19/10/2019 22:00:34

Κερδοφορία για την ΣΤΑΣΥ

Στην Εθνική Άμυνα τερματίζει το μετρό - Media

Την πρώτη κερδοφόρο χρήση της πραγματοποίησε το 2013 η εταιρία Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ (ΣΤΑΣΥ), δηλαδή το Μετρό, το Τραμ και ο πρώην ΗΣΑΠ, επιτυγχάνοντας, καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα από αυτά που αναμένονταν.
 
Μάλιστα, σε συνδυασμό με το «συμμάζεμα» της «αδελφής» εταιρίας Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ (ΟΣΥ), η οποία εκμεταλλεύεται τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ της πρωτεύουσας, οι αστικές συγκοινωνίες βελτίωσαν τα μεγέθη τους, αφού και περιόρισαν τις δαπάνες και ελάφρυναν τον κρατικό προϋπολογισμό, μειώνοντας τις ανάγκες για κρατική επιδότηση.
 
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που δημοσιεύει το «Βήμα», προκύπτει ότι η ΣΤΑΣΥ πέτυχε πλεόνασμα λειτουργίας ύψους 4 εκατ. ευρώ και δεν θα λάβει καν κρατική επιδότηση.
 
Συγκεκριμένα, η εταιρία είχε σύνολο εσόδων από υπηρεσίες (εισιτήρια, κάρτες) και λοιπά έσοδα (διαφήμιση, ιδιοπαραγωγή κτλ) ύψους 131,3 εκατ. ευρώ - ελαφρώς υψηλότερα από όσα προϋπολόγιζε στην αρχή του έτους και περίπου όσα είχε το 2012.
 
Παράλληλα, κατέγραψε έξοδα ύψους 127,2 εκατ. ευρώ (προϋπολόγιζε 148 εκατ. ευρώ) αντί 172 εκατ. ευρώ το 2012. 
 
Έτσι, πέτυχε λειτουργικό πλεόνασμα ύψους 4 εκατ. ευρώ, ενώ επέστρεψε την προϋπολογισθείσα κρατική επιδότηση ύψους 18 εκατ. ευρώ, αφού δεν την χρησιμοποίησε.
 
Λιγότερη η επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού
 
Στο μεταξύ, σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία του ΟΑΣΑ για το 2013, προκύπτει ότι στα έσοδα των 131 εκατ. ευρώ της ΣΤΑΣΥ, έρχονται να προστεθούν και έσοδα 116 εκατ. ευρώ από την ΟΣΥ (το 2012 είχε 133 εκατ. ευρώ, άρα μείωση 12,7%) και περίπου 9,4 εκατ. ευρώ από τον ΟΑΣΑ (10,8 εκατ. ευρώ το 2012, μείωση 13,2%).
 
Συνολικά, δηλαδή το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών είχε σύνολο εσόδων λειτουργίας ύψους από έργο (υπηρεσίες και λοιπά έσοδα) ύψους 257 εκατ. ευρώ αντί 275 εκατ. ευρώ, δηλαδή κατέγραψε μείωση κατά 6,8%.
 
Εν τούτοις, η καλή είδηση είναι η μείωση της κρατικής επιδότησης η οποία το 2012 προσέγγισε τα 200 εκατ. ευρώ (156 εκατ. για την ΟΣΥ και 41 εκατ. ευρώ για τη ΣΤΑΣΥ).
 
Και αυτό διότι το 2013 η ΣΤΑΣΥ δεν χρησιμοποίησε τα 14 εκατ. ευρώ που της είχαν προϋπολογιστεί, ενώ η ΟΣΥ έλαβε 107 εκατ. ευρώ από τα 143 που είχαν αρχικά δεσμευτεί. Πρακτικά, ο ΟΑΣΑ πέτυχε το 2013 εξοικονόμηση ύψους 50 εκατ. ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό.  
 
«Εκτόξευση» (και) για τα πρόστιμα
 
Αξίζει να σημειωθεί πως αυτά τα στοιχεία προκύπτουν μετά την κατανομή των εσόδων που κάνει στις ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ ο ΟΑΣΑ. Σύμφωνα με τις πραγματικές εισπράξεις της ΣΤΑΣΥ, η κατάσταση γίνεται ακόμα καλύτερη, αφού τα έσοδα από εισιτήρια και κάρτες για το 2013 έφτασαν σχεδόν τα 150 εκατ. ευρώ, έναντι 147,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα δηλαδή κατά 1,5%.
 
Ωστόσο, αυτό που προκαλεί εντύπωση και αισιοδοξία για καλύτερες μέρες σε στελέχη της ΣΤΑΣΥ είναι το γεγονός ότι από τον Ιούλιο του 2013 οι πωλήσεις εισιτηρίων είναι κάθε μήνα σταθερά αυξημένες κατά 10% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012. Μάλιστα, τον Νοέμβριο οι πωλήσεις εισιτηρίων εκτοξεύθηκαν κατά σχεδόν 30% σε σχέση με τον Νοέμβρη του 2012.
 
Επίσης, εκεί όπου καταγράφονται ακόμη μεγαλύτερες αποκλίσεις σε σχέση με το 2012 είναι στον αριθμό των προστίμων, τα οποία το 2013 εκτινάχθηκαν τόσο σε αριθμό όσο και σε αξία.
 
Συγκεκριμένα, κόπηκαν 60.407 πρόστιμα (αντί 46.616 το 2012), συνολικής αξίας 4,5 εκατ. ευρώ (3,6 εκατ. ευρώ το 2012), αυξημένα κατά 29,5% σε ποσότητα και 22,4% σε αξία, επίδοση που συνδέεται με την εντατικοποίηση των ελέγχων στα μέσα σταθερής τροχιάς.
 
«Χρειαζόμαστε και άλλα άτομα»
 
Όπως μεταδίδουν έμπειρα στελέχη των συγκοινωνιακών φορέων, παρόλο που η διοίκηση της εταιρίας (επικεφαλής είναι ο κ. Νίκος Παπαθανάσης) έριξε στο πεδίο δεκάδες υπαλλήλους γραφείου της ΣΤΑΣΥ, προκειμένου να υποστηριχθούν καλύτερα οι λειτουργίες της εταιρίας, εν τούτοις οι ανάγκες για νέο προσωπικό είναι σημαντικές και ο διαγωνισμός για την πρόσληψη νέων υπαλλήλων -μέσω ΑΣΕΠ- πρέπει να προχωρήσει, αφού «υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις και το σύστημα δουλεύει οριακά».

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.