13/11/2019 16:07:24

ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ


Εν όψει των σχεδιαζόμενων αλλαγών στον δυσκίνητο, γραφειοκρατικό δημόσιο τομέα θα ήθελα να παραθέσω μερικές προσωπικές απόψεις αναφορικά με την κατεύθυνση των σχεδιαζόμενων αλλαγών, αλλαγές που θα μεταβάλλουν άρδην την υπάρχουσα απαρχαιωμένη και δυσκίνητη γραφειοκρατική δομή και θα αποτελέσουν το εφαλτήριο αναγέννησης του στενού και ευρύτερου δημόσιου τομέα , με θετικά διαχυτικά πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα στο σύνολο της εθνικής οικονομίας . ΕΥΡΕΣΗ ΔΙΚΑΙΩΝ & ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ Αποτελεί ζητούμενο, αν αναλογιστούμε το αποτυχημένο πείραμα με το καθεστώς της εργασιακής εφεδρείας, η εύρεση εκείνων των κριτηρίων που θα δεσμεύουν το σύνολο του πολιτικού κόσμου, περισώνοντας την όποια εναπομείνουσα αξιοπρέπεια του ισχύοντος πολιτικού συστήματος και αντικατοπτρίζοντας την αίσθηση του δικαίου, αποσυμφορώντας ταυτόχρονα τον ευρύτερο εν πρώτοις και εν συνεχεία τον στενό δημόσιο τομέα, από δημόσιους υπαλλήλους που δεν δίνουν ουδεμία προστιθέμενη αξία στο παραγόμενο εθνικό προϊόν. Κατά αυτόν τον τρόπο ικανοποιούν και την εμμονή της τρόϊκας περί της αναδιάρθρωσης του αδηφάγου δημόσιου τομέα , που περνάει κατ΄ αυτούς μέσα από απολύσεις δημόσιων υπαλλήλων. Χρησιμοποιώντας ως οδηγό το ΑΣΕΠ, ένα νομοθέτημα κόσμημα-σωσίβιο για τη διάσωση του πολιτικού κόσμου, θα προσπαθήσουμε να ξαναστήσουμε το δημόσιο τομέα μέσα από μια διαχείριση του υπάρχοντος έμψυχου δυναμικού και οριοθετώντας τον πυρήνα της δημόσιας αρχής θα προσπαθήσουμε να φτάσουμε στον φλοιό της, δηλαδή στις παρυφές του δημόσιου τομέα που θα αποτελούν την όποια δεξαμενή των αποχωρήσεων. ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ 1. Υπάλληλοι που επέτυχαν σε γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (η βασική πρωτόλεια μαγιά του δημόσιου τομέα) / αποτελούν τη μειοψηφία του δημόσιου τομέα, 2. Υπάλληλοι που επέτυχαν σε ανοικτό ( με την κατάθεση δικαιολογητικών ) διαγωνισμό του ΑΣΕΠ / αποτελούν μια βασική , ανερχόμενη τα τελευταία χρόνια κατηγορία δημοσίων υπαλλήλων, 3. Υπάλληλοι που διορίστηκαν προ διαδικασιών του ΑΣΕΠ, 4. Υπάλληλοι που διορίστηκαν, παρακάμπτοντας τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ. Με την εν λόγω κατηγοριοποίηση ( χωρίς να εισερχόμαστε σε τεχνικές λεπτομέρειες ) , παρέχεται βασικά ένα πολύτιμο απλό εργαλείο στα χέρια της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας, η οποία θα επιχειρήσει την πολυθρύλητη αναδιάρθρωση του δημόσιου τομέα, ένα εργαλείο που θα δώσει και το πολιτικό στίγμα των επιχειρούμενων αλλαγών, αλλαγές που θα διέπονται από το κριτήριο της δικαιοσύνης και της αντικειμενικότητας, αφού η ανωτέρω ομαδοποίηση εξασφαλίζει το τεκμήριο της αξιοσύνης , απορροφώντας τους οποιοσδήποτε κραδασμούς από τις επιχειρούμενες απολύσεις δημόσιων υπαλλήλων. Η εν λόγω κατηγοριοποίηση, λειτουργεί ως ένας ισολογισμός έμψυχου δυναμικού , όπου ο βαθμός ρευστοποίησης ( απόλυσης, μετακίνησης ) λειτουργεί όπως και ο ισολογισμός των επιχειρήσεων, από πάνω προς τα κάτω: ( 1) η τεχνογνωσία και τα πάγια της επιχείρησης : κατηγορίες 1 και 2 της ανωτέρω κατηγοριοποίησης ( χαμηλός βαθμός ρευστοποίησης ) , 2) το κεφάλαιο κίνησης της επιχείρησης : κατηγορίες 3 και 4 της ανωτέρω κατηγοριοποίησης ( κλιμακούμενος υψηλός βαθμός ρευστοποίησης ). Η εν λόγω ταξινόμηση, απλή στη σκέψη αλλά άμεσα εφαρμόσιμη, μπορεί σε πρώτο στάδιο να προσφέρει τη λύτρωση του πολιτικού κόσμου , σε περίπτωση που η απόλυση , πρέπει να γίνει πράξη, και σε δεύτερη παράλληλη φάση τη βάση για το ξαναστήσιμο του δημόσιου τομέα , αυτή τη φορά με υλικά γνώσης, εμπειρίας, αξιοκρατίας και δικαιοσύνης. Με εκτίμηση ΚΑΛΤΣΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ – ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΛΟΥΡΟΥ 2 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.