γερμανούς πολίτες επιτρέπουν να υπάρχει χαώδης διαφορά στους δύο φόρους. Η πολιτική που είναι σωστή για τους Γερμανούς, είναι λανθασμένη για τους Έλληνες, κάτι που αποδεικνύεται από τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου για τις τιμές των καυσίμων. Ιδού τα δύο μέτρα και σταθμά με αριθμούς:
■  Ο φόρος κατανάλωσης που επιβάλλεται στο «γερμανικό» πετρέλαιο θέρμανσης ανέρχεται στα 61,35 ευρώ ανά 1.000 λίτρα. Αντίστοιχα, ο φόρος στο πετρέλαιο κίνησης είναι 470 ευρώ, δηλαδή οκτώ φορές περισσότερο.
■ Στην Ελλάδα, και στο πετρέλαιο κίνησης και στο πετρέλαιο θέρμανσης επιβάλλεται φόρος 342 ευρώ ανά 1.000 λίτρα.
Και δεν είναι μόνο η Γερμανία. Την πολιτική του «ενιαίου φόρου» στα δύο πετρέλαια ακολουθούν ελάχιστες χώρες στην Ε.Ε.
■  Στην Αυστρία, ο φόρος στο πετρέλαιο κίνησης είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερος από τον φόρο στο πετρέλαιο θέρμανσης (409,42 έναντι 109,18 ευρώ ανά 1.000 λίτρα).
■ Στο Βέλγιο, η απόσταση είναι χαώδης: 18 ευρώ στα 1.000 λίτρα το θέρμανσης, 427 ευρώ στα 1.000 λίτρα το κίνησης.
■ Στη γειτονική Ιταλία ο φόρος είναι 403 ευρώ στο θέρμανσης και 617 ευρώ στο κίνησης.
Εντυπωσιακές είναι οι διαφορές και στη Βουλγαρία, την Κροατία, την Κύπρο και την Τσεχία. Ποιες είναι μόνες χώρες που ακολουθούν παρόμοια πολιτική με αυτήν της Ελλάδας; Η Ουγγαρία, η Δανία και η Ρουμανία. Καμία άλλη.
 
ΦΟΝΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ

Ένας παράγοντας που συνδέεται άμεσα με τα καύσιμα και με τη νοθεία τους, παράγοντας που συστηματικά αγνοείται, είναι αυτός της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος. Και αυτό γιατί οι φονικοί ρύποι, τα αιωρούμενα μικροσωματίδια έχουν άμεση σχέση με την καύση πετρελαίου. Το πρόβλημα γιγαντώνεται από τη νοθεία του πετρελαίου αλλά και από τη χρήση ναυτιλιακού πετρελαίου ως πετρελαίου κίνησης, με αποτέλεσμα η κατάσταση να έχει βγει εκτός ελέγχου. Έτσι, την ίδια ώρα που το ΥΠΕΚΑ ετοιμάζεται να δει εάν θα φουντώσουν τα τζάκια για να βγάλει σύσταση στους πολίτες, η κύρια πηγή έκλυσης των φονικών ρύπων όχι μόνο παραμένει στο απυρόβλητο, αλλά και πριμοδοτήθηκε με το πράσινο φως στην πετρελαιοκίνηση και με τα κίνητρα για την ενίσχυσή της.
Το τραγικό είναι ότι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι υπουργοί σφυρίζουν αδιάφορα, την ίδια στιγμή που για πρώτη φορά στα χρονικά ο ΟΗΕ ενέταξε την ατμοσφαιρική ρύπανση επισήμως στη λίστα με τους καρκινογόνους παράγοντες, και μάλιστα στην καρκινογόνο Ομάδα 1 (το πιο «σίγουρο»).
Η απόφαση ελήφθη μετά την τελευταία έκθεση της Διεθνούς Υπηρεσίας για τη Μελέτη του Καρκίνου (IARC), του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, όπου επισημαίνεται ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση προκάλεσε το 2010 περίπου 223.000 θανάτους από καρκίνο του πνεύμονα, ενώ υπάρχουν ενδείξεις και για αύξηση του κινδύνου για καρκίνο της ουροδόχου κύστης.
Οι επικεφαλής της IARC υπογράμμισαν ότι πλέον η επιστημονική κοινότητα γνωρίζει ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση δεν είναι μόνο σημαντικός κίνδυνος για την υγεία γενικά, αλλά και μείζον περιβαλλοντικό αίτιο θανάτων από καρκίνο.
Ο ECOCITY κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και επισημαίνει ότι ο χειμώνας που έρχεται, θα είναι δύσκολος από τις αυξημένες εκπομπές σωματιδίων από τη θέρμανση αλλά και από τις εκπομπές του νοθευμένου πετρελαίου στα αυτοκίνητα, αυξάνοντας τον κίνδυνο για τη δημόσια υγεία.

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΕΜΠΤΗ 28.03.2024 16:10