15/10/2018 17:13:37

Δίλημμα #4

Δίλημμα #4 - Media

-Τι είναι το youtube για τη μουσική βιομηχανία. Πληγή ή σωτηρία;

Σαβίνα Γιαννάτου - τραγουδίστρια

«Το youtube είναι κάτι σαν εγκυκλοπαίδεια και βιβλιοθήκη. Όμως οι καλλιτέχνες δεν αμείβονται, οι παραγωγοί δεν έχουν δουλειά, κι αυτό δεν ξέρω τι σημαίνει για το μέλλον. Το youtube είναι λύση αλλά και ένας επιπλέον τρόπος για την καταστροφή της δισκογραφίας. Παλαιότερα, η τηλεόραση ζητούσε από τους καλλιτέχνες να εμφανιστούν δωρεάν για να διαφημιστούν, δηλαδή για να πουληθούν και οι δίσκοι τους. Επίσης, στο youtube σε «ανεβάζουν» χωρίς να σε ρωτήσουν, δηλαδή δεν έχεις επιλογή ή έλεγχο, αν πρόκειται για μια καλή ή κακή σου στιγμή. Έχω ακούσει τον εαυτό μου βραχνιασμένο από συναυλία που ήμουν άρρωστη αλλά δεν γινόταν να την αναβάλω. Το κοινό της συναυλίας το ήξερε και το είχε αποδεχτεί, το κοινό του youtube όμως θεωρούσε ότι επρόκειτο για μια κανονική συναυλία όπου τραγουδούσα με την κανονική μου φωνή. Άρα το youtube μπορεί να λειτουργήσει ως διαφήμιση αλλά και ως δυσφήμηση. Για μένα όμως, παρά τα παραδείγματα που αναφέρω, το Ιnternet έχει λειτουργήσει θετικά.
Δίσκοι μου, τραγούδια που πιθανόν κανείς δεν θα έπαιρνε χαμπάρι στο παρελθόν, κάποιοι τα έχουν ανακαλύψει, τα ακούν και τα διαδίδουν. Είναι απίθανο το πώς και πόσο οι ακροατές ψάχνουν και το τι βρίσκουν. Το youtube κατ’ αρχήν είναι σίγουρα εργαλείο για όλους μας».



Άγγελος Κουτσούκης  - ραδιοφωνικός παραγωγός, δημοσιογράφος και επί μία 20ετία υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της εταιρείας Lyra

«Το youtube και γενικότερα το Internet αποτελούν σε πολύ μεγάλο ποσοστό την αιτία της κρίσης στη δισκογραφία. Οι λόγοι είναι προφανείς: εύκολη και δωρεάν πρόσβαση στη μουσική. Το γεγονός ότι η μουσική «παράγεται» και ως εκ τούτου έχει κάποιο κόστος – πνευματικά δικαιώματα, κόστος ηχογράφησης κ.λπ. – δεν απασχολεί το youtube. Παίρνει ένα έτοιμο προϊόν και το κοινοποιεί. Aπευθύνεται ηλικιακά σε μια μερίδα ακροατών που δεν γνώρισαν τη διαδικασία ακρόασης της μουσικής, όπως οι λίγο παλαιότεροι. Που πολύ απλά σημαίνει ότι πέρα από την ίδια τη μουσική, στη διάρκεια της ακρόασης, καλό είναι να κρατάω στα χέρια μου και το εξώφυλλο του δίσκου, γιατί μου παρέχει κάποιες απαραίτητες πληροφορίες. Έτσι, πολύ συχνά, η ακρόαση μουσικής από το youtube παραμένει αποσπασματική. Βέβαια, ο όγκος πληροφοριών που σου δίνει είναι πολύ μεγάλος. Αλλά δεν παύει να είναι μέρος του προβλήματος που δημιούργησε την κρίση της «επίσημης» δισκογραφίας. Σε καμία περίπτωση, λοιπόν, δεν μπορεί να αποτελεί λύση. Στην καλύτερη περίπτωση παραμένει μια μηχανή αναζήτησης μουσικών πληροφοριών».

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.