21/09/2018 06:54:09

Θέλω να χορογραφήσω Μίκη Θεοδωράκη

Θέλω να χορογραφήσω Μίκη Θεοδωράκη - Media

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Classical Russian Ballet of Moscow, Hasan Usmanov, μιλάει στο "Ποντίκι Art".

Πιρουέτες και στροβιλισμοί που αψηφούν τη βαρύτητα. Φανταχτερά κοστούμια, ονειρικές μελωδίες, σκληρή δουλειά και χειροκρότημα που ηχεί στα αυτιά του, ώρες μετά από κάθε παράσταση. Ο Hasan Usmanov αποφοίτησε από τα Μπολσόι το 1991, χόρεψε στα μεγαλύτερα μπαλέτα της Ευρώπης και της Αμερικής, και σήμερα, ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Classical Russian Ballet of Moscow, έρχεται στην Ελλάδα για να παρουσιάσει τρεις παραστάσεις με τη μεγαλύτερη ιστορία αγάπης, αυτή του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας.

«Η ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας είναι η κορυφαία ιστορία αληθινής και αδολίευτης αγάπης, ενός μεγάλου έρωτα μεταξύ δύο νέων, οι οποίοι αγαπιούνται μέχρι θανάτου, παρά το μίσος και τις μεγάλες διαφορές που χωρίζουν τις οικογένειές τους», εξηγεί στο «Ποντίκι Art» ο Hasan Usmanov, υποστηρίζοντας την επιλογή του για την παρουσίαση του έργου στην Ελλάδα.

«Αυτή την ιστορία τη συναντούμε και σήμερα, όπου οι νέοι άνθρωποι εξακολουθούν να ερωτεύονται, παρά τις πιθανές διαφορές που μπορεί να τους χωρίζουν σε επίπεδο κοινωνίας, θρησκείας, φυλής, χρήματος, οικονομικού και μορφωτικού επιπέδου. Θεωρώντας λοιπόν ότι αυτή η ιστορία αγάπης είναι πάντα επίκαιρη και πολύ αποδεκτή από τον κόσμο, γιατί προσφέρει συγκίνηση, ευαισθησία, ενδιαφέρον, αλλά και το γεγονός ότι δεν παίζεται συχνά, με έκανε να θέλω να παρουσιάσω το έργο αυτό στο ελληνικό κοινό σε τρεις επικείμενες εμφανίσεις μας, στην Πάτρα (25.4), τη Θεσσαλονίκη (27.4) και την Αθήνα (29.4)».

Στην Ελλάδα θα δούμε μια «πλούσια» παραγωγή, με 40 μοναδικούς χορευτές. Τα κοστούμια και τα σκηνικά συμβάλλουν στο αισθητικό αποτέλεσμα ή τελικά αρκεί η τεχνική του χορευτή, όπως πολλοί υποστηρίζουν, για μια παράσταση μπαλέτου, τον ρωτώ. «Όντως πρόκειται για μια πολύ πλούσια παραγωγή με πολλά κοστούμια και σκηνικά, αλλά κυρίως με πολύ ταλαντούχους και εξαιρετικούς χορευτές του Classical Russian Ballet of Moscow, το οποίο έχω τη χαρά και την τιμή να έχω ιδρύσει και να είμαι ο καλλιτεχνικός του διευθυντής. Σε μια παραγωγή επιπέδου, που φιλοδοξούμε να είναι όλες οι παραστάσεις που δίνουμε σε όλες τις χώρες, δεν φτάνουν μόνο τα πολλά και πλούσια σκηνικά και κοστούμια, που είναι όντως απαραίτητα, αλλά χρειάζεται και το έμψυχο υλικό. Οι χορευτές και τεχνικοί, που θα ‘‘ζωντανέψουν’’ την παράσταση. Άρα είναι απαραίτητος ο σωστός και καλός συνδυασμός όλων των στοιχείων, άψυχων και έμψυχων».

