26/03/2019 21:37:42

Η εκδοχή Καταλειφού

Η εκδοχή Καταλειφού - Media
 
Ποιος είναι τελικά μεγάλος ηθοποιός σ' αυτή τη χώρα; Αυτός που πρωταγωνιστεί σ' ένα σίριαλ με υψηλή θεαματικότητα στην τηλεό­ραση και την ίδια ώρα παίζει και σκηνοθετεί ένα εύπεπτο έργο ενός γνωστού Έλληνα ή ξένου συγγραφέα στο θέατρο; Αυτός που δουλεύει χειμώνα - καλοκαίρι, πρωί - βράδυ και εισπράττει μεγάλες αμοιβές; Αυτός που δίνει δισέλιδες συνεντεύξεις και υπογράφει εκατοντάδες αυτόγραφα σε τυπωμένες φωτο­γραφίες του;
 
Είναι το υψηλό κασέ και η αναγνωρισιμότητα τα στοιχεία εκείνα που κάνουν κάποιον να είναι ένας «μεγάλος ηθοποιός»;
 
Η γνώμη των κριτικών μπορεί να κατατάξει έναν ηθοποιό στη χορεία των μεγάλων;
 
Ο Χορν κι ο Κατράκης, ο Χατζηχρήστος κι ο Μινωτής, η Βλαχοπούλου κι η Παξινού, ο Ηλιόπουλος κι ο Λαζάνης, η Παπά και η Καρέζη, όλες και όλοι μεγάλοι ηθοποιοί, τι κοινό είχαν τελικά εκτός από τον τίτλο του κορυφαίου; Ήταν όλοι πρωταγωνιστές, δημοφιλείς, με­γάλοι ηθοποιοί, αλλά αν σκύψεις με προσοχή στο έργο τους θα βρεις τεράστιες διαφορές. Αυτές τις σκέψεις έκανα βγαίνοντας την Κυ­ριακή το βράδυ από το «Εμπορικόν», όπου είχα παρακολουθήσει την παράσταση με το έργο «Η εκδοχή του Μπράουνινγκ» (1948), το πιο αντιπροσωπευτικό του Τέρενς Ράτιγκαν, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη. Στον ρόλο του Άντριου Κρόκερ - Χάρις, ενός κλα­σικού φιλολόγου σ' ένα αγγλικό κολλέγιο, ο Δημήτρης Καταλειφός. Ο καθηγητής αυτός δεν είναι αρεστός ούτε στη γυναίκα του, ούτε στους μαθητές του, ούτε στους συναδέλφους του. Μια αυθόρμητη πράξη καλοσύνης από ένα παιδί γίνεται η αφορμή να ξετυλιχτούν οι περίπλοκες σχέσεις των ενήλικων ηρώων, που δεν τολμούν να αντιμετωπίσουν με ειλικρίνεια τη ζωή τους.
 
Αν πάτε να δείτε την παράσταση, θα καταλά­βετε τι μ' έσπρωξε να κάνω αυτές τις σκέψεις, αλλά κυρίως θα δείτε την εκδοχή του Καταλει­φού, στο τι τελικά είναι μεγάλος ηθοποιός.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.