search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29.03.2024 15:27
MENU CLOSE

Αθήνα – Τέξας, καρέ καρέ

15.03.2014 22:00
Αθήνα - Τέξας, καρέ καρέ - Media

Κάθε φωτογραφία μια εικόνα μνήμης. Κάθε κλικ και ένας σταθμός. 

Κάθε φωτογραφία μια εικόνα μνήμης. Κάθε κλικ και ένας σταθμός. Ο Γιώργος Κορδάκης ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια το ταξίδι με κερουακική διάθεση και την επιθυμία να αποτυπώσει τη στερεότυπη μυθολογία της Δύσης, την απεικόνιση του Δυτικού Ονείρου, έτσι όπως το γνωρίσαμε μέσα από τις αμερικάνικες ταινίες…
Η πλειοψηφία των μεταπολεμικών γενεών της Γηραιάς Ηπείρου παθιάστηκε με τις μηχανές, τα αυτοκίνητα, τις «υποσχέσεις» του Αμερικάνικου Ονείρου. Λάτρεψε τις αμερικάνικες ταινίες, τον Κλιντ Ίστγουντ και τον Στιβ ΜακΚουίν, καθώς όλα αυτά φαίνονταν διαφορετικά, εξωτικά και άγνωστα στους εφήβους που μεγάλωσαν σε κάποια πόλη της Μεσογείου. Το 2009, ο Γιώργος Κορδάκης ξεκίνησε την περιπλάνηση στις ΗΠΑ, σε άγνωστες, νέες περιοχές.
«Φτάνοντας στην Αμερική άρχισα να οδηγώ και να φωτογραφίζω χωρίς συγκεκριμένο στόχο για τη δουλειά. Το ρετρό, τα αυτοκίνητα, τα κτήρια, τα τοπία, έκαναν την καρδιά μου να χτυπάει γρηγορότερα, καθώς ανακάλυπτα συνεχώς εικόνες κινηματογραφικών λήψεων που είχαν εισχωρήσει στο μυαλό μου από την παιδική μου ηλικία. Γρήγορα αντιλήφθηκα ότι διερευνούσα αυτές τις παιδικές μνήμες κατασκευάζοντας νέες πάνω στις παλιές. Μικρές πόλεις στο Kansas, τη North Dakota ή το Las Vegas με έκαναν να σκέφτομαι τους σκηνοθέτες που πέρασαν από εκεί, εμπνεύστηκαν και είπαν: Ας γυρίσουμε αυτήν τη σκηνή εδώ!».
Ο Γιώργος Κορδάκης πέρασε τέσσερα χρόνια σε έναν ξένο τόπο, που παραδόξως αισθανόταν «σπίτι» του, ψάχνοντας τοπία της παιδικής μνήμης του παρελθόντος μέσα από ένα μακρύ, ταξιδιάρικο travelling. Ο φακός του εστιάζει σε τοπία με εγγενείς κινηματογραφικές ποιότητες, ένα κινηματογραφικό φόντο που από μόνο του διηγείται μια ιστορία. Αυτή η ματιά στο αμερικάνικο τοπίο του Κορδάκη μοιράζεται αρκετά σημεία με τη ματιά του σκηνοθέτη Βιμ Βέντερς, στην ταινία «Paris, Texas». Όπως ο Γερμανός σκηνοθέτης, ο φωτογράφος αναζητά μια πραγματικότητα που ζει μόνο στην αντεστραμμένη εικόνα του καθρέφτη που δημιουργούν οι κινηματογραφικές ταινίες. Ο φακός του αποτυπώνει τα τοπία της μνήμης που διατηρούν ακόμη τη νοσταλγία του παρελθόντος. Οι φωτογραφίες του λένε κάτι για την ισχυρή αίσθηση ότι υπάρχουν τόσο πολλά πράγματα που αγαπάμε και λαχταράμε, τα οποία δεν έχουν πρόσωπο ή ένα όνομα με το οποίο να τα αποκαλούμε, σαν μια ατέλειωτη επιθυμία για ένα μέρος στο οποίο δεν έχουμε ποτέ βρεθεί.

 

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29.03.2024 15:27