Το Ρωσικό Κλασικό Μπαλέτο της Μόσχας στα χρόνια λειτουργίας του έχει αναγνωριστεί για τον τέλειο επαγγελματισμό του, κατέχοντας μία από τις καλύτερες θέσεις ανάμεσα στα κλασικά μπαλέτα της χώρας. Ενέργεια, ευγλωττία, ένταση, άψογη τεχνική, υψηλή αισθητική, πάθος και σκληρή δουλειά, χαρακτηρίζει τους χορευτές του. Άλλωστε η ρωσική σχολή μπαλέτου χαρακτηρίζεται από τον επαγγελματισμό της.

Επίκαιρη ιστορία
Άραγε κρύβονται από πίσω θυσίες, για τους σολίστες; «Έχετε δίκιο που ρωτάτε, γιατί η ρωσική σχολή χορού, την οποία όλοι πιστά και με σεβασμό ακολουθούμε, βασίζεται κατά παράδοση στον μεγάλο επαγγελματισμό της. Για να υπάρξει αυτός ο επαγγελματισμός, ασφαλώς και απαιτούνται κάποιες προϋποθέσεις, όπως η καλή εκπαίδευση που παρέχεται σε όλες τις σχολές και ακαδημίες της χώρας μας, με επικεφαλής τις Ακαδημίες Bolshoi και Vaganova, των οποίων απόφοιτοι είναι οι περισσότεροι χορευτές μας. Η συνεχής καθημερινή και επίμονη εξάσκηση, το να ακολουθεί κανείς συγκεκριμένο πρόγραμμα φαγητού και ύπνου, η διαθεσιμότητα για ταξίδια και περιοδείες και γενικά ό,τι συνεπάγεται τη διατήρηση ενός καλού και ισορροπημένου προγράμματος από τους χορευτές μας, επιβάλλεται, προκειμένου να εκτελούν κατά τον καλύτερο τρόπο τα καθήκοντά τους».

Πρωταθλητισμός
Το μπαλέτο είναι για τον Hasan Usmanov πρωταθλητισμός και φυσικά ο μοντέρνος χορός δεν υπάρχει στο μυαλό του. «Παρότι η τέχνη του χορού, και ιδιαίτερα του κλασικού μπαλέτου, είναι μοναδική, θα μπορούσα να βρω κοινά στοιχεία με τον κλασικό αθλητισμό και μάλιστα τον πρωταθλητισμό. Είμαι πάντοτε υπέρ του κλασικού ρεπερτορίου, το οποίο θεωρώ ότι αντιπροσωπεύει καλύτερα την πατρίδα μου, γι’ αυτό και στο μπαλέτο μου ακολουθούμε και υπηρετούμε πιστά το κλασικό ρεπερτόριο».
Η συζήτησή μας έγινε την περίοδο που στην Ελλάδα παρακολουθούσαμε μέσω της τηλεόρασης, σαν ταινία, τα όσα συνέβαιναν σε Ρωσία και Κριμαία. Οπότε και αναφερθήκαμε στον αντίκτυπο της καθημερινότητας στη ρωσική πρωτεύουσα. «Για μας τους Ρώσους η περιοχή της Κριμαίας ήταν και είναι κομμάτι της πατρίδας μας, γι’ αυτό και τα τελευταία γεγονότα που συνέβησαν εκεί χαροποίησαν ιδιαίτερα τους Ρώσους συμπατριώτες μας. Επιπλέον, μετά τα τελευταία γεγονότα, η ζωή μας είναι όπως ήταν πάντα, χωρίς καμία διαφορά στην καθημερινότητά μας».
Κλείνουμε την κουβέντα με θέμα την Ελλάδα, τον πολιτισμό και τις μουσικές της. «Αν και δεν είμαι πολύ καλός γνώστης της ελληνικής μουσικής, θεωρώ ότι κάποια μουσική του σπουδαίου Έλληνα συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη θα μου έδινε πολύ καλή έμπνευση να χορογραφήσω κάτι», καταλήγει.

 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.