search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29.03.2024 08:45
MENU CLOSE

Τα «Εντυπώματα» του Βασίλη Παπαγεωργίου

14.02.2014 22:00
Τα «Εντυπώματα» του Βασίλη Παπαγεωργίου - Media

Όταν δεν σατιρίζει την επικαιρότητα μέσα από τις γελοιογραφίες του, καταπιάνεται με τον Έρωτα, τον Θάνατο και το Νόημα μέσα από την εικαστική έκθεση με τίτλο «Εντυπώματα». 

Όταν δεν σατιρίζει την επικαιρότητα μέσα από τις γελοιογραφίες του, καταπιάνεται με τον Έρωτα, τον Θάνατο και το Νόημα μέσα από την εικαστική έκθεση με τίτλο «Εντυπώματα». Ο γελοιογράφος Βασίλης Παπαγεωργίου μάς μιλάει για το… βιτριολικό χιούμορ που περιέχουν τα σκίτσα του καθώς και για την πρώτη του ατομική έκθεση στο Επιγραφικό Μουσείο.
Ο Βασίλης Παπαγεωργίου δεν είναι και… χθεσινός στον χώρο της γελοιογραφίας, έχοντας δουλέψει σε διάφορα έντυπα, όπως ο «Ριζοσπάστης», η εφημερίδα «Πριν» και το περιοδικό «Γαλέρα», για πάνω από 20 χρόνια. Πολιτικές συγκρούσεις, πόλεμοι, σκάνδαλα, αποκαλύψεις, όλα κάποια στιγμή έχουν περάσει από τα… σκίτσα του. Είναι διακεκριμένο μέλος στην κοινότητα των γελοιογράφων, έχοντας συμμετάσχει σε δεκάδες εκθέσεις γελοιογραφίας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ επιπλέον είναι μέλος και της Λέσχης Ελλήνων Γελοιογράφων. Το 2010 μάλιστα ο γεννηθείς στην Αθήνα το 1968 γελοιογράφος είχε παραλάβει ειδικό έπαινο στο World Press Cartoon.
«Στην εικοσαετή πορεία μου νιώθω ευτυχής που γελοιογραφικά κάλυψα γεγονότα που συγκλονίζουν την πολιτική και την κοινωνία στο σύνολό της. Οι γελοιογραφίες είναι βιτριολικές στο χιούμορ τους, παρεμβαίνουν πολιτικά, δείχνουν την ουσία των γεγονότων και φυσικά κάνουν τον αναγνώστη να ξεκαρδίζεται» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Το Επιγραφικό Μουσείο Αθηνών αποτέλεσε τον καλύτερο χώρο για να «στεγάσει» την πρώτη του ατομική έκθεση με τίτλο «Εντυπώματα». Μέσα από την έκθεσή του διαπραγματεύεται έννοιες όπως ο Θάνατος, ο Έρωτας και το Νόημα.
«Αν ο Έρωτας και ο Θάνατος είναι το περιεχόμενο, το Νόημα είναι το περιέχον. Τα πρώτα δύο συγκροτούν την ανθρώπινη κατάσταση, το τελευταίο την ενδύει και επενδύει σε αυτήν» τονίζει ο Βασίλης Παπαγεωργίου. Στα έργα του αποδίδονται οι παραπάνω έννοιες με πολλούς συμβολισμούς, όπως το αγγείο του κρατήρα, το ψαλίδι με το νήμα και τα έμβια όντα σε στιγμές γέννησης και θανάτου.
Το ενδιαφέρον στην όλη υπόθεση είναι πως τα έργα – σκίτσα του έχουν αποδοθεί με αρκετά λιτά μέσα, όπως ο περιορισμός στο μαύρο τυπογραφικό ή άλλο μελάνι, καθώς και στον αερογράφο. Κάτι τέτοιο, όπως λέει και ο ίδιος, γίνεται σκόπιμα:
«Ένιωθα ότι καλύτερο ήταν να συγκρατήσω τον κόσμο των γραμμάτων που οικοδομούσα μέσα από την απλότητα. Ο διάλογος των έργων με τα εκθέματα ήταν που συνέβαλε στη λιτότητα της απόδοσης. Γιατί, ενώ αρχαία επιγραφή και σύγχρονο έργο συνυπάρχουν, άποψή μου είναι ότι την προτεραιότητα πρέπει να έχει το αρχαίο».

 

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29.03.2024 08:38