21/10/2018 14:41:20

Armadale: 3,5 ώρες για τον 19ο αιώνα...

Armadale: 3,5 ώρες για τον 19ο αιώνα... - Media

Ένα μυθιστόρημα 1.214 σελίδων, μια παράσταση τριάμισι ωρών, εννέα ηθοποιοί (σε περισσότερους από 15 ρόλους), 25 κοστούμια (ευφάνταστα, εποχής, αλλά με το πειραγματάκι τους) και... ένα μικρόφωνο.

Νομίζω για τον Κωνσταντίνο Ασπιώτη μεγαλύτερο στοίχημα από τη σκηνοθεσία του «Armadale» ή τον ρόλο του Μιντγουίντερ που ερμηνεύει είναι ακριβώς η σκηνική μεταφορά ενός βιβλίου που έχει αγαπήσει ιδιαίτερα. Μέλημα και άγχος του – μαζί με τη Μαρία Κίτσου, έτερη λάτρη του βιβλίου, έκαναν τη δραματουργική μεταφορά του μυθιστορήματος του Γουίλκι Κόλινς στη θεατρική σκηνή – να μην χαθεί τίποτα από την ατμόσφαιρα της βικτωριανής εποχής, του λογοτεχνικού ύφους του συγγραφέα αλλά και καθένας από τους πολλούς και πολύπλοκους χαρακτήρες να έχει τη θέση που του αρμόζει. Όσο για τις πάμπολλες επιστολές – η αλληλογραφία ήταν το βασικό μέσο επικοινωνίας της εποχής του έργου – που υπάρχουν στο βιβλίο, έχουν διατηρηθεί στο μεγαλύτερο μέρος τους χάρη σε ένα... μικρόφωνο (ε, το 2014 ανεβαίνει το έργο στο θέατρο, η αλληλογραφία μεταφέρεται στο στόμα των ηθοποιών που μεταφέρουν τις επιστολές).

Ιδιαίτερη είναι η ατμόσφαιρα που δημιουργεί σκηνοθετικά ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης, συνεπικουρούμενη από τα (εξαιρετικά) κοστούμια των Ηλένια Δουλαδίρη, Παναγιώτη Λαμπριανίδη, τα οποία είναι σαν κινούμενες εικόνες που λένε όσα πρέπει να πουν σε ένα μίνιμαλ σκηνικό, αλλά και από τη μουσική του Δημήτρη Καμαρωτού. Ο σκηνοθέτης – πολυπράγμων φέτος, αφού τον είδαμε να κινείται από το «Μινιόν» και τη «Μελίνα Μ» ώς το... Pantheon Theatre ως συνεργάτη του Γιάννη Κακλέα στο «Ένα ή Κανένα» – παραδέχεται πως «έχω κάνει πράγματα στο θέατρο, αλλά στο “Armadale” έχω επενδύσει όσο σε τίποτε άλλο». Τον ρωτήσαμε για τη διαφορά μεταξύ μικρών θεατρικών σκηνών και της μεγάλης παραγωγής στην οποία δούλεψε φέτος. «Δεν θαμπώθηκα. Μεγάλα καράβια, μεγάλες φουρτούνες. Νομίζω κλίνω περισσότερο προς τα ωραία χειροποίητα πράγματα και πρέπει να πω πως το “Armadale” είναι μια χειροποίητη... υπερπαραγωγή. Το να στήνεις και την παραμικρή λεπτομέρεια πάντως είναι ανεκτίμητο».

Όσο για την παράσταση, διαθέτει «το μεγαλύτερο κομμάτι του βιβλίου σε αίσθημα, γιατί σε αράδες φυσικά δεν θα μπορούσε να το έχει. Ακόμη κι αν κάποιος δεν έρθει στην παράσταση, του προτείνω ανεπιφύλακτα το βιβλίο». Ένα βιβλίο που θέτει επί τάπητος το ζήτημα της ανθρώπινης βούλησης και της μοίρας, όπως άλλωστε και ο ήρωας που εσναρκώνει, ο Μιντγουίντερ, «αυτός που παλεύει σε όλο το έργο να ξεπεράσει αυτό που πιστεύει ότι του έχει γράψει η μοίρα, γιατί πιστεύει ότι ο άνθρωπος είναι πιο ισχυρός από το πεπρωμένο και μπορεί να το αλλάξει. Οδηγείται σε πολλά και σε έναν μεγάλο, μοιραίο έρωτα...». Ο έρωτάς του είναι η Λύντια Γκουίλτ της Μαρίας Κίτσου, «μια από τις πιο διεφθαρμένες και σκοτεινές γυναίκες της λογοτεχνίας. Ήθελα πολύ να ερμηνεύω έναν τέτοιο χαρακτήρα, έχω καθηλωθεί με τη Λύντια», μας λέει η ηθοποιός, «διότι κουβαλά κάτι φοβερά δισυπόστατο, είναι σκοτεινή, ηθικά ανερμάτιστη, αλλά και βαθιά ανθρώπινη, γιατί έχει ζήσει μια άθλια ζωή. Με συναρπάζει, βρίσκω έδαφος απίστευτα γόνιμο... Είναι μια ακραία προσωπικότητα, ικανή για τη μεγαλύτερη θυσία και το πιο μεγάλο έγκλημα...».

Παίζουν ακόμη οι Λάζαρος Βαρτάνης (Άλαν Αρμαντέιλ), Ζωή Καραβασίλη (μοιράζεται μεταξύ της 16χρονης Νίλι και της κ. Αρμαντέιλ), Ελένη Κάκκαλου (κ. Μιλρόι), Χάρης Αττώνης (Μπροκ, Πέντζιφ και γιατρός Ντάουνγορντ), Μάριος Μακρόπουλος (υιός Μπάσγουντ, Μανουέλ), Φάνης Παυλόπουλος (κ. Μιλρόι και Φέλιξ Μπάσγουντ), Σύνθια Μπατσή (υπηρέτρια, κ. Όλντερσο).

INFO: Σύγχρονο Θέατρο, Ευμολπιδών 45, Γκάζι, 210-3464380. Παραστάσεις: 31/3 και 1, 7, 8/4.  Λόγω των επιτυχημένων παραστάσεων ενδέχεται να δοθεί παράταση. Διάρκεια παράστασης: 210’ με δύο διαλείμματα  Τιμές εισιτηρίων: 15 ευρώ και 10 ευρώ μειωμένο (φοιτητικό, νεανικό έως 18 και συνταξιούχων άνω των 65). Για ανέργους υπάρχουν δωρεάν εισιτήρια για περιορισμένο αριθμό θέσεων ανά παράσταση (με την επίδειξη της κάρτας ανεργίας).

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.